• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-31301_20336_150x190

JAK OSIĄGAĆ SUKCESY W NAUCE UWAGA, RÓWNOWAGA, KOORDYNACJA

  • Wydawca: PWN
  • Rok wydania: 2020
  • Wydanie: II
  • Ilość stron: 440
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 9788301213732
 
79,00 zł
69,90 zł 69,90 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Jak osiągać sukcesy w nauce

Uwaga, równowaga, koordynacja

Autor: Sally Goddard-Blythe

Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera funkcjonowanie osi mózg-ciało. Niedojrzałość lub zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji.

Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej.

Istnieje coraz większa liczba dowodów naukowych wspierających teorię, zgodnie z którą umiejętności motoryczne wspierają proces uczenia się i są zaangażowane w regulację emocjonalną i zachowanie. Od chwili powstania w 1975 roku Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (The Institute for Neuro-Physiological Psychology – INPP) w Chester jest miejscem, w którym prowadzi się pionierskie badania nad wpływem niedojrzałych odruchów pierwotnych i posturalnych na uczenie się i zachowanie, tworzy się protokoły oceny nieprawidłowych odruchów i związanych z nimi funkcji. Tam właśnie powstała specyficzna metoda terapeutyczna (tzw. metoda INPP).

Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może spowodować korzystne zmiany w tych obszarach.

Książka Jak osiągać sukcesy w nauce Uwaga, równowaga, koordynacja przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku, które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych i ich konsekwencji.

Spis treści

Jak osiągać sukcesy w nauce

Uwaga, równowaga, koordynacja

Autor: Sally Goddard-Blythe

Rozdział 1. Okna do mózgu

Rozdział 2. Znaczenie odruchów pierwotnych i posturalnych

Rozdział 3. Odruchy pierwotne postawy

Rozdział 4.Odruchy pierwotne dotykowe

Rozdział 5.Odruchy posturalne

Rozdział 6.Wykorzystanie kwestionariusza przesiewowego INPP

Rozdział 7.Kwestionariusz INPP: czynniki związane z okresem poporodowym

Rozdział 8.Rozwój teorii przedsionkowo-móżdżkowej

Rozdział 9.Skutki niedojrzałości neuromotorycznej u dorosłych i młodzieży

Rozdział 10.Rozwój metody INPP – od teorii do faktów

Rozdział 11.Inne czynniki istotne w specyficznych trudnościach w uczeniu się

Rozdział 12.Nietrafne i błędne diagnozy

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY