
KOD ZACHOWANIA JAK ROZSZYFROWAĆ I ZMIENIĆ NAJTRUDNIEJSZE ZACHOWANIA
- Wydawca: Fraszka Edukacyjna
- Rok wydania: 2014
- Wydanie: I
- Ilość stron: 221
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-63766-16-0
35,00 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 37,05 zł
Książka jest opisem doświadczeń dwóch amerykańskich specjalistek: psychiatry i analityczki zachowań, które w sumie ponad 30 lat zajmują się pomaganiem dzieciom, zachowującym się w sposób problemowy dla siebie i otoczenia.
Opisane są w niej w prosty i praktyczny sposób problemowe zachowania uczniów i propozycje radzenia sobie z nimi. Autorki zajmują się zachowaniami wynikającymi ze stanów lękowych, opozycyjno-buntowniczymi, zachowaniami będącymi wyrazem wycofania (zamknięcia w sobie) lub mającymi podłoże (czy podteksty) seksualne. Ich rozważania dotyczą dzieci od zerówki do szóstej klasy szkoły podstawowej.
Ideą tej książki jest pomoc nauczycielom w rozszyfrowaniu kodu tych zachowań, z którymi mają najwięcej problemów. Zdaniem autorek, jeśli nauczyciel nie zrozumie tego, co wpływa na dane zachowanie dziecka, nie będzie w stanie mu skutecznie pomóc. Przedstawiając przykłady problemowych zachowań dzieci, autorki pokazują, jakie błędy popełniają nauczyciele, gdy tych zachowań nie rozszyfrują.
Wykorzystując swoją wiedzę kliniczną, a także badania i doświadczenia z najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi, autorki proponują nauczycielom swój pomysł na stworzenie planu interwencji behawioralnej, który nazywają FAIR.
Książka polecana jest nauczycielom, wychowawcom, pedagogom i psychologom szkolnym, którzy szukają sposobów na lepsze rozumienie przyczyn problemowych zachowań dzieci i mają świadomość, że pierwszym krokiem do zmiany zachowania ich podopiecznych jest efektywniejsze działanie dorosłych.
Rozdział 1 Rozszyfrowanie kodu
Co nauczyciele powinni wiedzieć o zachowaniu
Rozdział 2 FAIR-plan
Praktyczne zastosowanie planu FAIR
Rozdział 3 "Zostawcie mnie w spokoju!"
Uczeń przejawiający zachowania związane ze stanami lękowymi. Plan FAIR dla takiego ucznia
Rozdział 4 "Nie masz prawa mną rządzić!"
Uczeń przejawiający zachowania opozycyjne. Plan FAIR
Rozdział 5 "Nic mnie to nie obchodzi!"
Uczeń zamykający się w sobie, wycofany. Plan FAIR
Rozdział 6 "Nie chciałem..."
Uczeń przejawiający zachowania o podłożu seksualnym. Plan FAIR
Rozdział 7 Często zadawane pytania
Dodatek A Przykładowy arkusz danych według metody ABC
Dodatek B Źródła pomocne w opracowywaniu programu nauczania
Dodatek C Formularz zgody rodziców na udział dziecka w grupie "koleżków jedzących razem lunch"
Dodatek D Źródła internetowe
Dodatek E Ćwiczenia uspokajające
Dodatek F Arkusz samoobserwacji
Dodatek G Arkusz roboczy "brania odpowiedzialności za swoje decyzje"
Dodatek H Arkusz roboczy realizacji planu FAIR
Ospa wietrzna to choroba, którą uważa się za powszechną. Najczęściej dotyka...
czytaj więcejOparzenie pierwszego stopnia to najłagodniejsza forma uszkodzenia skóry, wynikająca...
czytaj więcejHemofilia to dziedziczna choroba krwi, charakteryzująca się zaburzeniami procesu...
czytaj więcejPiegi to charakterystyczne, małe, brązowe plamki, które pojawiają się na skórze,...
czytaj więcejChoroba Pompego, znana również jako glikogenoza typu II, jest rzadką chorobą...
czytaj więcej