Opis
CODZIENNE PROGRAMY AKTYWNOŚCI SENSORYCZNYCH (PAS) W RAMACH DIETY SENSORYCZNEJ
Strategie i praktyczne rozwiązania dla certyfikowanych terapeutów integracji sensorycznej
Autor: Marta Wiśniewska
Publikacja „Codzienne programy aktywności sensorycznych (PAS) w ramach diety sensorycznej” jest wnikliwym opracowaniem bardzo ważnego zagadnienia związanego z integracją sensoryczną (SI).
Wiedza o roli prawidłowego współdziałania zmysłów i zaburzeniach w tym zakresie jest w naszym kraju coraz większa, tak samo jak zwiększa się liczba terapeutów pracujących z dziećmi/osobami wykazującymi te specyficzne zaburzenia. Dlatego też z zadowoleniem trzeba przyjąć publikacje wyjaśniające i pomagające profesjonalistom w ich praktycznych działaniach terapeutycznych. Taką właśnie pozycją jest omawiana książka. Zawiera ona oprócz przedstawienia podstaw teoretycznych opartych na najnowszych doniesieniach i bogatej bibliografii cenne wskazówki praktyczne. Autorka, posiadająca wieloletnie doświadczenie praktyczne i wiele publikująca, w niniejszym opracowaniu wykorzystuje te niezwykle ważne atuty. dr Maria Borkowska pediatra, specjalista rehabilitacji medycznej
Tagi:
integracja sensoryczna ,
Spis treści
CODZIENNE PROGRAMY AKTYWNOŚCI SENSORYCZNYCH (PAS) W RAMACH DIETY SENSORYCZNEJ
Strategie i praktyczne rozwiązania dla certyfikowanych terapeutów integracji sensorycznej
Autor: Marta Wiśniewska
1. Rekomendacje w obszarze diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej.
2. Podstawy teoretyczne diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych.
3. Model czterech kwadrantów Winnie Dunn.
4. Dynamiczny model procesów sensorycznych i pasmo optymalnego zaangażowania w ocenie pacjentów z zaburzeniami modulacji.
5. Model STEP-SI jako próba rozumowania klinicznego w zaburzeniach modulacji.
6. Dieta sensoryczna (DS).
7. Diagnoza w kierunku ustalenia diety sensorycznej - poznanie profilu sensorycznego pacjenta.
8. Praktyczne sugestie odnośnie do stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych.
9. Hiperreaktywność i hiporeaktywność.
10. Dieta sensoryczna a zachowania trudne.
11. Programy aktywności sensorycznych w ramach diety sensorycznej a współpraca z rodzicami i specjalistami.
12. Efektywność stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych.
13. Wspierające środowisko sensoryczne a samoregulacja.
14. Jak uczyć świadomości własnych stanów behawioralnych i kształtować zdolność do autoregulacji.
15. Praktyczne rozwiązania podczas stosowania programów aktywności sensorycznych i diety sensorycznej w domu oraz w placówce.
16. Konstuowanie programów aktywności sensorycznych i diet sensorycznych dla grup uczniów.
17. Interwencja terapeutyczna w przypadku pacjentów dorosłych.
18. Programy domowe zgodne ze zidentyfikowanym profilem sensorycznym.
19. Sprzęt oraz drobne pomoce terapeutyczne ułatwiające realizację programów aktywności sensorycznych oraz diety sensorycznej.
20. Problemy codzienne i propozycje rozwiązań.
21. Jak realizować programy aktywności sensorycznych i dietę sensoryczną w codziennych czynnościach.
22. Przykład diagnozy oraz propozycja interwencji.
23. Zakończenie.