TRANSDIAGNOSTYCZNA TERAPIA ZABURZEŃ EMOCJONALNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY PODRĘCZNIK TERAPEUTY
- Wydawca: GWP
- Rok wydania: 2022
- Wydanie: I
- Ilość stron: 464
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788374899338
105,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 105,90 zł
Transdiagnostyczna terapia zaburzeń emocjonalnych dzieci i młodzieży Podręcznik terapeuty
Autor: B. A. Buzzella , D. H. Barlow , E. L. Bilek , J. A. Sherman , Jill Ehrenreich-May , S. M. Bennett , S. M. Kennedy
Podręcznik terapeuty uzupełniają PORADNIKI, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej.
Są to:
UJEDNOLICONE PROTOKOŁY LECZENIA!
Niniejszy podręcznik inauguruje nowy cykl w ramach serii Treatments That Work - poświęcony programom transdiagnostycznym, zainicjowany w odpowiedzi na coraz powszechniejsze uznanie wagi podejścia całościowego w terapii zaburzeń psychicznych. Pragniemy tę tendencję odzwierciedlić i rozwijać. Podręcznik jest poświęcony podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych u dzieci i młodzieży. Do tej grupy należą zaburzenia lękowe i zaburzenia nastroju (depresyjne), niniejszy protokół można jednak stosować także w przypadkach zaburzeń pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym, zaburzeń związanych z objawami somatycznymi, zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego i wielu innych. Podręcznik jest przeznaczony do pracy z młodymi ludźmi, którzy zmagają się z zaburzeniem emocjonalnym i w których przypadku najważniejszym celem terapii pozostaje ograniczenie problemowych zachowań emocjonalnych. Należy go stosować wraz z towarzyszącymi poradnikami dla dzieci i młodzieży.
Prezentowany program terapeutyczny ma charakter ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także program transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby.
Podręcznik terapeuty zawiera między innymi:
• omówienie opartych na dowodach naukowych strategii terapeutycznych, które pozwalają specjalistom wspomagać młodych klientów w poprawie funkcjonowania;
• konkretne wytyczne co do prowadzenia terapii;
• informacje na temat włączania rodziców w terapię i wprowadzania ukierunkowanych na nich strategii, które wspomogą długofalową generalizację nowo nabytych przez dziecko umiejętności.
Program terapeutyczny dotyczy takich zaburzeń, jak:
• zaburzenie lękowe uogólnione;
• fobia społeczna;
• separacyjne zaburzenie lękowe;
• fobie swoiste;
• zaburzenie paniczne;
• agorafobia;
• zaburzenia depresyjne.
Model terapii jest tak elastyczny, że znajduje zastosowanie także w przypadkach zaburzeń:
• pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym (w tym zaburzeń adaptacyjnych);
• z objawami somatycznymi;
• tikowych;
• obsesyjno-kompulsyjnych.
Transdiagnostyczna terapia zaburzeń emocjonalnych dzieci i młodzieży Podręcznik terapeuty
Autor: B. A. Buzzella , D. H. Barlow , E. L. Bilek , J. A. Sherman , Jill Ehrenreich-May , S. M. Bennett , S. M. Kenne
Część I Młodzież (UP-M)
1. Budowanie i podtrzymywanie motywacji
2. Poznanie własnych emocji i zachowań
3. Wprowadzenie do eksperymentów behawioralnych skoncentrowanych na emocjach
4. Świadomość doznań fizycznych
5. Elastyczność myślenia
6. Świadomość przeżywanych emocji.
7. Sytuacyjne ekspozycje na emocje
8. Docenienie osiągnięć i podtrzymywanie wypracowanych rezultatów
9. Wychowywanie emocjonalnego dziecka
Część II Dzieci (UP-D)
10. Ujednolicony protokół dla dzieci - omówienie
11. Sesja 1 Wprowadzenie do ujednoliconego protokołu dla dzieci (umiejętność W)
12. Sesja 2 Poznanie własnych emocji (umiejętność W)
13. Sesja 3 Wykorzystanie eksperymentów naukowych do zmiany emocji i zachowań (umiejętność W)
14. Sesja 4 Świadomość doznań fizycznych (umiejętność W)
15. Sesja 5 Badanie własnych myśli (umiejętność S)
16. Sesja 6 Myślenie detektywistyczne (umiejętność K)
17. Sesja 7 Rozwiązywanie problemów i radzenie sobie z konfliktami (umiejętność K)
18. Sesja 8 Świadomość przeżywanych emocji (umiejętność A)
19. Sesja 9 Wprowadzenie do ekspozycji na emocje (umiejętność A)
20. Sesja 10 Mierzenie się z emocjami część 1 (umiejętność A)
21. Sesja 11-14 Mierzenie się z emocjami część 2 (umiejętność A)
22. Sesja 15 Podsumowanie terapii i zapobieganie zawrotom (umiejętność Z)
Część III Odmiany i adaptacje
23. Grupowa wersja UP-M, indywidualna wersja IP-D oraz inne adaptacje - wykorzystanie obu protokołów z różnymi grupami klientów
Zespół Klinefeltera to jedna z najczęściej występujących anomalii chromosomowych,...
czytaj więcej