• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Nierówność szans edukacyjnych Przyczyny, skutki, koncepcje zmian

NIERÓWNOŚĆ SZANS EDUKACYJNYCH PRZYCZYNY, SKUTKI, KONCEPCJE ZMIAN

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2012
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 486
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7850-112-1
 
48,00 zł
43,20 zł 43,20 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Książka Nierówność szans edukacyjnych Przyczyny, skutki, koncepcje zmian dotyczy zagadniena nierówności w dostępie do edukacji w Polsce i Europie.


"Zgodzę się z redaktorami tomu, że zebrane w publikacji teksty obrazują złożoność i wieloaspektowość podjętej problematyki. Od siebie dodam, że bardzo dobrze ją oddają. Zaproszeni do współpracy autorzy w sposób wyczerpujący, a jednocześnie bardzo dobrze osadzony w literaturze tematu odkrywają przed czytelnikiem obszary, przyczyny, uwarunkowania i oblicza nierówności edukacyjnych. Wnikliwy odbiorca znajdzie w tym tomie materiał, który może zaskoczyć, zszokować, wręcz zbulwersować, jak choćby wskazane przez jedną z autorek błędy w podręcznikach dla uczniów klas I–III szkół podstawowych. Może jednak również skłaniać do refleksji i zadania sobie pytań podstawowych, o to, czym są dla nas równość, demokracja, jakiej równości, jakiej demokracji chcemy, a na jaką się zgadzamy.
Z przyjemnością rekomenduję publikację pod redakcją Wiktora Żłobickiego i Beaty Maj pod tytułem Nierówność szans edukacyjnych – przyczyny, skutki, koncepcje zmian do druku i jestem przekonana, że znajdzie ona szerokie grono czytelników."
Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Iwony Chrzanowskiej

Spis treści

Część I
Stan i perspektywy współczesnej edukacji

Bogusław Śliwerski
Demokracja w szkole – szkołą wyrównywania szans rozwojowych
i edukacyjnych uczniów    17

Krystyna Ferenz
Oblicza współczesnego egalitaryzmu edukacyjnego    39

Marek Budajczak
O dyskryminacji i opresji w polskim systemie oświaty
z przypadku edukacji domowej metodami semiotycznymi
wywiedzionych    53

Wiktor Żłobicki
Wspieranie uzdolnień jako oferta optymalizacji szans
edukacyjnych uczniów    67

Część II
Edukacja w wybranych krajach europejskich –
rys historyczny oraz współczesność

Anna Jurek
Metody nauki czytania i pisania w Polsce i Rosji jako przykład
nierównych szans edukacyjnych uczniów    79


Božena Šupšáková, Jaroslava Markofová
Keď sa lokálne stretne s globálnym: reflexia politiky umeleckého
vzdelávania a globálnej vizuálnej kultúry v kurikule umeleckej
edukácie v európskych štátoch   101

Tomasz Gmerek
Edukacja wyższa i nierówności społeczne w Rosji –
od socjalizmu do neoliberalizmu   125

Arleta Suwalska
Zmiany w ideologiach edukacyjnych w polityce oświatowej
w Wielkiej Brytanii   149

Katarzyna Wawrzynkowska
Holandia i Polska – nierówne szanse edukacyjne?
Analiza systemów kształcenia specjalnego   163

Część III
Środowiskowe uwarunkowania dostępu do edukacji

Beata Maj
Nierówność szans edukacyjnych środowisk
zróżnicowanych społecznie   173

Katarzyna Palka
Szanse edukacyjne dzieci i młodzieży ze wsi
Analiza temporalna i środowiskowa   195

Ewa Kurek
Między rzeczywistością a światem medialnym
Pustka aksjologiczna młodzieży gimnazjalnej żyjącej
w środowisku miasta robotniczego   217

Iwona Paszenda
Nierówność dostępu do edukacji w szkole wyższej
Wybrane tendencje i egzemplifikacje   229

Beata Krawiec
Nierówności w idiomie kulturowym współczesnych
wspólnot uczonych   251
Janusz Maj
Pluralizm wartości a równość szans edukacyjnych   263

Grażyna Lubowicka
Równość i sprawiedliwość – u podstaw problematyki
nierówności i wyrównywania szans   281

Część IV
Doświadczenia edukacyjne w różnych fazach życia

Aneta Czerska
Edukacja rodziców i jej rola w rozwoju małego dziecka   301

Marzena Możdżyńska
Osoby znaczące dla sukcesów i niepowodzeń uczniów
z punktu widzenia nauczycieli   321

Emilia Mazurek
Doświadczenie nierówności szans edukacyjnych
w dzieciństwie i adolescencji z perspektywy człowieka dorosłego   339

Katarzyna Ziomek-Michalak
Uczenie się przez całe życie na przykładzie
uniwersytetu trzeciego wieku   357

Część V
Szanse i bariery dostępu osób niepełnosprawnych do edukacji

Dorota Kornas-Biela
Przekraczanie barier edukacyjnych w ujęciu pedagogiki
niepełnosprawności Jeana Vaniera: inspiracje biograficzne   379

Marta Papiernik
Znaczenie edukacji w życiu osób z niepełnosprawnością fizyczną   403

Marzena Dycht
Funkcjonalne następstwa schorzeń narządu wzroku i zaburzeń
widzenia a jakość edukacji dziecka słabowidzącego   417

Iwona Jagoszewska
Możliwości i ograniczenia edukacji zawodowej
młodzieży niesłyszącej   439

Agnieszka Jędrzejowska
Wspomaganie rozwoju komunikacji u małego dziecka
z zaburzeniami rozwoju z zastosowaniem elementów AAC   457

Łukasz Banaszak
Szanse i bariery dostępu pacjentów terminalnych do edukacji –
egzemplifikacja   471 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY