• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-w-trosce-o-wychowanie-w-szkole_3896_150x190

W TROSCE O WYCHOWANIE W SZKOLE

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: Kraków 2007
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 312
  • Oprawa: twarda
  • ISBN: 9788373088306
 
39,80 zł
35,82 zł 35,82 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Wychowanie w polskich szkołach pozostawia wiele do życzenia. Nawet nauczyciele z wykształceniem wyższym nie radzą sobie z nim najlepiej. Jedną z przyczyn jest brak należytego przygotowania nauczycieli do wykonywania zawodu, a zwłaszcza niemożność wykazania się przez nich rzetelną wiedzą o wychowaniu. Nawet, gdy ją posiadają, nie są skłonni do jej weryfikowania. Towarzyszy temu zazwyczaj poczucie bezradności w rozwiązywaniu trudności wychowawczych.

Książka ma dopomóc nauczycielom zapoznać się z pewnym minimum wiedzy o wychowaniu, niezbędnej dla usprawnienia pracy wychowawczej z uczniami. Treści książki mogą dopomóc w rozumieniu tego, jak wielkie znaczenie dla usprawnienia wychowania  mogą mieć m.in. kształtowanie przez nauczycieli postaw społeczno-moralnych uczniów, przyswajanie uczniom wartości nadających głębszy sens życiu, podmiotowe traktowanie uczniów, przypominanie o spoczywających na nich obowiązkach, możliwie częste prowadzenie rozmów z uczniami, współpraca nauczycieli z rodzicami, nieustanna kontrola nad własnym postępowaniem pedagogicznym, unikanie wpadania w bezduszną rutynę zawodową.

Adresatami książki są czynni zawodowo nauczyciele oraz studenci kierunków nauczycielskich, pedagogiki oraz psychologii. Podręcznik może być przydatny także dla wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych, jak i pracowników naukowo-dydaktycznych zainteresowanych problemami wychowania.

Spis treści

Wstęp

 

Rozdział pierwszy

Wychowanie z inspiracji filozofii, pedagogiki i psychologii

 

            Wprowadzenie

            Wychowanie z inspiracji filozofii personalistycznej

            Wychowanie z inspiracji dociekań pedagogicznych

            Wychowanie z inspiracji psychologii humanistycznej

 

Rozdział drugi

Wartości w procesie wychowania

 

            Rozumienie wartości

            Klasyfikacja wartości

            Prezentacja niektórych wartości uniwersalnych

            Rola wychowania do wartości w życiu uczniów

            Warunki skutecznego wychowania do wartości w szkole

 

Rozdział trzeci

Wychowanie moralne w centrum uwagi nauczycieli

 

            Rozumienie i potrzeba wychowania moralnego

            Wychowanie moralne uświęcone przez tradycję

            Klasyfikacja wartości swoistą odmianą wychowania moralnego

            Wychowanie moralne według J. Piageta i L. Kohlberga

            Autorytet w wychowaniu moralnym

            Wychowanie seksualne a wychowanie moralne

 

Rozdział czwarty

Prowadzenie rozmowy nauczycieli z uczniami

 

            Co rozumie się przez rozmowę?

            Rola rozmowy nauczycieli i uczniów w wychowaniu

            Rodzaje rozmów nauczycieli z uczniami

            Wymagania stawiane nauczycielom w rozmowie z uczniami

            Przeszkody w prowadzeniu rozmowy z uczniami

 

Rozdział piąty

Współpraca nauczycieli i rodziców w wychowaniu uczniów

 

            Czym jest współpraca nauczycieli i rodziców?

            Wychowawcze znaczenie współpracy nauczycieli i rodziców

            Formy współpracy nauczycieli i rodziców

            Warunki skutecznej współpracy nauczycieli i rodziców

            Przeszkody napotykane we współpracy nauczycieli i rodziców

 

Rozdział szósty

Badania w działaniu na usługach nauczycieli

            Ogólna charakterystyka badań w działaniu

            Cykliczny przebieg badań w działaniu

            Próba konkretyzacji badań w działaniu

            Warunki skuteczności badań w działaniu

            Uwagi końcowe

 

Rozdział siódmy

Informacje zwrotne w pracy dydaktyczno-wychowawczej

            Określenie i źródła informacji zwrotnych

            Rodzaje informacji zwrotnych i ich znaczenie badawcze

            Warunki poprawnego przekazu i odbioru informacji zwrotnych

            Niekategoryzowane sposoby gromadzenia informacji zwrotnych

            Kategoryzowane sposoby gromadzenia informacji zwrotnych

 

Rozdział ósmy

O samodoskonaleniu nauczycieli

            Czym jest samodoskonalenie nauczycieli

            Potrzeba samodoskonalenia nauczycieli

            Sposoby samodoskonalenia nauczycieli

            Warunki skutecznego samodoskonalenia nauczycieli

            Samodoskonalenie w pedagogicznym kształceniu nauczycieli

 

Zakończenie

 

Bibliografia

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY