• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-20791_21735_150x190

TRANSDIAGNOSTYCZNA TERAPIA ZABURZEŃ EMOCJONALNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY PODRĘCZNIK TERAPEUTY

  • Wydawca: GWP
  • Rok wydania: 2022
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 464
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 9788374899338
 
119,90 zł
105,90 zł 105,90 zł PLN 1
Dostawa od 12.50 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 299zł
UWAGA!

Zamówienia złożone od dnia 20 XII 2021 r. mogą zostać zrealizowane w styczniu.

Opis

Transdiagnostyczna terapia zaburzeń emocjonalnych dzieci i młodzieży Podręcznik terapeuty

Autor: B. A. Buzzella , D. H. Barlow , E. L. Bilek , J. A. Sherman , Jill Ehrenreich-May , S. M. Bennett , S. M. Kennedy

Podręcznik terapeuty uzupełniają PORADNIKI, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej.

Są to:

UJEDNOLICONE PROTOKOŁY LECZENIA!

Niniejszy podręcznik inauguruje nowy cykl w ramach serii Treatments That Work - poświęcony programom transdiagnostycznym, zainicjowany w odpowiedzi na coraz powszechniejsze uznanie wagi podejścia całościowego w terapii zaburzeń psychicznych. Pragniemy tę tendencję odzwierciedlić i rozwijać. Podręcznik jest poświęcony podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych u dzieci i młodzieży. Do tej grupy należą zaburzenia lękowe i zaburzenia nastroju (depresyjne), niniejszy protokół można jednak stosować także w przypadkach zaburzeń pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym, zaburzeń związanych z objawami somatycznymi, zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego i wielu innych. Podręcznik jest przeznaczony do pracy z młodymi ludźmi, którzy zmagają się z zaburzeniem emocjonalnym i w których przypadku najważniejszym celem terapii pozostaje ograniczenie problemowych zachowań emocjonalnych. Należy go stosować wraz z towarzyszącymi poradnikami dla dzieci i młodzieży.

Prezentowany program terapeutyczny ma charakter ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także program transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby.

Podręcznik terapeuty zawiera między innymi:
• omówienie opartych na dowodach naukowych strategii terapeutycznych, które pozwalają specjalistom wspomagać młodych klientów w poprawie funkcjonowania;
• konkretne wytyczne co do prowadzenia terapii;
• informacje na temat włączania rodziców w terapię i wprowadzania ukierunkowanych na nich strategii, które wspomogą długofalową generalizację nowo nabytych przez dziecko umiejętności.

Program terapeutyczny dotyczy takich zaburzeń, jak:
• zaburzenie lękowe uogólnione;
• fobia społeczna;
• separacyjne zaburzenie lękowe;
• fobie swoiste;
• zaburzenie paniczne;
• agorafobia;
• zaburzenia depresyjne.

Model terapii jest tak elastyczny, że znajduje zastosowanie także w przypadkach zaburzeń:
• pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym (w tym zaburzeń adaptacyjnych);
• z objawami somatycznymi;
• tikowych;
• obsesyjno-kompulsyjnych.

Spis treści

Transdiagnostyczna terapia zaburzeń emocjonalnych dzieci i młodzieży Podręcznik terapeuty

Autor: B. A. Buzzella , D. H. Barlow , E. L. Bilek , J. A. Sherman , Jill Ehrenreich-May , S. M. Bennett , S. M. Kenne

Część I Młodzież (UP-M)

1. Budowanie i podtrzymywanie motywacji

2. Poznanie własnych emocji i zachowań

3. Wprowadzenie do eksperymentów behawioralnych skoncentrowanych na emocjach

4. Świadomość doznań fizycznych

5. Elastyczność myślenia

6. Świadomość przeżywanych emocji.

7. Sytuacyjne ekspozycje na emocje

8. Docenienie osiągnięć i podtrzymywanie wypracowanych rezultatów

9. Wychowywanie emocjonalnego dziecka

Część II Dzieci (UP-D)

10. Ujednolicony protokół dla dzieci - omówienie

11. Sesja 1 Wprowadzenie do ujednoliconego protokołu dla dzieci (umiejętność W)

12. Sesja 2 Poznanie własnych emocji (umiejętność W)

13. Sesja 3 Wykorzystanie eksperymentów naukowych do zmiany emocji i zachowań (umiejętność W)

14. Sesja 4 Świadomość doznań fizycznych (umiejętność W)

15. Sesja 5 Badanie własnych myśli (umiejętność S)

16. Sesja 6 Myślenie detektywistyczne (umiejętność K)

17. Sesja 7 Rozwiązywanie problemów i radzenie sobie z konfliktami (umiejętność K)

18. Sesja 8 Świadomość przeżywanych emocji (umiejętność A)

19. Sesja 9 Wprowadzenie do ekspozycji na emocje (umiejętność A)

20. Sesja 10 Mierzenie się z emocjami część 1 (umiejętność A)

21. Sesja 11-14 Mierzenie się z emocjami część 2 (umiejętność A)

22. Sesja 15 Podsumowanie terapii i zapobieganie zawrotom (umiejętność Z)

Część III Odmiany i adaptacje

23. Grupowa wersja UP-M, indywidualna wersja IP-D oraz inne adaptacje - wykorzystanie obu protokołów z różnymi grupami klientów

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY