Opis
KOMPLET: PODRECZNIK TERAPEUTY + PORADNIK DLA DZIECI+ PORADNIK DLA MŁODZIEŻY
W skład kompletu wchodzą:
TRANSDIAGNOSTYCZNA TERAPIA ZABURZEŃ EMOCJONALNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY PODRĘCZNIK TERAPEUTY
TRANSDIAGNOSTYCZNA TERAPIA ZABURZEŃ EMOCJONALNYCH DZIECI PORADNIK
TRANSDIAGNOSTYCZNA TERAPIA ZABURZEŃ EMOCJONALNYCH MŁODZIEŻY PORADNIK
Podręcznik jest poświęcony podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych) – dzieci i młodzieży. Opisany w nim program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych.
Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej.
Prezentowany program terapeutyczny ma charakter ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także program transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby.
Podręcznik terapeuty zawiera między innymi:
• omówienie opartych na dowodach naukowych strategii terapeutycznych, które pozwalają specjalistom wspomagać młodych klientów w poprawie funkcjonowania;
• konkretne wytyczne co do prowadzenia terapii;
• informacje na temat włączania rodziców w terapię i wprowadzania ukierunkowanych na nich strategii, które wspomogą długofalową generalizację nowo nabytych przez dziecko umiejętności.
Program terapeutyczny dotyczy takich zaburzeń, jak:
• zaburzenie lękowe uogólnione;
• fobia społeczna;
• separacyjne zaburzenie lękowe;
• fobie swoiste;
• zaburzenie paniczne;
• agorafobia;
• zaburzenia depresyjne.
Model terapii jest tak elastyczny, że znajduje zastosowanie także w przypadkach zaburzeń:
• pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym (w tym zaburzeń adaptacyjnych);
• z objawami somatycznymi;
• tikowych;
• obsesyjno-kompulsyjnych.
Poradniki stanowią uzupełnienie Podręcznika terapeuty - służą do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawierają wszystkie materiały niezbędne do wykorzystania zadań zaleconych przez terapeutę. Są źródełem rzetelnej wiedzy dla dzieci, młodzieży oraz ich rodziców, wspierając ich działania między sesjami.