
Z DZIEJÓW TEORII I PRAKTYKI WYCHOWANIA PODRĘCZNIK AKADEMICKI
- Wydawca: Impuls
- Rok wydania: 2012
- Wydanie: 1
- Ilość stron: 322
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-7587-898-1
49,80 zł
44,82 zł
44,82 zł
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
Opis
Seria autorskich podręczników akademickich do pedagogiki jest kolejnym dopełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przedmiot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy edukacyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W ponowoczesnej dobie naukowa wiedza rozwija się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej zarówno potwierdzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, refleksji czy dalszych badań. Każdy z autorów książki Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podręcznik akademicki, pracując nad zakresem tematycznym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręcznikowym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością.Czytelnikom podręczników nie tylko życzę miłej lektury, ale i zachęcam do wspólnej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu własnej twórczości.
prof. dr hab. Bogusław Śliwerski
Podręcznik Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podręcznik akademicki Kupsiewicz to doskonała pozycja książkowa zarówno dla studentów, którzy pragną pogłębiać swoją wiedzę, jak i dla nauczycieli, którzy chcą zobaczyć inne spojrzenie na pewne kwestie.
Spis treści
Wprowadzenie do serii Pedagogika Nauce i PraktyceWstęp
STAROŻYTNOŚĆ
Rozdział 1 Instytucje, koncepcje i myśli o wychowaniu w starożytnej Grecji
Rozdział 2 Teoria i praktyka wy chowania w starożytnym Rzymie
ŚREDNIOWIECZE
Rozdział 3 Wychowanie we wczesnym średniowieczu
Rozdział 4 Wychowanie między późnym średniowieczem a renesansem
RENESANS (ODRODZENIE)
Rozdział 5 Renesansowe koncepcje pedagogiczne
Rozdział 6 Reformacja i kontrreformacja a wychowanie
MIĘDZY RENESANSEM A OŚWIECENIEM
Rozdział 7 Narodziny i rozwój realistycznych nurtów w wychowaniu
OŚWIECENIE
Rozdział 8 Zachodnioeuropejskie wersje oświecenia i ich znaczenie dla teorii i praktyki wychowania
Rozdział 9 Oświecenie w Polsce
U PROGU CZASÓW WSPÓŁCZESNYCH
Rozdział 10 Teoria i praktyka wy chowania u progu czasów współczesnych
Rozdział 11 Natywizm i związane z nim kierunki pedagogiczne
Rozdział 12 Edukacyjne koncepcje Nowe go Wychowania
Rozdział 13 Socjologiczne nurty w teorii i praktyce wy chowania .
Rozdział 14 Pedagogika kultury, pedagogika religijna oraz pedagogiczne koncepcje Karola Marksa i Fryderyka Engelsa
CZASY WSPÓŁCZESNE
Rozdział 15 Wybrane nurty pedagogiczne oraz ich znaczenie dla teorii i praktyki wy chowania
PIERWSZE DEKADY TERAŹNIEJSZOŚCI
Rozdział 16 Edukacyjny bilans XX i pierwszej dekady XXI wie ku
Zakończenie
Bibliografia
Indeks rzeczowy
Indeks osób
Opinie
Czesław Kupisiewicz