• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Specjalne potrzeby edukacyjne

SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE

  • Wydawca: PWN
  • Rok wydania: 2016
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 326
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-01-18588-6
 
49,00 zł
44,10 zł 44,10 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających:

  • niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej
  • uszkodzeń słuchu i wzroku
  • niedostosowania społecznego
  • specyficznych trudności w uczeniu się
  • zaburzeń komunikacji językowej
  • chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych)
  • sytuacji kryzysowych lub traumatycznych
  • niepowodzeń edukacyjnych
  • zaniedbań środowiskowych
  • trudności adaptacyjnych
  • autyzmu

Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań.

dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.

Spis treści

Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne 

Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 

Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego 

Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności - definiowanie, orzekanie, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej 

Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się 

Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 

Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci 

Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką 

Rozdział 7. Niepełnosprawność - modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności 
7.1. Niepełnosprawność intelektualna 
7.2. Niepełnosprawność ruchowa 
7.3. Uszkodzenie słuchu 
7.4. Uszkodzenie wzroku 

Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym 

Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia 

Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się 

Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej 

Rozdział 12. Choroba przewlekła 
12.1. Otyłość 
12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie 
12.3. Mukowiscydoza 
12.4. Cukrzyca 
12.5. Epilepsja 
12.6. Astma oskrzelowa 
Załącznik 

Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne 

Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne 

Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi 

Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą 

Rozdział 17. Autyzm 

Część III. Poza "specjalne potrzeby edukacyjne" 

Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education) 

Rozdział 19. Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school) 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY