• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Psychoterapia poznawczo-behawioralna Teoria i praktyka

PSYCHOTERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA TEORIA I PRAKTYKA

  • Wydawca: Paradygmat
  • Rok wydania: Warszawa 2008
  • Wydanie: 1
  • Ilość stron: 307
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-61269-04-5
 
42,00 zł
34,90 zł 34,90 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
nakład wyczerpany - produkt niedostępny u wydawcy

Opis

Książka Psychoterapia poznawczo-behawioralna, Teoria i praktyka jest pierwszym podręcznikiem psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Autorki – znane specjalistki w tej dziedzinie: Agnieszka Popiel i Ewa Pragłowska - szczegółowo omawiają założenia teoretyczne podejścia poznawczo-behawioralnego, prezentują modele wybranych zaburzeń, zasady pracy terapeutycznej, techniki poznawcze i behawioralne oraz wyniki badań nad skutecznością tej formy terapii, opartej na danych naukowych. Psychoterapia poznawczo-behawioralna, Teoria i praktyka jest znakomitym podręcznikiem akademickim, źródłem wiedzy dla psychoterapeutów, psychologów, lekarzy i osób szkolących się w zakresie psychoterapii. Co niezwykle ważne, Psychoterapia poznawczo-behawioralna, Teoria i praktyka , zawiera także obszerny angielsko-polski słowniczek terminów, użyteczny m.in. dla tłumaczy publikacji poświęconych terapii poznawczo-behawioralnej.

Tagi: terapia poznawczo-behawioralna książka

Spis treści

Przedmowa

Od autorek

Część I. Założenia teoretyczne psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Rozwój nurtu terapii poznawczych i behawioralnych na świecie i w Polsce

Rozdział 1. Psychoterapia poznawczo-behawioralna – wyjaśnienia terminologiczne

Rozdział 2. Rzut oka na historię. Psychologia poznawcza i behawioryzm a psychoterapia poznawczo-behawioralna

Psychoterapia poznawczo-behawioralna na świecie

Psychoterapia poznawczo-behawioralna w Europie

Psychoterapia poznawczo-behawioralna w Polsce

Psychoterapia poznawczo-behawioralna a integracja w psychoterapii

Rozdział 3. Założenia teoretyczne psychoterapii poznawczo-behawioralnej

Modele Ellisa i Becka – procesy poznawcze w praktyce klinicznej

Myśli automatyczne

Schematy poznawcze

Zniekształcenia poznawcze

Specyficzność poznawcza stanów psychopatologicznych i modele zaburzeń psychicznych

Modele poznawcze zaburzeń afektywnych – depresja

Modele poznawcze zaburzeń lękowych

Modele poznawcze zaburzeń osobowości

Część II. Praktyka psychoterapii poznawczo-behawioralnej

Rozdział 4. Cechy procesu terapeutycznego w psychoterapii poznawczo-behawioralnej

Określenie celu, problemu w osiągnięciu go i ukierunkowanie na jego rozwiązanie

Dobór metod na podstawie dynamicznie tworzonej konceptualizacji problemu pacjenta

Skupienie na teraźniejszości

Nadanie struktury procesowi terapii i każdej sesji terapeutycznej

Relacja terapeutyczna

Współpraca pacjenta i terapeuty

Psychoedukacja

Techniki terapeutyczne

Ograniczenie terapii w czasie

Wyposażenie pacjenta w wiedzę i narzędzia autoterapii

Rozdział 5. Pierwszy etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Rozpoznanie

Konceptualizacja problemu i diagnoza kliniczna

Określenie problemu („co?”)

Pierwszy poziom konceptualizacji problemu („jak?”)

Drugi poziom konceptualizacji problemu („dlaczego”?}

Cele terapii

Protokół rozbieżności

Rozdział 6. Drugi etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Realizacja celów

Plan interwencji terapeutycznych

Kontrakt terapeutyczny i informacje o terapii

Techniki terapeutyczne

Techniki poznawcze

Techniki behawioralne

Praca osobista – zadania terapeutyczne

Rozdział 7. Trzeci etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Sprawdzenie i utrwalenie osiągnięć

Zapobieganie nawrotom

Weryfikacja rezultatów terapii

SOS, czyli między innymi o zjawisku oporu w terapii poznawczo-behawioralnej

Zakończenie terapii

Rozdział 8. Umiejętności terapeuty poznawczo-behawioralnego

Część III. Weryfikacja empiryczna

Rozdział 9. Dane naukowe. Praktyka oparta na badaniach i badania oparte na praktyce

Nauka, praktyka i polityka

Praktyka oparta na badaniach naukowych i badania oparte na praktyce

Zakres zmiany mierzony w badaniach nad psychoterapią

Mechanizmy zmiany obserwowane w badaniach nad psychoterapią

Trwałość rezultatów psychoterapii

Możliwość uogólniania wniosków z badań naukowych na praktykę kliniczną

Zakończenie. Konteksty psychoterapii poznawczo-behawioralnej

Terapia poznawczo-behawioralna a inne szkoły terapii

„Płytka” czy „głęboka”?

Lepsza czy gorsza?

Wąska i specjalistyczna czy całościowa?

Modyfikacja sposobu myślenia pacjenta w terapii poznawczo-behawioralnej – cel czy środek?

Zmiana przekonań a kwestie relatywizmu

Terapia poznawczo-behawioralna a kwestia duchowości

Niektóre etyczne aspekty spotkania pacjenta i terapeuty poznawczo-behawioralnego – granice relacji terapeutycznej

Zalecana literatura dla terapeutów

Biblioterapia. Przykłady lektur do pracy osobistej pacjentów

Aneks. Formularze do wykorzystania na użytek praktyki

Słowniczek terminów angielsko-polski

Bibliografia

Indeks nazwisk

Indeks rzeczowy

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY