• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Terapia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego dzieci i młodzieży 8-17 lat Podręcznik terapeuty

TERAPIA ZABURZENIA OBSESYJNO-KOMPULSYJNEGO DZIECI I MŁODZIEŻY 8-17 LAT PODRĘCZNIK TERAPEUTY

  • Wydawca: GWP
  • Rok wydania: 2018
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 167
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7489-730-3
 
39,90 zł
35,20 zł 35,20 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Terapia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego dzieci i młodzieży 8-17 lat Podręcznik terapeuty

Autorzy: John Piacentini, Audra Langley, Tami Roblek

Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne u starszych dzieci i nastolatków bywa wyzwaniem terapeutycznym. Z jednej strony konieczne jest, by pacjent był zmotywowany do leczenia i wykonywał zadania pomiędzy sesjami. Z drugiej zaś strony należy skłonić rodziców do zaangażowania się w terapię tak, by wspierali swoje dziecko w leczeniu, nie odbierając mu jednocześnie jego autonomii. John Piacentini, Audra Langley i Tami Roblek dość skutecznie zmierzyli się z tymi problemami. Spora część ich programu terapeutycznego jest przeznaczona do pracy z samym dzieckiem czy nastolatkiem. To przede wszystkim na młodym pacjencie ciąży obowiązek wykonywania zadań na sesjach i pomiędzy nimi. To on decyduje pod koniec każdej sesji, ile o swojej terapii powiedzieć rodzicom oraz o jaki rodzaj pomocy ich poprosić. Zdecydowanie do polecania w pracy „na pierwszej linii psychoterapii”.

dr n. med. Artur Kołakowski specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, superwizor

Z wielką radością przyjmuję dostępność na polskim rynku wydawniczym kolejnego programu terapeutycznego o udowodnionej empirycznie skuteczności, tym bardziej że jest to pierwsza publikacja, która prezentuje podejście terapeutyczne dopasowane do potrzeb dzieci i adolescentów cierpiących na zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz ich rodzin.

Ida Derezińska psycholog kliniczna, psychoterapeutka dzieci i młodzieży, superwizorka psychoterapii poznawczo-behawioralnej, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny - Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej

Przystosowywanie różnych metod, strategii i technik na potrzeby i możliwości młodych, a tym bardziej małych, pacjentów jest bardzo trudnym i ryzykownym zadaniem, z jakim często mierzą się psychoterapeuci zajmujący się tą grupą. Jako jedna z takich terapeutów z wielką radością przyjmuję zestaw publikacji prezentujących oparty na dowodach, a zatem naukowy, model pracy z dziećmi i młodzieżą chorującymi na zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne. Ten kompletny protokół terapeutyczny obejmuje podręcznik terapeuty oraz poradnik pacjenta, które krok po kroku prowadzą oboje przez kolejne sesje. Początkującym terapeutom program pomoże ukierunkować działania, oferując schemat, na bazie którego należy na bieżąco przygotowywać się do kolejnych etapów pracy. Natomiast doświadczonym specjalistom pozwoli uporządkować i zweryfikować wiedzę oraz stosowane narzędzia. Jedni i drudzy skorzystają z przedstawionych treści w prowadzeniu psychoedukacji (zarówno dzieci, jak i rodziców), w formułowaniu i analizowaniu pracy osobistej pacjenta oraz w monitorowaniu przebiegu i efektów psychoterapii.

Emilia Link-Dratkowska psycholog kliniczna, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna

 

Spis treści

Terapia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego dzieci i młodzieży 8-17 lat Podręcznik terapeuty

Autorzy: John Piacentini, Audra Langley, Tami Roblek

O autorach
O serii
Podziękowania

Rozdział 1
Wstępne informacje dla terapeutów

Rozdział 2
Sesja pierwsza: psychoedukacja i uzasadnienie terapii

Rozdział 3
Sesja druga: stworzenie hierarchii objawów i psychoedukacja

Rozdział 4
Sesja trzecia: ekspozycja i powstrzymanie reakcji oraz kwestionowanie negatywnych założeń

Rozdział 5
Sesja czwarta: restrukturyzacja poznawcza i redukcja poczucia winy

Rozdział 6
Sesja piąta: radzenie sobie z obsesjami i reakcje rodziny pacjenta na zaburzenie

Rozdział 7
Sesja szósta: ocena postępów i odpowiedzialność dziecka za przebieg leczenia

Rozdział 8
Sesja siódma: usuwanie przeszkód na drodze realizacji ekspozycji i wtórne korzyści z zaburzenia

Rozdział 9
Sesja ósma: ekspozycja i powstrzymanie reakcji oraz różnice między zachowaniami wynikającymi i niewynikającymi z zaburzenia

Rozdział 10
Sesja dziewiąta: praca nad trudnymi objawami i troska o dobrostan rodziny

Rozdział 11
Sesja dziesiąta: praca nad trudnymi objawami i rozwiązanie ewentualnych problemów

Rozdział 12
Sesja jedenasta: planowanie zakończenia terapii i zapobieganie nawrotom zaburzenia

Rozdział 13
Sesja dwunasta: zakończenie terapii

Aneks 1
Skala Obsesji i Kompulsji Yale-Brown dla Dzieci – Children’s Yale-Brown Obsessive-Compulsive Scale (CY-BOCS)

Aneks 2
Formularze oceny ogólnej poprawy stanu pacjenta 

Bibliografia

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY