• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-871422_17856_150x190

DIAGNOZA I TERAPIA W PRACY LOGOPEDY I NAUCZYCIELA TERAPEUTY KONTEKSTY TEORETYCZNE I PRAKTYKA

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2017
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 299
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-8095-296-6
 
49,80 zł
43,80 zł 43,80 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Diagnoza i terapia w pracy logopedy i nauczyciela terapeuty Konteksty teoretyczne i praktyka

Redakcja: Ewa Jeżewska-Krasnodębska, Barbara Skałbania

Struktura książki obejmuje dwie części, które odnoszą się do zapowiedzi w tytule. Pierwsza z nich dotyczy diagnozy i terapii w ujęciu logopedycznym, psychologicznym i medycznym, druga zaś podejmuje problematykę diagnozy i terapii w ujęciu edukacyjnym, pedagogicznym i społecznym. Obie perspektywy łączą się w działaniu pomocowym, jednak ich konteksty teoretyczne wyjaśniające mechanizm trudności czy zaburzeń pozostają odrębne, autonomiczne, co jest przedmiotem dyskursu podjętego w gronie logopedów. Pytanie o synergię versus rozdzielność dyscyplin (subdyscyplin) naukowych zajmujących się tematyką diagnozy i terapii pozostaje otwarte i stanowi inspirację do dalszych poszukiwań.

Publikację adresujemy do szerokiej grupy odbiorców: specjalistów z dziedziny medycyny, logopedii, psychologii i pedagogiki, a także nauczycieli i wychowawców, którzy zajmują się problematyką pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jak również przyszłych nauczycieli (studentów), którzy poznają tajemnice zawodu nauczyciela. Mamy nadzieję na życzliwe przyjęcie książki i wspólne spotkania w przestrzeni praktyki pomocowej.

Ewa Jeżewska-Krasnodębska i Barbara Skałbania fragment wstępu do książki Diagnoza i terapia w pracy logopedy i nauczyciela terapeuty Konteksty teoretyczne i praktyka

 

Tagi: logopedia książka ,

Spis treści

Diagnoza i terapia w pracy logopedy i nauczyciela terapeuty Konteksty teoretyczne i praktyka

Redakcja: Ewa Jeżewska-Krasnodębska, Barbara Skałbania

Wstęp     

Część 1
Diagnoza i terapia – konteksty logopedyczne, medyczne i psychologiczne

Diagnoza logopedyczna – interdyscyplinarna czy logopedyczna?     

Diagnoza zespołu Aspergera w ujęciu nowych rozwiązań prawnych     

Pierwotna afazja postępująca

Międzynarodowe kryteria diagnozy    

Zaburzenia oddychania u osób jąkających się – konieczność diagnozy i terapii   

Dzieci z padaczką w obszarze działań logopedy   

Współpraca psychologa i logopedy w diagnostyce zaburzeń poznawczych i komunikacyjnych dzieci z FASD. „Czy słyszysz to, co ja widzę?” – implikacje teoretyczne, doświadczenie własne     

O interdyscyplinarnej współpracy logopedy z innymi specjalistami 
(na przykładzie Centrum Uśmiechu Dziecka – Montessori w Poznaniu)   

Stan wiedzy z zakresu profilaktyki logopedycznej rodziców dzieci w wieku przedszkolnym    

Problemy psychoonkologiczne chorego na raka krtani – próba pomocy i wsparcia     

Część 2
Diagnoza i terapia – konteksty edukacyjne, pedagogiczne i społeczne

Obszar diagnozy i terapii w logopedii pozytywnej      

Terapia pedagogiczna – poczucie pewności versus zagrożenie
Pytanie o kierunki rozwoju   

Dysleksja rozwojowa u dorosłych z zaburzeniami artykulacji – aspekty diagnozy i autodiagnozy   

Trudności i mocne strony osób dorosłych z dysleksją rozwojową    

Językowe komponenty w nauce, profilaktyce i usuwaniu trudności w czytaniu i pisaniu    

Technika programowania języka nie tylko na zajęciach logopedycznych

Wybrane aspekty nauczania języka polskiego jako obcego w polskiej szkole podstawowej    

Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka dwujęzycznego

Wspomaganie społeczno-emocjonalne ucznia z alergią w środowisku szkolnym – konteksty rozwojowe

Rodzaje zaburzeń mowy u dzieci z dysfunkcjami procesów integracji sensorycznej   

Sztuka i siła opowiadania – o narracji w terapii pedagogicznej

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY