• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Zagrożone człowieczeństwo Tom I Zagrożenia w obszarze rodziny, dzieciństwa i okresu dorastania

ZAGROŻONE CZŁOWIECZEŃSTWO TOM I ZAGROŻENIA W OBSZARZE RODZINY, DZIECIŃSTWA I OKRESU DORASTANIA

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: dodruk 2015, dodruk 2017
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 316
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7850-123-7
 
45,00 zł
40,50 zł 40,50 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Prezentowana książka stanowi wstęp do dyskursu dotyczącego zagrożonego człowieczeństwa, kontynuowanego w tomie drugim opracowania Zagrożone człowieczeństwo, noszącym tytuł Obszary zagrożeń człowieka w realiach współczesności, wydanym pod redakcją naukową Ewy Kantowicz i Grażyny Orzechowskiej.
Niniejszy tom poświęcony został m.in. zagadnieniom związanym z analizą zagrożeń w kontekście środowiska wychowawczego, jakim jest rodzina. Zaprezentowano różne stanowiska dotyczące przemian struktury współczesnej rodziny, jak też pełnienia przez nią przypisanych jej funkcji. Artykuły wyraźnie ukazują powiększanie się obszarów ryzyka dotyczących funkcjonowania rodziny w dynamicznie zmieniających się warunkach globalizującego się świata. W tomie znalazły się również teksty traktujące o braku poczucia bezpieczeństwa, w szerokim tego słowa znaczeniu, dotyczące okresu dzieciństwa i dorastania, a w szczególności kryzysu autorytetów, wartości, buntu młodych ludzi w odniesieniu do ładu społecznego oraz budowaniu przez nich wizji świata opartej na wzorcach kultury masowej. Syntetycznie przedstawiono tu również istotne z punktu widzenia pedagogiki społecznej sposoby czy też próby identyfikacji tych zagrożeń i poszukiwania różnych środków zaradczych pozwalających na wsparcie dzieci i młodzieży w różnych obszarach ich życia.
Zebrane w tym tomie artykuły przybliżą czytelnikowi spektrum różnorodnych przemian zachodzących w otaczającej nas rzeczywistości społecznej i być może staną się inspiracją do poszukiwania lepszych, bardziej skutecznych metod, form pracy w obszarze zagrożonego człowieczeństwa. Założeniem autorów publikacji nie było kompleksowe określenie genezy, struktury czy typologizacji zagrożeń współczesnego człowieka, gdyż mają oni świadomość, że zjawisko to jest bardzo szerokim, interdyscyplinarnym zagadnieniem. Hasło „zagrożone człowieczeństwo” miało wywołać dyskurs podjęty z perspektywy nauk społecznych i humanistycznych, a w szczególności z perspektywy pedagogiki społecznej, co udało się, zdaniem autorów, osiągnąć.
Katarzyna Białobrzeska
Cezary Kurkowski

Spis treści

Przedmowa (Katarzyna Białobrzeska, Cezary Kurkowski)

Katarzyna Białobrzeska, Cezary Kurkowski
Na wstępie. Zagrożone człowieczeństwo – refleksje pedagoga społecznego

Część I
Rodzina wobec współczesnych zagrożeń

Elżbieta Górnikowska-Zwolak
Rodzinna przestrzeń tradycji publicznych – ochrona przed zagrożeniami współczesnego świata

Lidia Willan-Horla
Obraz współczesnej polskiej rodziny, czyli od matki Polki (przez kobietę wielozadaniową) po kobietę dokonującą wyborów

Małgorzata Biedroń
Zagrożenia relacji małżeńskich związane z pracą zawodową w percepcji młodych bezdzietnych par

Irena Fiedorczuk
Zagrożenia dla rozwoju więzi między matką a dzieckiem na wczesnym etapie macierzyństwa

Anna Dudak
Konflikt rozwodowy w percepcji ojców ubiegających się o prawo do dziecka

Majka Łojko
Rodzina zastępcza jako próba odbudowy utraconego bezpieczeństwa – obszary społeczne i prawne

Małgorzata Bereźnicka
Współczesna rodzina a zagrożenia w sieci

Małgorzata Ciczkowska-Giedziun
Zagrożona rodzina – próby wyjścia z sytuacji problemowych

Cezary Kurkowski
Rodzina z problemem alkoholowym – doświadczenia kobiet z perspektywy ich współuzależnienia i uzależnienia


Część II
Zagrożone dzieciństwo i dorastanie

Anna Hajdukiewicz
Wychowanie i edukacja w społeczeństwie informacyjno-cyfrowym

Joanna Frankowiak
„doskonale Niedoskonali” – odpowiedź studentów na kult wirtualnego piękna

Iwona Myśliwczyk
Życie w niepewności – rekonstrukcja doświadczeń biograficznych niepełnosprawnych

Anna Jankowska, Marta Bogdanowicz, Steven R. Shaw, Marta Łockiewicz
Zagrożenia społeczne osób z inteligencją niższą niż przeciętna – jak powstaje błędne koło społecznych niepowodzeń?

Zbigniew Babicki
Troska o dziecko i rodzinę w środowisku lokalnym z perspektywy parafii

Ewa Budziak
Pedagog szkolny wobec nowych zagrożeń

Maciej Bernasiewicz
Wybrane formy i metody pracy pedagoga społecznego z dziećmi marginalizowanymi społecznie

Anna Emilia Godlewska
Arteterapia jako forma przekazu doświadczeń dzieci z rodzin dysfunkcyjnych

Katarzyna Białobrzeska
Dzieciństwo w biedzie – w poszukiwaniu perspektywy badawczej

Podsumowanie (Katarzyna Białobrzeska, Cezary Kurkowski)

Informacje o autorach     

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY