• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-wychowanie-i-wspieranie-rozwoju-malych-dzieci_11616_150x190

WYCHOWANIE I WSPIERANIE ROZWOJU MAŁYCH DZIECI

  • Wydawca: Difin
  • Rok wydania: 2013
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 146
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7641-919-0
 
37,00 zł
33,30 zł 33,30 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

 

Książka Anny Miller-Chwastek Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci powstała jako odpowiedź na nową sytuację w Polsce. Ustawa spowodowała, że sześciolatki opuszczają przedszkola i rozpoczynają naukę w szkole. Decyzja ta nie pozostała jednak bez konsekwencji, mianowicie powszechną praktyką stało się kierowanie coraz młodszych dzieci (już dwuletnich) pod opiekę przedszkoli i różnego typu placówek spełniających kryteria oświaty.

Ta sytuacja powoduje z kolei konieczność stworzenia od podstaw programów wychowania i wspierania rozwoju dla bardzo małych dzieci, tych które do tej pory pozostawały pod opieką niań i rodziców w domach lub uczęszczały do żłobków, gdzie tego typu programy zwykle nie były realizowane.

Spis treści

Rozdział 1. Założenia, cele i struktura programu wychowania i wspierania rozwoju dzieci dwuletnich w przedszkolnych grupach żłobkowych, żłobkach, klubach dziecięcych i domach


Rozdział 2. Realizacja programu wychowania i wspierania rozwoju dzieci dwuletnich w przedszkolnych grupach żłobkowych, żłobkach, klubach dziecięcych i domach
   2.1. Zadania nauczyciela/opiekuna
   2.2. Współpraca z rodzicami
   2.3. Organizacja pracy
   2.4. Zasady realizowania programu


Rozdział 3. Specyfika rozwoju psychoruchowego dzieci dwu i trzyletnich
   3.1. Rozwój emocjonalny i społeczny
   3.2. Samoobsługa, higiena i bezpieczeństwo
   3.3. Rozwój mowy i komunikacji
   3.4. Aktywność poznawcza (z wprowadzeniem do edukacji matematycznej, przyrodniczej, przygotowanie do nauki czytania i pisania, percepcja, uwaga, pamięć)
   3.5. Sprawność ruchowa i koordynacja wzrokowo-ruchowa
   3.6. Aktywność artystyczna


Rozdział 4. Treści wychowania przedszkolnego przeznaczone dla dzieci dwuletnich w przedszkolach, żłobkach i klubach dziecięcych, a także tych pozostających pod opieką rodziców i niań
   4.1. Rozwój społeczny i emocjonalny
   4.2. Samoobsługa, higiena i bezpieczeństwo
   4.3. Rozwój mowy i komunikacji
   4.4. Aktywność poznawcza (z wprowadzeniem do edukacji matematycznej, przyrodniczej, przygotowanie do czytania i pisania, percepcja, uwaga, pamięć)
   4.5. Sprawność ruchowa i koordynacja wzrokowo-ruchowa
   4.6. Aktywność artystyczna


Rozdział 5. Propozycje zabaw i ćwiczeń wspierających rozwój psychoruchowy dzieci dwuletnich
   5.1. Rozwój społeczny i emocjonalny
   5.2. Samoobsługa, higiena i bezpieczeństwo
   5.3. Rozwój poznawczy (wprowadzenie do edukacji matematycznej, przyrodniczej, przygotowanie do nauki czytania i pisania, percepcja, pamięć, uwaga)
   5.4. Rozwój mowy i komunikacji
   5.5. Rozwój ruchowy i koordynacja wzrokowo-ruchowa
      5.5.1. Sprawność fizyczna
      5.5.2. Koordynacja wzrokowo-ruchowa
   5.6. Aktywność artystyczna
      5.6.1. Plastyka
      5.6.2. Muzyka


Rozdział 6. Zasady współpracy z rodzicami
   6.1. Spotkania dla rodziców
   6.2. Program adaptacyjny dla dzieci i ich rodziców
   6.3. Zasady pozwalające przezwyciężyć trudności adaptacyjne w żłobkach i przedszkolach

Rozdział 7. Diagnoza rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim roku życia
   7.1. Arkusze do diagnozy przesiewowej rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim  roku życia
   7.2. Arkusze do diagnozy szczegółowej rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim roku życia

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY