• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
W trosce o wychowanie

W TROSCE O WYCHOWANIE

  • Wydawca: UMCS
  • Rok wydania: 2015
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 260
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7784-727-5
 
37,80 zł
34,00 zł 34,00 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Problematyka wychowawcza niezmiennie stanowi przedmiot wielu dyskusji w różnych kręgach społecznych. Szczególne miejsce zajmuje w debatach profesjonalistów, których troską jest stanowienie celów i kierunków oddziaływań wychowawczych wobec dzieci i młodzieży oraz określanie warunków realizacji tych zamierzeń w praktyce wychowania. Książka poświęcona jest pamięci Profesora Mieczysława Łobockiego, wybitnego lubelskiego teoretyka wychowania, który wśród wielu zainteresowań badawczych szczególną rangę nadawał problemom teorii i metodyki wychowania, traktując te obszary jako równie ważne i wzajemnie się uzupełniające. Zamieszczone w opracowaniu artykuły, przygotowane przez przedstawicieli różnych ośrodków naukowych w Polsce, koncentrują się wokół istoty i sposobów realizacji procesu wychowania w realiach współczesności, odnosząc się również do myśli pedagogicznej Profesora.

Spis treści

Wstęp 
Droga naukowo-badawcza Profesora Mieczysława Łobockiego 
Publikacje Profesora Mieczysława Łobockiego 

Część I   Istota i dylematy wychowania

Idea wychowania w pracach Profesora Mieczysława Łobockiego 

Współpraca szkoły z rodzicami w postsocjalistycznej Polsce między uniwersalizmem pedagogiki humanistycznej a polityczną mistyfikacją

Niektóre dylematy pedagogiki i edukacji (perspektywa historyczna i stan współczesny) 

Mieć czy być − dylematy współczesnego wychowania 

Teorie wychowania w Niemczech 

Część II   Cele i kierunki oddziaływań wychowawczych

Konstruowanie tożsamości człowieka jako problem edukacyjny 

Bezpieczeństwo człowieka − prawo i postulat edukacyjny

Wychowanie obywatelskie proponowane młodzieży przez współczesną polską szkołę

Wzmacnianie komunikacji interpersonalnej jako transmisji wartości między osobami (model personalistyczny) sposobem na skuteczniejsze oddziaływania wychowawcze w kontekście rewolucji informacyjnej

Implikacje teorii relacji z obiektem i teorii przywiązania w pedagogice rodziny 

Część III Nauczyciel jako realizator zadań wychowawczych

Nauczyciel kreatorem działań wychowawczych w ujęciu Mieczysława Łobockiego

Kompetencje diagnostyczne nauczyciela–wychowawcy w pracach profesora Mieczysława Łobockiego

Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci − moc i niemoc wychowawcza nauczyciela

Reforma systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w polskiej szkole 

Rola pedagoga we współczesnej szkole w opinii nauczycieli i studentów pedagogiki 

Przygotowanie pedagogów do pracy opiekuńczo-wychowawczej − potrzeby i wyzwania 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY