• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-20431_21352_150x190

DIAGNOSTYKA EDUKACYJNA

  • Wydawca: PWN
  • Rok wydania: 2021
  • Wydanie: II
  • Ilość stron: 356
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 9788301217327
 
119,00 zł
107,00 zł 107,00 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
UWAGA!

Zamówienia złożone od dnia 20 XII 2021 r. mogą zostać zrealizowane w styczniu.

Opis

Diagnostyka edukacyjna

Autor: Bolesław Niemierko

Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy w ręce Czytelników zaktualizowane wydanie podręcznika Diagnostyka edukacyjna. Drugie wydanie podręcznika pogłębia podstawy psychologiczne diagnostyki edukacyjnej, poszerza i aktualizuje jej tematykę i literaturę, wprowadza Czytelnika w zagadnienia, które współcześnie zyskują na znaczeniu. Autor podręcznika wyodrębnił trzy główne bloki tematyczne dotyczące diagnozy osiągnięć uczniów oraz systemów edukacyjnych:

Przedmiot diagnozy.

Ta część została poświęcona zagadnieniom uczenia się i kształcenia. Autor scharakteryzował modele uczenia się, koncepcję sprawczości i wspólnotowości w odniesieniu do ucznia oraz relacje między nauczaniem, wychowaniem i kształceniem. W tej części Czytelnik znajdzie także podstawowe informacje dotyczące paradygmatów diagnostyki oraz diagnozy edukacyjnej, a także charakterystykę pracy diagnosty w kontekście oczekiwanych kompetencji oraz wrażliwości etycznej.

Metody diagnostyczne.
Druga część podręcznika zawiera podstawowe informacje na temat pomiaru jako podstawy diagnostyki edukacyjnej. Oprócz nabycia wiedzy na temat skal pomiarowych i narzędzi diagnozowania Czytelnik zapozna się z etapami pracy diagnosty, sposobami definiowania celów diagnozowania oraz konstruowania i ewaluacji narzędzi diagnozy. Autor scharakteryzował tu także nieformalne narzędzia diagnozy edukacyjnej. Wyniki diagnozy. Ostatni blok tematyczny przybliża wiedzę na temat wyników procesu diagnozy edukacyjnej ucznia w sferze emocjonalnej i poznawczej. Autor opisał także zagadnienia związane z prowadzeniem egzaminów wewnętrznych oraz z diagnozą osiągnięć edukacyjnych na poziomie placówki edukacyjnej i kraju.

Spis treści

Część I.
Przedmiot diagnozy


Rozdział 1. Uczenie się i kształcenie
Rozdział 2. Diagnoza i diagnostyka edukacyjna
Rozdział 3. Diagnosta i jego praca


Część II.
Metody diagnostyczne


Rozdział 4. Pomiar jako podstawa diagnostyki edukacyjnej
Rozdział 5. Planowanie narzędzi diagnozowania
Rozdział 6. Konstrukcja i analiza elementów narzędzi diagnozowania
Rozdział 7. Analiza i ocena narzędzia diagnozowania
Rozdział 8. Nieformalne metody diagnostyczne


Część III.
Wyniki diagnozowania


Rozdział 9. Diagnoza osiągnięć w dziedzinie emocjonalnej
Rozdział 10. Diagnoza osiągnięć w dziedzinie poznawczej
Rozdział 11. Egzaminy zewnętrzne
Rozdział 12. Diagnoza osiągnięć placówki edukacyjnej
Rozdział 13. Diagnoza osiągnięć edukacyjnych kraju
Rozdział 14. Ewaluacja w edukacji jako pochodna diagnozy

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY