• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Wywiad diagnostyczny z dziećmi i młodzieżą

WYWIAD DIAGNOSTYCZNY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Rok wydania: 2018
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 526
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-233-4440-7
 
89,99 zł
79,90 zł 79,90 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Wywiad diagnostyczny z dziećmi i młodzieżą 

Autor: James Morrison, Kathryn Flegel

Kompendium wiedzy diagnostycznej dostosowane do obowiązującej klasyfikacji.

Sprawdzony podręcznik, dzięki któremu tysiące klinicystów i studentów zdobyły umiejętności niezbędne do badania niemowląt, dzieci i nastolatków z problemami psychicznymi o różnym charakterze. Objaśniając zarówno sztukę, jak i metodę naukową diagnozowania dziecka, książka ta łączy trafne porady dotyczące przeprowadzania wywiadu z ważnymi informacjami na temat różnorodnych zaburzeń psychicznych i behawioralnych. Opracowanie zostało dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz ICD-10-CM - zawiera obowiązujące obecnie kody i terminologię. Dodatkowo wzbogacono je o opisy prototypów, zwięźle ukazujące istotę kryteriów DSM-5.

Autorzy, prowadząc czytelnika krok po kroku przez proces wstępnego wywiadu, wyjaśniają, jak nawiązać dobrą relację z dzieckiem i rodzicami oraz wydobyć informacje potrzebne do postawienia roboczego rozpoznania. Strategie komunikowania się z dziećmi w różnym wieku z wykorzystaniem zabawek, rysunków, lalek i innych form zabawy zilustrowano przykładowymi transkrypcjami wywiadów, opatrzonymi przypisami. W książce szczegółowo omówiono zaburzenia rozpoznawane zwykle po raz pierwszy w dzieciństwie, jak również zaburzenia teoretycznie typowe dla osób dorosłych, które występują niekiedy u młodszych pacjentów. Kryteria DSM-5 przełożono na prosty, zrozumiały język, zwracając uwagę na różnice rozwojowe dotyczące obrazu klinicznego.

Podręcznik uzupełniają uwagi dotyczące kodowania, praktyczne wskazówki potrzebne do przeprowadzenia wywiadu, żywe opisy kliniczne, przykladowy raport pisemny oraz kwestionariusz dla rodziców, z którego można skorzystać w trakcie pracy. To doskonała lektura dla klinicystów, terapeutów i studentów takich specjalności, jak psychologia kliniczna dziecka, psychiatria, poradnictwo, praca socjalna i psychologia szkolna.

„Znakomite źródło wiedzy zarówno dla doświadczonego, jak i dla początkującego klinicysty. Integracja kryteriów DSM-5 z informacjami na temat rozwoju dzieci i młodzieży czyni tę książkę pozycją jedyną w swoim rodzaju. Może to być wspaniały podręcznik przydatny na każdym kursie dotyczącym diagnozowania dziecka ze względu na dobrą organizację treści, akcentowanie kwestii rozwojowych oraz praktyczne (i interesujące) przykłady kliniczne. Bardzo podobało mi się pierwsze wydanie i często do niego sięgałam - drugie wydanie jest jeszcze lepsze. Każdy klinicysta, który bada lub leczy dzieci, powinien mieć na półce egzemplarz tej książki".

Ellen Braaten, PhD, Zakład Psychiatrii, Massachusetts General Hospital/llarard Medical School

„Ten podręcznik, napisany przystępnym językiem, ma wprowadzić początkujących klinicystów w dziedzinę przeprowadzania wywiadu oraz stawiania diagnozy psychiatrycznej u dzieci i młodzieży. Dwoje wytrawnych psychiatrów dzieli się swoim bogatym doświadczeniem w stosowaniu różnych metod przeprowadzania wywiadu i praktycznym korzystaniu z DSM-5 w pracy z dziećmi na różnych poziomach rozwoju. Ich przejrzysty, pozbawiony żargonu styl pisania ożywiają zapisy rzeczywistych wywiadów klinicznych".

Gregory K. Fritz, MD, profesor i dyrektor Oddziału Psychiatrii Dzieci i Młodzieży, Warren Alpert Medical School of Brown University

Tom zawiera:

  • Przeprowadzanie wywiadu diagnostycznego z dziećmi i młodzieżą
  • Wywiad z informatorami - podstawy
  • Strukturyzacja pierwszego wywiadu z młodym pacjentem
  • Podstawowe informacje na temat rozwoju
  • Różne typy wywiadów z dziećmi i młodzieżą
  • Wstępny wywiad z dzieckiem i rodzicem
  • Pisemny raport
  • Rozpoznania DSM-5 dotyczące dzieci i młodzieży
  • Narzędzia diagnostyczne
  • Zestawienie rozpoznań według DSM-5
  • Kwestionariusz dla rodziców

Spis treści

Wywiad diagnostyczny z dziećmi i młodzieżą 

Autor: James Morrison, Kathryn Flegel

Wprowadzenie 

CZĘŚĆ I. PRZEPROWADZANIE WYWIADU DIAGNOSTYCZNEGO Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ

Przygotowanie do badania dzieci i młodzieży

1.Wywiad z informatorami – podstawy 

2.Strukturyzacja pierwszego wywiadu z młodym pacjentem 

3.Podstawowe informacje na temat rozwoju 

Różne typy wywiadów z dziećmi i młodzieżą

4.Wywiad z dzieckiem w wieku niemowlęcym/poniemowlęcym 

5.Wywiad oparty na zabawie z sześciomiesięczną dziewczynką 

6.Wywiad oparty na zabawie z siedmioletnim chłopcem 

7.Wywiad z dziewięcioletnią dziewczynką 

8.Wywiad z adolescentem 

9.Wstępny wywiad z dzieckiem i rodzicem 

10.Pisemny raport 

CZĘŚĆ II. ROZPOZNANIA DSM-5 DOTYCZĄCE DZIECI I MŁODZIEŻY

11.Zaburzenia neurorozwojowe 

12.Zaburzenia ze spektrum schizofrenii i inne zaburzenia psychotyczne 

13.Zaburzenia nastroju 

14.Zaburzenia lękowe 

15.Zanurzenia obsesyjno-kompulsyjne i pokrewne 

16.Zaburzenia pourazowe i związane z czynnikiem stresowym 

17.Zaburzenia dysocjacyjne 

18.Zaburzenia z objawami somatycznymi i pokrewne 

19.Zaburzenia karmienia i odżywiania się 

20.Zaburzenia wydalania 

21.Zaburzenia snu i czuwania 

22.Zaburzenia tożsamości płciowej 

23.Zaburzenia dezorganizujące, kontroli impulsów i zachowania 

24.Zaburzenia związane z substancjami psychoaktywnymi i uzależnieniem 

25.Zaburzenia poznawcze 

26.Zaburzenia osobowości

27.Inne problemy diagnostyczne 

DODATKI

Dodatek 1. Narzędzia diagnostyczne i bibliografia 

Dodatek 2. Zestawienie rozpoznań według DSM-5 

Dodatek 3. Kwestionariusz dla rodziców 

 

 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY