• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-relacja-lekarz8211pacjent-zrozumienie-i-wspolpraca_11343_150x190

RELACJA LEKARZ – PACJENT ZROZUMIENIE I WSPÓŁPRACA

  • Wydawca: Edra Urban & Partner
  • Rok wydania: 2013
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 182
  • Oprawa: twarda
  • ISBN: 978-83-7609-866-1
 
50,00 zł
45,00 zł 45,00 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Książka poświęcona jest szerokiej problematyce - relacji lekarza z pacjentem, obejmującej także warunki, które nie tylko sprzyjają lepszej komunikacji, lecz także stanowią przesłanki wzajemnego zrozumienia między lekarzem a pacjentem oraz ich współpracy prowadzącej do uzgodnienia wspólnej decyzji terapeutycznej. Jest zatem próbą opisu medycyny humanistycznej – otwartej na troski i niepokoje chorego, rozumiejącej i gotowej do współpracy. Lekarz aktywny, współdziałający z pacjentem, wspomaga go w przezwyciężaniu choroby i jej skutków, ponieważ jedynie lekarz rozumiejący chorego potrafi odpowiedzialnie się o niego zatroszczyć i tylko troskliwy lekarz zdolny jest współdziałać z nim w procesie leczenia. Opis tej relacji wymaga ujęcia interdyscyplinarnego – sięgania do różnych dziedzin wiedzy humanistycznej, pomocnych w określeniu tych niezbędnych kompetencji lekarskich, które służą zbudowaniu właściwej relacji z pacjentem.
ze Wstępu

Spis treści

I. AKSJOLOGICZNE ASPEKTY RELACJI LEKARZ-PACJENT

Wzajemne zrozumienie oraz współpraca lekarza i pacjenta – panorama problemów 

Zaufanie jako jeden z najistotniejszych czynników umożliwiających prawidłowe porozumiewanie się pomiędzy lekarzem a pacjentem 

Troska, empatia, wsparcie 

Odkrywanie potrzeb jako ważny element w komunikowaniu się lekarza z pacjentem 

Intymność i prywatność pacjenta 

Wdzięczność pacjenta 

Bioetyczne spory wokół pojęcia autonomii 

II.  PRAGMATYCZNE ASPEKTY BUDOWANIA WIĘZI Z PACJENTEM

Na czym polega współpraca lekarza z pacjentem? 

Bariery w budowaniu relacji lekarza z pacjentem 

Elementy negocjacji przydatne w relacjach lekarza z pacjentem 

Udział pacjenta w podejmowaniu decyzji medycznych 

Umiejętność obniżania poziomu lęku u pacjenta chorego przewlekle – bilans korzyści 

Wpływ samooceny lekarza na relację z pacjentem 

Promocja zdrowia jako ważny element pracy lekarza i pielęgniarki w podstawowej opiece zdrowotnej 

Rola gabinetu lekarskiego w budowaniu relacji lekarz–pacjent 

Konflikt pomiędzy potrzebami zdrowotnymi

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

POLECAMY