
RELACJA LEKARZ – PACJENT ZROZUMIENIE I WSPÓŁPRACA
- Wydawca: Edra Urban & Partner
- Rok wydania: 2013
- Wydanie: I
- Ilość stron: 182
- Oprawa: twarda
- ISBN: 978-83-7609-866-1
45,00 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 299zł
Zamówienia złożone od dnia 20 XII 2021 r. mogą zostać zrealizowane w styczniu.
Książka poświęcona jest szerokiej problematyce - relacji lekarza z pacjentem, obejmującej także warunki, które nie tylko sprzyjają lepszej komunikacji, lecz także stanowią przesłanki wzajemnego zrozumienia między lekarzem a pacjentem oraz ich współpracy prowadzącej do uzgodnienia wspólnej decyzji terapeutycznej. Jest zatem próbą opisu medycyny humanistycznej – otwartej na troski i niepokoje chorego, rozumiejącej i gotowej do współpracy. Lekarz aktywny, współdziałający z pacjentem, wspomaga go w przezwyciężaniu choroby i jej skutków, ponieważ jedynie lekarz rozumiejący chorego potrafi odpowiedzialnie się o niego zatroszczyć i tylko troskliwy lekarz zdolny jest współdziałać z nim w procesie leczenia. Opis tej relacji wymaga ujęcia interdyscyplinarnego – sięgania do różnych dziedzin wiedzy humanistycznej, pomocnych w określeniu tych niezbędnych kompetencji lekarskich, które służą zbudowaniu właściwej relacji z pacjentem.
ze Wstępu
I. AKSJOLOGICZNE ASPEKTY RELACJI LEKARZ-PACJENT
Wzajemne zrozumienie oraz współpraca lekarza i pacjenta – panorama problemów
Zaufanie jako jeden z najistotniejszych czynników umożliwiających prawidłowe porozumiewanie się pomiędzy lekarzem a pacjentem
Troska, empatia, wsparcie
Odkrywanie potrzeb jako ważny element w komunikowaniu się lekarza z pacjentem
Intymność i prywatność pacjenta
Wdzięczność pacjenta
Bioetyczne spory wokół pojęcia autonomii
II. PRAGMATYCZNE ASPEKTY BUDOWANIA WIĘZI Z PACJENTEM
Na czym polega współpraca lekarza z pacjentem?
Bariery w budowaniu relacji lekarza z pacjentem
Elementy negocjacji przydatne w relacjach lekarza z pacjentem
Udział pacjenta w podejmowaniu decyzji medycznych
Umiejętność obniżania poziomu lęku u pacjenta chorego przewlekle – bilans korzyści
Wpływ samooceny lekarza na relację z pacjentem
Promocja zdrowia jako ważny element pracy lekarza i pielęgniarki w podstawowej opiece zdrowotnej
Rola gabinetu lekarskiego w budowaniu relacji lekarz–pacjent
Konflikt pomiędzy potrzebami zdrowotnymi
Strona Internetowa Medicon.pl korzysta z plików cookies. Możesz je wyłączyć w swojej przeglądarce. Więcej o plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.