• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Słucham i uczę się mówić Trudne głoski + CD

SŁUCHAM I UCZĘ SIĘ MÓWIĆ TRUDNE GŁOSKI + CD

  • Wydawca: Arson
  • Rok wydania: 2012
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 24
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-61022-11-4
 
24,00 zł 24,00 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Kolejna pozycja należąca do serii logopedycznej Słucham i uczę się mówić:
Trudne Głoski

Język polski jest systemem spółgłoskowym, ma 85% spółgłosek i 15% samogłosek. Osoby uczące się języka polskiego jako drugiego lub obcego, dzieci z zaburzeniami słuchu fonemowego mają spore trudności z opanowaniem prawidłowej artykulacji niektórych głosek.
Warunkiem prawidłowej wymowy głosek jest ich właściwa percepcja, czyli odbiór słuchowy. Dla dziecka z zaburzonym słuchem foemowym głoski podobne są trudne do rozróżnienia np. c brzmi dla nich jak s, z jak s, cz jak sz, a nawet r jak l.
Dzieci dwujęzyczne mają kłopoty z prawidłową artykulacją ponieważ słuchając polskich słów "słyszą" w nich głoski drugiego języka, w którym mówią i uczą się czytać i pisać.
Nauczanie alfabetu, od czego niestety wszyscy rozpoczynają naukę języka obcego jest błędem z dwóch powodów. Przede wszystkim dzieci nie znają zasad czytania liter alfabetu i tak poznawszy litery próbują odczytywać nowe słowa. Wówczas wyraz "ser" brzmi esteer, a wyraz "jajko" brzmi jotajojotkao. Czynią tak również dorośli obcokrajowcy uczący się języka polskiego.
Drugi błąd metodyczny to próba nauczenia prawidłowej wymowy poprzez artykułowanie głosek w izolacji (czyli każdej oddzielnie) A przecież spółgłoski każdego języka nie występują samotnie, sa wymawiane w sylabach, nigdy nie słyszymy ich w izolacji.


Aby ułatwić młodszym dzieciom zapamiętywanie miejsca i sposobu artykulacji trudnych głosek przygotowano wizualizację. Rysunki pozwolą dziecku automatycznie uruchomić narządy artykulacyjne. Skojarzenia z obrazem są także skuteczną techniką w metodyce nauczania języków obcych. Książeczka Trudne głoski i dołączona do niej płytka z nagraniem sylab umożliwi prawidłową percepcję spółgłosek w sylabach. Czas trwania głosek w sylabach jest wydłużony, co daje możliwość prawidłowej percepcji dźwięków. Słuchać należy w słuchawkach, aby inne dźwięki płynące z otoczenia nie zaburzały odbioru, a także by pomóc dzieciom w koncentrowaniu uwagi na słuchaniu mowy. Optymalny czas ćwiczeń - 10 minut dziennie.

 

Tagi: pomoce logopedyczne , logopedia książka ,

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia
Jagoda Cieszyńska Elżbieta Wianecka

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY