• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Pedagogika resocjalizacyjna W stronę działań kreujących

PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA W STRONĘ DZIAŁAŃ KREUJĄCYCH

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2014
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 208
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7587-914-8
 
30,00 zł
27,00 zł 27,00 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

W prezentowanej książce przede wszystkim postaramy się uzasadnić tezę, iż współczesna działalność resocjalizacyjna nie powinna być tym, czym jest w chwili obecnej, a więc „narzucaniem” określonych postaw i zachowań na drodze instytucjonalnego, zalegalizowanego administracyjnie przymusu, zakamuflowanego pod pojęciem oddziaływań resocjalizacyjnych.
Książka przeznaczona jest dla szerokiego grona czytelników: od studentów nauk społecznych (pedagogiki, prawa, psychologii, socjologii, pracy socjalnej) poczynając poprzez przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości (sędziów, kuratorów sądowych, wychowawców zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich, wychowawców w zakładach karnych i aresztach śledczych), pracowników resortu edukacji (pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców placówekwychowawczych, specjalnych, socjoterapeutycznych i resocjalizacyjnych), działaczy i wolontariuszy z organizacji pozarządowych, na pracownikach szeroko rozumianego sektora pomocy społecznej kończąc (pracownicy socjalni, wychowawcy w placówkach socjalizacyjnych, zakładach opiekuńczo-wychowawczych, asystenci rodziny itp.).
Przedstawiona pozycja wydawnicza jest próbą przybliżenia uwikłanego w spory teoretyczne i aksjologiczne oblicza współczesnej polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Przede wszystkim jednak ma za zadanie uporządkowanie jej przestrzeni merytorycznej i wskazanie, w jakim kierunku należy podążać, aby przezwyciężyć kryzys zmiany i osiągać bardziej realne sukcesy resocjalizacyjne.

Spis treści

 Zamiast wstępu. Resocjalizacja w kryzysie zmiany..................................... 9
 Rozdział 1. Wsp.łczesne dylematy socjalizacyjne........................................ 15
 Rozdział 2. Dwie pedagogiki resocjalizacyjne na przełomie wiek.w............. 53
 Rozdział 3. Resocjalizacja jako kreująca działalność wychowawcza............ 87
 Rozdział 4. Metodyka resocjalizacji................................................................. 138
 Zakończenie........................................................................................................... 177
 Bibliografia............................................................................................................. 183
 Indeks osób............................................................................................................. 199
 Indesk rzeczowy.................................................................................................... 203

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia
Marek Konopczyński

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

POLECAMY