Opis
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym cierpiące na Zespół Aspergera, zmagają się z trudnościami w sytuacjach społecznych i problemami z komunikacją. Aby ułatwić im funkcjonowanie społeczne, niezbędne jest zaplanowanie takich interwencji, które pomogą im zrozumieć własne emocje, zapanować nad uczuciem niepokoju i przejąć kontrolę nad swoim zachowaniem.
Terapia grupowa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozwijanie kompetencji i umiejętności społecznych wyjaśnia, jak krok po kroku zaplanować pracę w rówieśniczej grupie terapeutycznej, stworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko, wyznaczyć dostosowane do różnych etapów rozwoju grupy cele indywidualne i grupowe, oraz wspierać rozwój kompetencji i umiejętności społecznych jej członków.
Książkę Terapia grupowa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozwijanie kompetencji i umiejętności społecznych można polecić wszystkim terapeutom, psychologom i rodzicom, którzy poszukują praktycznych wskazówek, w jaki sposób skutecznie wprowadzić dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat interakcji społecznych.
Książka może stać się prawdziwą inspiracją do pracy z dziećmi, które chorują na autyzm. Dzięki niej rodzice oraz terapeuci mogą sięgać po nowe metody leczenia ich dzieci.
Dr Albert J. Cotugno jest psychologiem klinicznym i szkolnym z ponad 30-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z poważnymi zaburzeniami emocjonalnymi, zaburzeniami uwagi, umiejętności szkolnych, zaburzeniami rozwoju i ze spektrum autyzmu. Obecnie nadzoruje programy terapii grupowych na oddziale dla dzieci i młodzieży szpitala Massachusetts i wykłada psychologię na Wydziale Psychiatrii w Akademii medycznej Uniwersytetu Harvarda w Bostonie.
Tagi:
autyzm księgarnia , zespół aspergera u dzieci , zespoł Aspergera u dzieci ,
Spis treści
1. Spektrum zaburzeń autystycznych
- wprowadzenie
- definicje
- definicje spektrum zaburzeń autystycznych (ASD) i uogólnionych zaburzeń rozwojowych (PDD)
- tło historyczne ASD
- dodatkowe i alternatywne definicje ASD
- rozwój społeczny a dzieci z ASD
2. Terapia dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- stres i niepokój
- uwaga
- elastyczność, zmiana i przechodzenie do innych czynności
- kontrola i regulacja reakcji emocjonalnych i afektywnych
- łączenie kompetencji społecznej z kształtowaniem umiejętności społecznych
3. Interwencje grupowe dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
- model interwencji grupowych dla dzieci z ASD
- praca nad zrozumieniem osoby z ASD
- wprowadzenie doetapowego modelu rozwoju grupy terapeutycznej dla osób z ASD
- etapy rozwoju grupy
- role, jakie mogą być przyjmowane przez dzieci w grupie
- role przyjmowane przez prowadzącego grupę