• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-pedagogik_21498_150x190

PEDAGOGIKA MEDIALNA WYDANIE NOWE

  • Wydawca: PWN
  • Rok wydania: 2021
  • Wydanie: II
  • Ilość stron: 400
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 9788301219475
 
99,00 zł
89,10 zł 89,10 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
UWAGA!

Zamówienia złożone od dnia 20 XII 2021 r. mogą zostać zrealizowane w styczniu.

Opis

Pedagogika medialna Wydanie nowe

Autor: Bronisław Siemieniecki

We współczesnym świecie media stały się nieodzowne dla człowieka w jego codziennym życiu. Wpływają na wszelką działalność podejmowaną w skali jednostkowej i społecznej. Z jednej strony są niezbędne w komunikacji międzyludzkiej, sprzyjają rozwojowi społecznemu i kulturowemu, z drugiej przyczyniają się do powstawania wielu problemów powodujących niepożądane następstwa. Ten dualizm wpływa na kształtowanie się roli oraz miejsca nowych mediów we współczesnej cywilizacji, co z kolei wpływa na edukację.

Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy do rąk Czytelników poszerzone i zaktualizowane wydanie podręcznika Pedagogika medialna, uwzględniające postęp, jaki w ostatnim czasie dokonał się w teorii i praktyce tej dyscypliny. W podręczniku zrelacjonowano dokonania pedagogiki kognitywistycznej w sferze rozwiązywania problemów wychowawczych oraz w samym procesie kształcenia. Treść podręcznika została uporządkowana według pięciu filarów pedagogiki medialnej:

  • procesy zmian społecznych wynikające z oddziaływania mediów na człowieka i społeczeństwo;
  • podstawy teoretyczne i praktyka edukacyjna tworzące współczesny kształt pedagogiki medialnej;
  • zagrożenia wynikające z kształtowania opinii publicznej i jednostki przez nowe media i opis wynikających z tego skutków zmian kulturowych i społecznych;
  • kształcenie z wykorzystaniem mediów – ze szczególnym naciskiem na edukację na odległość oraz działania twórcze i współpracę;
  • metodyka kształcenia, w ramach której kładzie się nacisk na umiejętności wykorzystania nowych mediów przez nauczycieli.

Nowe media stały się nieodzowne dla człowieka w jego codziennym życiu, wpływają na wszelką działalność podejmowaną w skali jednostkowej i społecznej. Wywołują także różnorodne skutki. Z jednej strony są niezbędne w komunikacji międzyludzkiej, sprzyjają rozwojowi społecznemu i kulturowemu, z drugiej – przyczyniają się do powstawania wielu problemów generujących niepożądane następstwa. Ten dualizm wpływa na kształtowanie się roli oraz miejsca nowych mediów we współczesnej cywilizacji, co z kolei wpływa na edukację.

Prezentowane w podręczniku treści obejmują jeden z najważniejszych obszarów funkcjonowania człowieka, jakim jest komunikacja w wymiarze jednostkowym i społecznym. Wzrastające znaczenie trafnego wyboru informacji we współczesnej cywilizacji wpływa w istotny sposób na podejmowanie wszelkich decyzji. Aby były one właściwe i przynosiły człowiekowi korzyści, potrzebna jest wiedza o działaniu nowych mediów, dokonywanych za ich pomocą manipulacjach, stosowanych zabiegach w obszarze inżynierii i ewolucji społecznej, wpływającej na ograniczanie, a często też eliminowanie zagrożeń nękających ludzkość od pradziejów. Wiedza o mechanizmach występujących w relacjach człowiek–media–człowiek ma zasadnicze znaczenie dla społeczeństwa funkcjonującego w ramach demokratycznego państwa.

Pedagogika medialna zasługuje na miejsce w kanonie literatury pedagogicznej. Z pewnością znajdzie czytelników wśród szerokiej grupy nauczycieli akademickich, studentów kierunków nauczycielskich oraz nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych zainteresowanych nowoczesnymi mediami i metodyką ich wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej. Myślę, że sięgną po nią również rodzice w celu poznania wyzwań jakie stają przed współczesną szkołą i ich dziećmi.
prof. dr hab. Stefan M. Kwiatkowski,

Spis treści

Pedagogika medialna Wydanie nowe

Autor: Bronisław Siemieniecki

Część I
Media a cywilizacja

Rozdział 1. Komunikacja a społeczeństwo

Rozdział 2. Media w wymiarze społecznym i indywidualnym

Część II
Media w pedagogice

Rozdział 1. Przedmiot i zadania mediów w edukacji

Rozdział 2. Podstawowe koncepcje teoretyczne w pedagogice medialnej

Rozdział 3. Wychowanie a media

Rozdział 4. Media cyfrowe w edukacji a kultura

Rozdział 5. Media a patologie

Część III
Nowe technologie kształcenia w edukacji medialnej

Rozdział 1. Taksonomia zastosowań nowych mediów w edukacji – zarys problemów

Rozdział 2. Taksonomia wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie dydaktycznym

Rozdział 3. Twórcze aspekty nowych technologii

Rozdział 4. Edukacja na odległość

Rozdział 5. Wprowadzenie do problematyki zarządzania jakością w e-learningu

Część IV
Nauczyciel i metodyka kształcenia w edukacji medialnej

Rozdział 1. Metodyka kształcenia w edukacji medialnej

 

 

 

 

 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY