• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
O pedagogice społecznej i jej rozwoju Wybrane zagadnienia

O PEDAGOGICE SPOŁECZNEJ I JEJ ROZWOJU WYBRANE ZAGADNIENIA

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2016
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 322
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-8095-036-8
 
39,80 zł
35,82 zł 35,82 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Tadeusza Pilcha

Monografia autorstwa Mariusza Cichosza pełni w moim przekonaniu dwie funkcje. Pierwszą z nich jest funkcja dydaktyczna. Książka zawiera elementarne informacje i wiedzę o dyscyplinie naukowej, która stanowi przedmiot studiów tysięcy młodych ludzi, potencjalnych pracowników niezliczonej ilości instytucji i dziedzin organizujących życie społeczne, tworzących i przetwarzających środowisko życia i pracy osób wymagających wsparcia i różnorodnej pomocy.

Druga funkcja tej książki to funkcja naukowa: sumująca narodziny i dorobek jednej z najważniejszych dla współczesnego świata dyscyplin społecznych. Publikacja ukazuje instrumenty poznawania rzeczywistości i skutecznego wywierania na nią wpływu, a co także bardzo ważne – ustala kanon przeświadczeń aksjologicznych, które są fundamentem pedagogiki społecznej i uzasadnieniem jej działalności i funkcji! Dlatego [...] uznaję wydanie tej książki za jedno z najważniejszych wydarzeń naukowych naszej dyscypliny!

Spis treści

Wprowadzenie

 

Rozdział 1
Źródła i początki

 

Wstęp
Teoretyczne podstawy pedagogiki społecznej – kontekst wybranych założeń i koncepcji z przełomu XIX i XX wieku
Polska Macierz Szkolna
Wolna Wszechnica Polska
Praca społeczna i praca oświatowa w poglądach i doświadczeniach pedagogów społecznych
Wychowanie pozaszkolne, pozalekcyjne oraz edukacja równoległa – rozwój i przemiany
Pedagogika społeczna po drugiej wojnie światowej – inspiracje marksistowskie

 

Rozdział 2
Inicjatorzy, twórcy – pedagodzy społeczni

 

Wstęp   
Pedagogika społeczna – narodowa – oświatowa w ujęciu Heleny Radlińskiej
Animacja społeczno-kulturalna. Twórcy i przedstawiciele – rozwój koncepcji
Ryszard Wroczyński o pedagogice społecznej
Środowiskowe uwarunkowania rozwoju człowieka w perspektywie pedagogiki społecznej i andragogiki w poglądach Adama Olgierda Uziembły
Funkcjonowanie systemu wychowawczego w środowisku w ujęciu Stanisława Kowalskiego
Kontynuacje i nowe perspektywy

 

Rozdział 3
Rozstrzygnięcia i koncepcje

 

Wstęp
Tryptyk o pedagogice społecznej – rozważania na przełomie wieków
Założenia filozoficzne – pola poszukiwań
Podstawy metodologiczne – kontekst przyjmowanych założeń   
Diagnoza społeczna – środowiskowa. Wybrane koncepcje   
Rodzina w toku przemian – badania nad rodziną
Środowisko i środowisko wychowawcze
W poszukiwaniu wartości   
Aksjologiczne inspiracje w pracy socjalnej – kontekst przemian cywilizacyjnych

 

Rozdział 4
Instytucjonalizacja

 

 

Wstęp
O instytucjonalizacji w nauce – rozważania o rozwoju pedagogiki społecznej
Szkoły polskiej pedagogiki społecznej
Promocje naukowe
Historia pewnej katedry, czyli rzecz o rozwoju bydgoskiej pedagogiki społecznej

 

Rozdział 5
Autobiografia naukowa

 


Wstęp
Praca naukowa – moja droga do pedagogiki społecznej
Spotkanie z Mistrzem. Wspomnienia o Edmundzie Trempale

 

Zakończenie

Bibliografia

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

30,00 zł
27,00 zł

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY