• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-25826_13950_150x190

KOMPETENCJE MEDIACYJNE W PROFESJI PRACOWNIKA SOCJALNEGO

  • Wydawca: Difin
  • Rok wydania: 2015
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 170
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7930-843-9
 
40,00 zł
35,20 zł 35,20 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Pracownik socjalny powinien legitymować się szerokim wachlarzem kompetencji, od wiedzy począwszy na różnego rodzaju umiejętnościach społecznych skończywszy. Kompetencje mediacyjne jest to jeden z aspektów, który jest niezbędny w profesji pracownika socjalnego, biorąc pod uwagę szeroki wachlarz problemów, z jakimi przychodzą klienci do ośrodków pomocy społecznej. Książka ma na celu pokazanie, jaka jest wiedza pracowników socjalnych nt. mediacji oraz diagnoza kompetencji mediacyjnych w tej grupie zawodowej.

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Wprowadzenie w zagadnienia dotyczące konfliktu 
Agnieszka Lewicka-Zelent
   
1.1. Konflikt – próba zdefiniowania pojęcia
1.2. Walory i mankamenty konfliktów 
1.3. Czynniki eskalujące i osłabiające konflikty
1.4. Konstruktywne i destruktywne rozwiązywanie konfliktów

Rozdział 2. Mediacja – podstawy teoretyczne  
Agnieszka Lewicka-Zelent
   
2.1. Sprawiedliwość naprawcza fundamentem mediacji 
2.2. Początki mediacji w Polsce i na świecie  
2.3. Istota mediacji  
2.4. Rodzaje mediacji 
2.5. Pracownik socjalny kompetentnym mediatorem 

Rozdział 3. Współczesny obraz pracownika socjalnego  
Ewa Grudziewska
   
3.1. Profesja pracownika socjalnego 
3.2. Formalne wymogi dotyczące wykonywania zawodu pracownika socjalnego  
3.3. Zadania pracownika socjalnego  
3.4. Kompetencje pracownika socjalnego
 
Rozdział 4. Etyka w zawodzie pracownika socjalnego, czyli wyznacznik profesjonalizmu?  
Ewa Grudziewska

Rozdział 5. Podstawy metodologiczne badań własnych  
Ewa Grudziewska
   
5.1. Problematyka badawcza
5.2. Teren i organizacja badań własnych 
5.3. Charakterystyka badanych osób 

Rozdział 6. Mediacja w pracy pracownika socjalnego  
Ewa Grudziewska 
   
6.1. Wiedza na temat mediacji badanych osób 
6.2. Stosunek pracowników socjalnych do mediacji
6.3. Doświadczenie zawodowe badanych osób w zakresie mediacji 
6.4. Rozwijanie kompetencji mediacyjnych przez pracowników socjalnych 

Rozdział 7. Poczucie sprawiedliwości naprawczej pracowników socjalnych  
Agnieszka Lewicka-Zelent
   
7.1. Wartościowanie wskaźników poczucia sprawiedliwości naprawczej przez pracowników socjalnych 
7.2. Wartościowanie pojęcia sprawiedliwości przez pracowników socjalnych z wyższym wykształceniem zawodowym i magisterskim 

Rozdział 8. Kompetencje mediacyjne w opinii pracowników socjalnych  
Agnieszka Lewicka-Zelent
   
8.1. Kompetencje mediacyjne w samoocenie badanych pracowników socjalnych
8.2. Samoocena pracowników socjalnych w zakresie wybranych umiejętności i cech 
8.3. Związki zależnościowe między wskaźnikami poczucia sprawiedliwości  naprawczej a kompetencjami mediacyjnymi pracowników socjalnych
 
Podsumowanie i wnioski końcowe
 
Bibliografia

Spis tabel i wykresów
 
Aneks 
Agnieszka Lewicka-Zelent

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY