• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Edukacja zdrowotna Podstawy teoretyczne metodyka praktyka

EDUKACJA ZDROWOTNA PODSTAWY TEORETYCZNE METODYKA PRAKTYKA

  • Wydawca: PWN
  • Rok wydania: 2017
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 515
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-01-19204-4
 
99,00 zł
84,20 zł 84,20 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Edukacja zdrowotna Podstawy teoretyczne metodyka praktyka

Redakcja: Barbara Woynarowska

Część I "Edukacja zdrowotna - podstawy teoretyczne i metodyczne" zawiera 11 rozdziałów.

W dwóch pierwszych omówiono kluczowe pojęcia edukacji zdrowotnej - zdrowie i czynniki je warunkujące.

W kolejnych rozdziałach przedstawiono koncepcje współczesnej edukacji zdrowotnej, jej związki z terapią, profilaktyką chorób i promocją zdrowia, teorie wykorzystywane w edukacji zdrowotnej i jej aspekty etyczne.

Trzy następne rozdziały dotyczą kompetencji osób prowadzących edukację zdrowotną i jej metodyki, ze zwróceniem szczególnej uwagi na metody aktywizujące i wykorzystanie nowych technologii informacyjnych.

W ostatnim rozdziale omówiono specyfikę edukacji zdrowotnej w różnych siedliskach: rodzinie, przedszkolu i szkole, szpitalu i przychodniach medycznych.

Część II "Wybrane obszary tematyczne edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży" składa się także z 11 rozdziałów.

W pierwszym scharakteryzowano dzieciństwo i młodość w kontekście edukacji zdrowotnej, dwa następne rozdziały dotyczą specyfiki tej edukacji u dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi i niepełnosprawnością intelektualną.

W następnych siedmiu rozdziałach omówiono edukację do: dbałości o ciało, zdrowia psychicznego, prawidłowego żywienia, zwiększenia aktywności fizycznej, bezpieczeństwa, zdrowia seksualnego oraz bycia aktywnym pacjentem.

Tagi: edukacja zdrowotna woynarowska ,

Spis treści

Edukacja zdrowotna Podstawy teoretyczne metodyka praktyka

Redakcja: Barbara Woynarowska

Przedmowa  

CZĘŚĆ I. PODSTAWY TEORETYCZNE I METODYCZNE EDUKACJI ZDROWOTNEJ

Rozdział 1. Zdrowie – podstawowe pojęcie w edukacji zdrowotnej 

Rozdział 2. Czynniki warunkujące zdrowie 

Rozdział 3. Dbałość ludzi o zdrowie 

Rozdział 4. Terminologia, cele i koncepcje współczesnej edukacji zdrowotnej  

Rozdział 5. Edukacja zdrowotna w terapii, profilaktyce chorób i innych problemów zdrowotnych oraz w promocji zdrowia  

Rozdział 6. Teorie i modele wykorzystywane w edukacji zdrowotnej 

Rozdział 7. Etyczne aspekty edukacji zdrowotnej 

Rozdział 8. Rola i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną 

Rozdział 9. Metodyka edukacji zdrowotnej  

Rozdział 10. Technologie informacyjne w edukacji zdrowotnej 

Rozdział 11. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach 

CZĘŚĆ II. WYBRANE OBSZARY TEMATYCZNE W EDUKACJI ZDROWOTNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY

Wprowadzenie 

Rozdział 1. Okres dzieciństwa i dorastania w kontekście potrzeb i realizacji edukacji zdrowotnej 

Rozdział 2. Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi

Rozdział 3. Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną 

Rozdział 4. Edukacja do dbałości o ciało 

Rozdział 5. Edukacja do zdrowia psychicznego 

Rozdział 6. Edukacja żywieniowa 

Rozdział 7. Edukacja do zwiększenia aktywności fizycznej 

Rozdział 8. Edukacja do bezpieczeństwa

Rozdział 9. Edukacja do zdrowia seksualnego

Rozdział 10. Edukacja w zapobieganiu zachowaniom ryzykownym 

Rozdział 11. Edukacja do bycia aktywnym pacjentem 

Bibliografia  

Indeks nazwisk 

Indeks rzeczowy  

O Autorach

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY