WPROWADZENIE DO PEDAGOGIKI INKLUZYJNEJ (WŁĄCZAJĄCEJ)
- Wydawca: Continuo
- Rok wydania: 2017
- Wydanie: I
- Ilość stron: 118
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788362182657
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 36,00 zł
Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej)
Autor/Redaktor: Kasper Sipowicz, Tadeusz Pietras
W rozwiniętych krajach Zachodu obserwuje się od lat odchodzenie od idei integracji i zastępowanie jej konstruktem inkluzji społecznej. Jest to koncepcja o wiele szersza od integracji, która dalece wykracza poza tradycyjnie pojmowane obszary pracy pedagoga. Pedagogika inkluzyjna nie pozostaje jedynie w sferze teoretycznych rozważań, lecz postuluje wprowadzenie konkretnych rozwiązań w oświacie. Do najważniejszych z nich należą spersonalizowanie procesu nauczania i wychowania oraz praca na zasobach ucznia, czyli skupienie się na talentach uczennic i uczniów, oraz rozwijanie tychże predyspozycji. Polscy pedagodzy, nauczyciele i inni specjaliści mieli jednak ograniczony dostęp do tych nowinek, ponieważ na polskim rynku wydawniczym brakowało książki kompleksowo opisującej tę nową koncepcję pedagogiczną. Dlatego prawdziwy przełom stanowi monografia naukowa Kaspra Sipowicza i Tadeusza Pietrasa pt. Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej).
Czytelnik z niniejszej książki dowie się: