Opis
Afazja Ćwiczenia językowe dla dzieci Część 1-4 KOMPLET 4 teczek
Autor: Marzena Błasiak-Tytuła , Zdzisława Orłowska-Popek
Część 1 zawiera ćwiczenia usprawniające:
- rozumienie wyrazów (frekwencyjnie częste rzeczowniki, czasowniki, prymarne przyimki), zdań prostych i rozwiniętych (konstrukcje z dopełniaczem, biernikiem, miejscownikiem, narzędnikiem);
- trening wskazywania osób, przedmiotów i czynności;
- zapamiętywanie samogłosek oraz sylab otwartych w paradygmatach, a następnie sylab otwartych ze spółgłoską P w izolacji i w sekwencjach.
Część 2 zawiera ćwiczenia usprawniające:
- rozumienie wyrazów (frekwencyjnie częste rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, prymarne przyimki), zdań prostych i rozwiniętych (konstrukcje z dopełniaczem, biernikiem, miejscownikiem, narzędnikiem);
- zapamiętywanie zdań prostych i rozwiniętych;
- zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i sekwencjach;
- czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska i sylaba otwarta (np. APA, AMA, ABA, ALA) i identyfikowanie sylab otwartych;
- planowanie ruchów ręki (rysowanie po śladzie i według wzoru).
Część 3 zawiera ćwiczenia usprawniające:
- rozumienie i użycie wyrazów, zdań prostych i rozwiniętych z dopełnieniem i przydawką;
- zapamiętywanie zdań prostych i rozwiniętych;
- odmianę rzeczowników;
- zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i w sekwencjach, wyrazów w sekwencjach, formuł typu „rzepkowego”;
- czytanie sylab otwartych ze spółgłoskami: P, M, B, L, F, W, T;
- czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska + sylaba otwarta, identyfikowanie sylab otwartych;
- czytanie wyrazów znaczących złożonych z dwóch sylab otwartych;
- myślenie kategorialne z materiałem obrazkowym oraz pojęciowym;
- planowanie ruchów ręki.
Część 4 zawiera ćwiczenia usprawniające:
- rozumienie i użycie wyrazów przygotowujących do rozpoczęcia edukacji przedszkolnej;
- rozumienie i budowanie zdań z dopełnieniem, przydawką, okolicznikiem miejsca i sposobu;
- odmianę rzeczowników;
- zapamiętywanie sylab otwartych w izolacji i w sekwencjach, sekwencji wyrazów i poleceń;
- czytanie sylab otwartych ze spółgłoskami: D, S, Z, K, G;
- czytanie wyrazów o schemacie: samogłoska + sylaba otwarta;
- czytanie wyrazów znaczących złożonych z dwóch lub trzech sylab otwartych;
- operacje myślowe z materiałem obrazkowym oraz pojęciowym;
- planowanie ruchów ręki.
Do każdego zaproponowanego zadania dołączone są szczegółowe instrukcje dla terapeuty/rodzica.
Zdzisława Orłowska-Popek
Marzena Błasiak-Tytuła