• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji Poradnik dla nauczycieli i edukatorów Część 2

JAK ZWIĘKSZYĆ SKUTECZNOŚĆ SZKOLNEJ EDUKACJI PORADNIK DLA NAUCZYCIELI I EDUKATORÓW CZĘŚĆ 2

  • Wydawca: Difin
  • Rok wydania: 2016
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 224
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-8085-104-7
 
46,00 zł
41,40 zł 41,40 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Skuteczność jest jedną z ważniejszych cech wszystkich naszych celowych działań. Nauczyciele i dyrektorzy szkół są żywo zainteresowani zabieganiem o wysokie efekty pracy szkoły. Drogą do tego celu jest przede wszystkim zmotywowanie uczniów do zdobywania wiedzy, do pracy i wysiłku. Wszystkie prezentowane zagadnienia dotyczą edukacyjnych innowacji, które zwykle łamią normy, schematy i stereotypy oraz zmierzają do uzyskania wyższych efektów uczenia się uczniów. Wymaga to precyzyjnego formułowania celów oraz zapału i chęci do wysiłku, prawdziwego zaangażowania i entuzjazmu.

Jak w pierwszej części, pomocne będą:
- zadania do samodzielnej pracy,
- wykaz literatury, pozwalającej pogłębić omawiane zagadnienia oraz
- 6 kolejnych szkoleń – o twórczości i kreatywności, wymaganiach i konsekwencji, znaczeniu rozumienia, motywowaniu, życzliwości i lekcji odwróconej.

W pierwszej części poradnika Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji. Poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Część 1 przedstawiono tematy od A do L, a w drugiej części znajdują się tematy od Ł do Ż.

Spis treści

Wprowadzenie
Komu i dlaczego zależy na wysokiej skuteczności edukacji?

Ł. Łamanie schematów
Dlaczego warto łamać stare nawyki i dydaktyczne schematy?

Ł.1. Łamanie dydaktycznych schematów
Ł.2. Ładowanie pozytywnego myślenia
Ł.3. Łowienie uczniowskich talentów

M. Motywujące ocenianie
Jak motywująco oceniać szkolne osiągnięcia uczniów?

M.1. Motywacja wewnętrzna ucznia
M.2. Motywująca moc samooceny
M.3. Możliwości kreowania siebie samego
M.4. Motywujące ocenianie, czyli jak ciekawie i skutecznie szkolić nauczycieli w zakresie motywowania uczniów – szkolenie 7

N. Neurodydaktyka a uczenie się
Dlaczego warto zrozumieć i stosować zasady przyjaznego uczenia się?

N.1. Neurodydaktyka – szansą na lepsze efekty uczenia się
N.2. Nowoczesna edukacja
N.3. Neurodydaktyczne zasady edukacji

O. Odwrócona lekcja
Jak sprawnie organizować uczenie się metodą odwróconej lekcji?

O.1. Odwrócona lekcja – odwrócona edukacja
O.2. Organizacja odwróconej lekcji
O.3. Odwrócona lekcja w praktyce
O.4. Organizacja odwróconej lekcji, czyli jak ciekawie i skutecznie szkolić nauczycieli w zakresie odwróconej edukacji – szkolenie 8

P. Przedsiębiorczość i zaradność
Jak budzić i rozwijać zaradność oraz przedsiębiorczość?

P.1. Przedsiębiorczość inaczej
P.2. Przedsiębiorczość pożądana i pozorna
P.3. Potrzebne i interesujące projekty

R. Rozumienie treści
Dlaczego w uczeniu się tak ważne jest rozumienie treści kształcenia?

R.1. Rozumienie to uchwycenie sedna sprawy
R.2. Rozumienie treści kształceni
R.3. Rozumienie treści, czyli jak ciekawie i skutecznie rozmawiać z nauczycielami o znaczeniu rozumienia – szkolenie 9

S. Samodzielność i odpowiedzialność
Jak zwiększyć samodzielność uczenia się i odpowiedzialność uczniów?

S.1. Samodzielność myślenia uczniów
S.2. Samodzielność i zaradność uczniów w szkole
S.3. Samodzielność uczniów a skuteczność

T. Tworzenie i kreatywność
Komu w szkole zależy na kreatywności uczniów i nauczycieli?

T.1. Tworzenie nowoczesnej szkoły
T.2. Twórczość wymaga operatywnego myślenia
T.3. Twórczość i kreatywność nauczycieli, czyli jak uwolnić własną kreatywność – szkolenie 10

U. Uczenie się w szkole
Jak ciekawie i skutecznie organizować uczenie się uczniów w szkole?

U.1. Uczenie się jako kluczowa kompetencja
U.2. Uczenie się w szkole XXI wieku
U.3. Uczenie się jako nabywanie doświadczeń

W. Wymagania i konsekwencja
Dlaczego trzeba stawiać na wysokie wymagania i być konsekwentnym?

W.1. Wymagania programowe a skuteczność
W.2. Wymagania a konsekwencja działania
W.3. Wymagania nauczycieli w szkole jako temat szkolnej debaty, czyli jak ciekawie i skutecznie szkolić nauczycieli o wymaganiach i konsekwencji działania – szkolenie 11

Z. Zaangażowanie i zaufanie
Jak budzić i umacniać zaufanie i sympatię do nauczyciela w szkole?

Z.1. Zaangażowanie nauczycieli w szkole
Z.2. Zaufanie jako warunek wychowania
Z.3. Zaangażowanie i zaufanie uczniów

Ż. Życzliwość i sympatia
Jak budzić życzliwość do nauczyciela i dobre emocje uczniów?

Ż.1. Życzliwość buduje i przenosi góry
Ż.2. Życzliwy i sympatyczny nauczyciel
Z.3. Życzliwość stymuluje dobre emocje
Ż.4. Życzliwość w edukacji, czyli jak ciekawie i życzliwie mówić o zdobywaniu życzliwości i budzeniu dobrych emocji – szkolenie 12

Podsumowanie i wnioski
Uczyć lepiej i skuteczniej!

ss. samokontrola i samoocena czytelnika

Literatura pomocnicza o skuteczności edukacji

Spis rysunków i tabel

Rozwiązania logogryfów – krzyżówek

Rozwiązania wybranych ważniejszych zadań do samodzielnej pracy

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY