NAUCZYCIEL A SZKOŁA JAKO PRZESTRZEŃ UCZENIA SIĘ I WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH
- Wydawca: Difin
- Rok wydania: 2022
- Wydanie: I
- Ilość stron: 362
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788382701760
69,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 79,00 zł
Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych
Redakcja Naukowa: Elżbieta Stokowska-Zagdan, Piotr Miller, Grażyna Cęcelek, Elżbieta Woźnicka
Publikacja poświęcona została debacie nad kondycją zawodu nauczyciela w wymiarze przeszłości, teraźniejszości oraz przyszłości, nad wyzwaniami stawianymi przed przedstawicielami zawodu nauczyciela, problemami i trudnościami, z jakimi muszą się zmagać pedagodzy we współczesnym świecie oraz nad perspektywami rozwoju profesji nauczycielskiej. Wymiana myśli i doświadczeń nad nauczycielem służy jednocześnie pogłębionej refleksji nad współczesnym uczniem, nad determinantami procesu jego wychowania i edukacji oraz nad jego przyszłością.
Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych
Redakcja Naukowa: Elżbieta Stokowska-Zagdan, Piotr Miller, Grażyna Cęcelek, Elżbieta Woźnicka
CZĘŚĆ I. Nauczyciel wobec nowych potrzeb, problemów i trudności uczniów
Anna Ozga
W trosce o sukces ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – poszukiwanie optymalnych rozwiązań w pracy nauczyciela
Jolanta Flanz
Wiedza i czynności nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej podejmowane wobec uczniów z niepowodzeniami szkolnymi – raport z badań
Grażyna Cęcelek
Znaczenie kompetencji nauczycielskich w determinowaniu jakości procesu edukacji, diagnozy i terapii pedagogicznej prowadzonego w oparciu o nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne
Alojzy Pilich
Rola szkoły i nauczyciela w procesie kształtowania bezpieczeństwa młodego pokolenia
Anna Szkolak-Stępień
Społeczne oczekiwania w zakresie umiejętności nauczyciela wczesnej edukacji – proces wyłaniania się teorii ugruntowanej (résumé z badań własnych)
Bartłomiej Rosiak
Nauczyciel a przyszłość ucznia – jak wspierać w rozwoju i osiąganiu celów edukacyjnych? O rozwoju ucznia w zreformowanej szkole. Problemy, dobre praktyki
CZĘŚĆ II. Nauczyciel w procesie kształtowania własnego profesjonalizmu i autorytetu
Magdalena Grochowalska
Znaczenia nadawane działaniom profesjonalnym przez nauczycielki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Anna Abramczyk
Poczucie skuteczności własnej nauczyciela a efektywność transferu treści szkolenia do praktyki edukacyjnej
Kamila Lasocińska
Odkrywanie pasji jako element twórczego rozwoju i wyzwanie dla współczesnego nauczyciela
Joanna Jaworska
Budowanie autorytetu nauczyciela we współczesnej szkole
Roksolyana Shvay
Twórczość a wiedza – korelacja kontrowersyjna
CZĘŚĆ III. Nauczyciel w dobie cyfryzacji, pandemii oraz edukacji permanentnej
Aleksandra Szczygieł
Pokoleniowa wieża Babel – czy w czasach cyfryzacji młodzież i dorośli są w stanie się porozumieć?
Agnieszka Gołębieska-Wesołowska
Istotność gier komputerowych w spędzaniu czasu wolnego dzieci w młodszym wieku szkolnym
Małgorzata Parzych
Nauczyciel w sytuacji popandemicznej – próba refleksji
Elżbieta Woźnicka
E-nauczyciel inicjatorem edukacji całożyciowej
Mirosław Wójcik
Współczesny nauczyciel w świetle postulatów psychologii humanistycznej
Dorota Sipińska
Nauczyciel w personalistycznym rozumieniu jego profesji (próba analizy)
CZĘŚĆ IV. Nauczyciel w wybranych obszarach przestrzeni edukacyjnej
Jolanta Flanz
Zabawa w edukacji uczniów klas I–III szkoły podstawowej w świetle opinii nauczycieli
Agnieszka Gołębieska-Wesołowska
Kompetencje muzyczne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej – raport z badań własnych
Teresa Janicka-Panek
Osiągnięcia uczniów klasy pierwszej jako źródło refleksji dla nauczycieli
Adam Przybysz
Sport i rekreacja jako jedne z ważniejszych środków wychowawczych w szkole
Małgorzata Gajak-Toczek
Edukacja polonistyczna jako podróż
Marta Grześko-Nyczka
Klasa szkolna jako przestrzeń efektywnego uczenia się i współpracy