Opis
Celem niniejszej pracy zbiorowej jest prezentacja współczesnych trendów i koncepcji terapii pedagogicznej w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz przedstawienie wybranych form terapii i metodyki ich realizacji zgodnie z aktualnymi założeniami pedagogiki specjalnej.
Publikacja podzielona została na trzy części obejmujące teksty dotyczące określonych obszarów tematycznych:
Część I. Szanse, możliwości i zagrożenia w terapii pedagogicznej dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi;
Część II. Współczesne tendencje w terapii pedagogicznej w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami;
Część III. Nowe oblicza sprawdzonych metod, technik i środków terapeutycznych.
Publikacja, ze względu na tematykę, adresowana jest przede wszystkim do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością, poszukujących inspiracji i nowych możliwości działań wspierających ich codzienną pracę rehabilitacyjną.
Redakcja Zofia Palak, Magdalena Wójcik
Spis treści
- Część 1 Szanse, możliwości i zagrożenia w terapii pedagogicznej dzieci i młodziezy ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
- Część 2 Współczesne tendencje w terapii pedagogicznej w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami.
- Część 3 Nowe oblicza sprawdzonych metod, technik i środków terapeutycznych.