• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-psychoterapia-podrecznik-akademicki-tom-v-problemy-pacjentow_8080_150x190

PSYCHOTERAPIA PODRĘCZNIK AKADEMICKI TOM V - PROBLEMY PACJENTÓW

  • Wydawca: Eneteia
  • Rok wydania: 2011
  • Wydanie: 1
  • Ilość stron: 536
  • Oprawa: twarda
  • ISBN: 978-83-615-3815-8
 
85,10 zł
75,90 zł 75,90 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Piąty tom stanowi opracowanie zagadnień psychoterapii poszerzające wiedzę opracowaną w poprzednich trzech tomach podręcznika akademickiego. Wśród poruszonych tematów znajdują się: psychoterapia osób z zaburzeniami neurotycznymi i związanymi ze stresem, psychoterapia osób z zaburzeniami afektywnymi, dwa podejścia do psychoterapii osób z zaburzeniami osobowości, psychoterapia osób chorych psychosomatycznie i somatycznie, psychoterapia osób z problemami seksualnymi, psychoterapia osób psychotycznych, uzależnienie od substancji psychoaktywnych oraz psychoterapia osób uzależnionych, psychoterapia osób z zaburzeniami.

 

Tagi: zaburzenia odżywiania , zaburzenia osobowości , psychoterapia książki ,

Spis treści

 Wprowadzenie (Lidia Grzesiuk)

Część pierwsza
Psychoterapia osób z zaburzeniami nerwicowymi, afektywnymi, osobowości oraz związanymi ze stresem i traumą

Rozdział 1: Psychoanaliza pacjentów nerwicowych (Maria Sokolik)
1.1. Klasyczne psychoanalityczne wyjaśnienia zaburzeń nerwicowych
1.2. Wyjaśnienia psychoanalizy pofreudowskiej
1.3. Psychoanalityczna terapia pacjentów nerwicowych

Rozdział 2: Poznawczo-behawioralna psychoterapia pacjentów z zaburzeniami nerwicowymi i związanymi ze stresem (Maria Siwiak-Kobayashi)
2.1. Wprowadzenie
2.2. Kształtowanie się podejścia biopsychospołecznego i terapii poznawczo-behawioralnej
2.3. Model teoretyczny terapii poznawczo--behawioralnej
2.4. Model poznawczo-behawioralny a neurobiologia zaburzeń emocjonalnych
2.5. Terapia poznawczo-behawioralna a model biopsychospołeczny zaburzeń emocjonalnych
2.6. Zaburzenia nerwicowe i specyfika ich psychoterapii

Rozdział 3: Psychoterapia egzystencjalna osób z zaburzeniami nerwicowymi i związanymi ze stresem (Maria Siwiak-Kobayashi)
3.1. Wprowadzenie
3.2. Podstawowe pojęcia psychologii egzystencjalnej
3.3. Wymiary istnienia
3.4. Psychoterapia egzystencjalna
3.5. Analiza egzystencjalna − ­logoterapia

Rozdział 4: Psychoterapia osób z zaburzeniami afektywnymi (Ewa Pragłowska, Agnieszka Popiel)
4.1. Wprowadzenie
4.2. Psychologiczne modele zaburzeń nastroju
4.3. Leczenie osób z zaburzeniami nastroju
4.4. Skuteczność psychoterapii w leczeniu zaburzeń afektywnych

Rozdział 5: Dwa podejścia do leczenia pacjentów z zaburzeniami osobowości (Gustaw Sikora, Szymon Chrząstowski)
5.1. Koncepcja i rozwój pojęcia zaburzenia osobowości
5.2. Psychoanalityczne leczenie pacjentów z zaburzeniami osobowości
5.3. Podejście poznawczo-behawioralne do leczenia pacjentów z zaburzeniami osobowości
5.4. Dialog między dwoma sposobami myślenia o pacjentach z zaburzeniami osobowości

Rozdział 6: Psychoterapia osób po doświadczeniu traumy złożonej (Małgorzata Dragan)
6.1. Trauma jednorazowa a trauma złożona
6.2. Specyfika obrazu klinicznego osób, które doświadczyły traumy złożonej
6.3. Podstawowe zagadnienia w psychoterapii osób po traumie złożonej
6.4. Terapia potraumatyczna
6.5. Aspekt somatyczny terapii osób po traumie złożonej
6.6. Podsumowanie

Część druga
Psychoterapia osób chorych psychosomatycznie i somatycznie

Rozdział 7: Psychoterapia psychodynamiczna osób chorych psychosomatycznie (Katarzyna Schier)
7.1. Istota zaburzeń psychosomatycznych
7.2. Mechanizm powstawania zaburzeń psychosomatycznych
7.3. Istota terapii psychodynamicznej osób z zaburzeniami psychosomatycznymi

Rozdział 8: Psychoterapia jako element kompleksowego leczenia chorób somatycznych (Bohdan W. Wasilewski)
8.1. Psychoterapia jako integralny element procesu leczenia
8.2. Morfologiczne podstawy integracji funkcji biologicznych i psychicznych organizmu
8.3. Integracja psychologicznych i biologicznych aspektów choroby w medycynie klinicznej
8.4. Psychoterapia a jakość usług medycznych
8.5. Modele działania integracyjnego w leczeniu chorych somatycznie
8.6. Psychoterapia jako integralny element systemu medycznego
8.7. Pozyskiwanie pacjenta dla współdziałania w leczeniu
8.8. Sytuacje nagłe w praktyce lekarskiej, wymagające umiejętności psychologicznych i psychoterapeutycznych
8.9. Lekarz jako narzędzie oddziaływania psychoterapeutycznego
8.10. Zespół terapeutyczny

Rozdział 9: Psychoterapia osób cierpiących z powodu bólu (Dorota Ortenburger)
9.1. Wprowadzenie
9.2. Czym jest ból?
9.3. Znaczenie podziału na ból ostry i ból przewlekły
9.4. Ośrodkowa integracja informacji nocyceptywnej
9.5. Wybrane problemy diagnozy w programach leczenia bólu opartych na podejściu biopsychicznym
9.6. Różnice między kobietami a mężczyznami w doświadczaniu bólu
9.7. Organizacja pomocy psychologicznej w ośrodkach leczenia bólu
9.8. Psychoterapia i inne oddziaływania w programach leczenia bólu opartych na biopsychicznym modelu

Część trzecia
Psychoterapia osób z zaburzeniami seksualnymi, z uzależnieniami oraz z zaburzeniami odżywiania

Rozdział 10: Psychoterapia osób z zaburzeniami seksualnymi (Zbigniew Lew-Starowicz)
10.1. Wprowadzenie
10.2. Historia
10.3. Kierunki i szkoły terapeutyczne
10.4. Specyfika psychoterapii osób z zaburzeniami seksualnymi
10.5. Psychoterapia osób ze specyficznymi zaburzeniami seksualnymi

Rozdział 11: Uzależnienie od substancji psychoaktywnych oraz psychoterapia osób uzależnionych (Jacek Moskalewicz, Jadwiga Jaraczewska, Adam Kłodecki)
11.1. Wprowadzenie
11.2. Uzależnienie
11.3. Psychoterapia

Rozdział 12: Psychoterapia osób z zaburzeniami odżywiania (Joanna Radoszewska)
12.1. Wprowadzenie
12.2. Epidemiologia
12.3. Leczenie osób z zaburzeniami odżywiania
12.4. Uwagi końcowe

Część czwarta
Psychoterapia osób psychotycznych

Rozdział 13: Dialogowe podejście do psychoterapii osób chorujących na schizofrenię (Małgorzata Jędrasik-Styła, Rafał Styła)
13.1. Podstawowe założenia nurtu dialogowego
13.2. Psychoza jako rozpad dialogowego „ja”
13.3. Zaburzenia dialogu wewnętrznego a objawy schizofrenii
13.4. Psychoterapia − konsekwencje myślenia dialogowego
13.5. Ocena podejścia

Rozdział 14: Metoda soterii w leczeniu pacjentów z diagnozą schizofrenii (Hubert Suszek, Agnieszka Dębniak)
14.1. Czym jest soteria?
14.2. Antypsychiatryczne korzenie soterii
14.3. Charakterystyczne cechy projektu soterii
14.4. Badania nad skutecznością metody soterii
14.5. Krytyka psychofarmakologii
14.6. Czynniki leczące
14.7. Krytyka i przyszłość soterii

Rozdział 15: Asylum Lainga (Richard W. Adams)

Część piąta
Psychoterapia dzieci i ich rodzin

Rozdział 16: Psychoterapia i niemowlęta (Grażyna Kmita)
16.1. Źródła udziału niemowląt w psychoterapii
16.2. Początki „zdrowia psychicznego niemowląt” i psychoterapii zorientowanej na relację niemowlę−rodzic
16.3. Współczesne podejście do terapii niemowląt i ich rodziców
16.4. Zjawiska i procesy w psychoterapii niemowląt i ich rodziców
16.5. Z badań nad skutecznością terapii z udziałem niemowląt i ich rodziców
16.6. Podsumowanie

Rozdział 17: Psychoterapia diady matka−dziecko. Praca nad reprezentacją dziecka w umyśle matki (Milena Gracka-Tomaszewska)
17.1. Wprowadzenie
17.2. Wskazania do krótkoterminowej psychoterapii diady matka−dziecko
17.3. Opis terapii
17.4. Skuteczność terapii
17.5. Podsumowanie

Rozdział 18: Psychoterapia dzieci z trudnościami w uczeniu się
18.1. Czy dzieci, które mają kłopoty z nauką, potrzebują psychoterapii? (Małgorzata Święcicka)
18.2. Problemy psychologiczne dzieci i młodzieży z trudnościami w uczeniu się
18.3. Oddziaływania terapeutyczne wobec dzieci z trudnościami w uczeniu się
18.4. Praca terapeutyczna z rodzicami dzieci z trudnościami w uczeniu się
18.5. Podsumowanie

Rozdział 19: Psychoterapia małych dzieci głuchych (Marina Zalewska)
19.1. Wprowadzenie
19.2. Podejście edukacyjne vs podejście kliniczne
19.3. Psychiczne mechanizmy zaburzeń rozwoju dziecka głuchego
19.4. Teoretyczne podstawy i założenia niewerbalnej psychoterapii dzieci głuchych
19.5. Istota kontaktu słyszącego terapeuty z głuchym dzieckiem
19.6. Ograniczenia niewerbalnej psychoterapii
19.7. Nie tylko psychoterapia dzieci głuchych
19.8. Podsumowanie

Rozdział 20: Przeciwprzeniesienie jako metoda diagnozy rozwoju moralnego w psychoterapii dzieci i młodzieży (Katarzyna Schier)
20.1. Podstawowe zjawiska w psychoterapii dzieci
20.2. Istota przeciwprzeniesienia w psychoterapii dzieci i młodzieży
20.3. Mechanizm stawiania diagnozy na podstawie przeciwprzeniesienia − przykład kliniczny
20.4. Warunki stosowania przeciwprzeniesienia jako metody diagnozy w pracy z dziećmi i ich rodzinami

Bibliografia
Słownik ważniejszych terminów
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
Informacje o Autorach

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY