• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-31227_20260_150x190

PSYCHOTERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA DZIECI I MŁODZIEŻY PRZEWODNIK PRAKTYKA

  • Wydawca: GWP
  • Rok wydania: 2020
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 512
  • Oprawa: twarda
  • ISBN: 978-83-7489-860-7
 
109,90 zł
95,90 zł 95,90 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży Przewodnik praktyka

Redakcja: Artur Kołakowski

Wiedza i narzędzia dostosowane do polskich realiów.

Doświadczeni polscy terapeuci o praktycznej stronie psychoterapii dzieci i młodzieży

Wielu osobom rozpoczynającym praktykę psychoterapeutyczną przeprowadzenie całego procesu leczenia dziecka lub nastolatka – od momentu pierwszej wizyty do zakończenia terapii – może nastręczać trudności.

Nasuwać się mogą wątpliwości:

  • Czy ważne są cele dziecka, czy rodzica?
  • Czy po terapii dziecko ma lepiej spełniać oczekiwania dorosłych, czy też budować swoją autonomię?
  • Jak zaplanować udział rodziców w psychoterapii?
  • Który program terapeutyczny wybrać?
  • Jak budować zaangażowanie w terapię?

Niniejszy przewodnik to nieocenione źródło wiedzy dla osób pracujących terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą. Autorzy – doświadczeni polscy terapeuci – ukazują z praktycznego punktu widzenia zasady, metody oraz niuanse pracy z tą grupą wiekową. Dzielą się swoją wiedzą i warsztatem, wyjaśniając, jak interpretować i realizować ustrukturyzowane programy terapii poznawczo-behawioralnej oraz jak uzupełnia się podejście klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z trzecią falą terapii behawioralnych.

Uwzględniając wszystkie aspekty procesu terapeutycznego, przedstawiają kolejne etapy pracy z dzieckiem od momentu jego pierwszej wizyty z rodzicami w gabinecie, w tym:

• stawianie diagnozy,
• tworzenie planu leczenia,
• zawieranie kontraktu z pacjentem i jego rodzicami,
• wybór programu terapeutycznego,
• opracowanie konceptualizacji przypadku,
• budowane relacji,
• wzbudzanie motywacji,
• omawianie trudności w pracy z pacjentem podczas superwizji.

Prezentowane wiadomości zostały zilustrowane przykładami i opisami przypadków leczenia takich zaburzeń, jak: depresja, choroba afektywna-dwubiegunowa, zaburzenia lękowe, PTSD, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, samookaleczenia, zaburzenia odżywiania, ADHD, agresja i zaburzenia zachowania, choroba tikowa, moczenie nocne oraz zanieczyszczanie się.
Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów do wykorzystania w trakcie terapii – zarówno jako podpowiedź dla specjalisty (wzór wywiadu, schemat sesji, wzory kontraktów terapeutycznych, szablony do konceptualizacji), jak i do pracy z dzieckiem i jego rodzicami podczas sesji.

Ta niezwykle potrzebna książka to kompendium wiedzy na temat psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Autorzy krok po kroku prowadzą czytelnika przez najważniejsze problemy, z którymi spotykają się psychoterapeuci pracujący z młodymi ludźmi. W książce znajdziemy przystępnie podaną teorię z ogromną dawką praktyki – wskazówki, przykłady z praktyki klinicznej, propozycje ćwiczeń, trafne metafory. Jej zaletą jest także ukazanie możliwości, jakie daje otwartość na łączenie klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z modelami trzeciej fali terapii behawioralnych. Dopisuję ją do swojej listy książek, które są dla mnie szczególnie ważne – od razu na sam szczyt.

Paulina Jarecka
psycholog dziecięcy, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny,
autorka bloga Dzieciecapsychologia.pl

Pierwsza na polskim rynku tak wszechstronna publikacja poświęcona terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. Autorzy w przystępny i kompleksowy sposób omawiają zagadnienia związane z psychoterapią młodych pacjentów, uwzględniając między innymi kontekst szkolny i rodzinny. Przewodnik dostarcza niezbędnej wiedzy i narzędzi do leczenia najczęściej występujących zaburzeń, prowadząc czytelnika kolejno przez wszystkie etapy pracy terapeutycznej. Stanowi nieocenione źródło wiedzy dla początkujących psychoterapeutów.

Alicja Rawinis-Tomaszewska
psycholo

Spis treści

Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży Przewodnik praktyka

Redakcja: Artur Kołakowski

CZĘŚĆ 1. Psychoterapia dzieci i młodzieży- podstawowe zagadnienia

1. Założenia terapii poznawczo-behawioralnej - czym jest a czym nie jest ta terapia

2. Trzecia fala terapii behawioralnych

3. Praktyczne różnice między psychoterapią dzieci i młodzieży a psychoterapią osób dorosłych

4. Skuteczność i ograniczenia psychoterapii dzieci i młodzieży, czyli co i w jaki sposób możemy zmienić w trakcie psychoterapii

5. Rodzice i opiekunowie: planowanie ich udziału w psychoterapii w zależności od rozpoznania i wieku dziecka

6. Wybrane rodzaje i problemy psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży

CZĘŚĆ 2. Proces terapii

7. Diagnoza i tworzenie planu terapeutycznego

8. Konceptualizacja

9. Praca w relacji terapeutycznej

10. Wydobywanie motywacji do leczenia i angażowanie w terapię

11. Zawieranie kontraktu

12. Superwizja w terapii poznawczo-behawioralnej

CZĘŚĆ 3. Terapia konkretnych zaburzeń

13. Emocje w terapii poznawczo-behawioralnej

14. Depresja dzieci i młodzieży

15. Choroba afektywna dwubiegunowa

16. Zaburzenia lękowe

17. Terapia PTSD dzieci i młodzieży

18. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne

19. Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń odżywiania

20. Samookaleczenia

21. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej - ADHD

22. Agresja i zaburzenia zachowania

23. Tiki

24. Moczenie sie i zanieczyszczanie

Załączniki

1. Schemat wywiadu diagnostyczno-terapeutycznego

2. Schemat wywiadu z rodzicami pod kątem OCD

3. Konceptualizacja oparta na diagnozie

4. Wpływ problemów pacjenta na różne sfery jego funkcjonowania

5. Kontrakt terapeutyczny

6. Metafora radia kierowcy autobusu

7. Błędne koło w relacji terapeutycznej

8.Zmiana, jaką chcesz wprowadzić w swoim życiu

9. Jak i kiedy możesz pomóc swojemu dziecku w terapii

10. Wydawanie poleceń krok po kroku

11. Kiedy zadanie wydaje sie zbyt duże

12. Kiedy masz za dużo rzeczy do zrobienia jednego dnia

13. Za wysoko zawieszona poprzeczka

14. Wolny dzień

15. O emocjach

16. Myślenie czarno-białe: poszerzanie perspektywy

17. Myślenie czarno-białe: punkt bycia idealnym a szerokie pole sukcesu

18. Dziennik pozytywnych wydarzeń

19. Praca nad katastrofizacją: sytuacja budząca lęk

20. Praca nad katastrofizacją: "A co, jeśli...?"

21. Praca nad myślami powodującymi lek

22. Psychoedukacja na temat lęku społecznego

23. Ekspozycja wyobrażeniowa - instrukcje dla terapeuty

24. Ekspozycja z powstrzymaniem reakcji - instrukcje dla terapeuty

25. Tabela do minitorowania objawów OCD

26. Analiza funkcjonowania tików

 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY