WIEDZA DZIECI I MŁODZIEŻY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ O EMOCJACH
- Wydawca: Difin
- Rok wydania: 2022
- Wydanie: I
- Ilość stron: 144
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788382701074
43,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 43,90 zł
Wiedza dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną o emocjach
Autor: Marzena Buchnat, Aleksandra Jasielska
W publikacji została opisana wiedza na temat emocji podstawowych posiadanych przez dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (NI). Zaprezentowano w niej badania: porównawcze dotyczące wiedzy o zdziwieniu dzieci z lekką NI i dzieci w normie intelektualnej, badania jakościowe językowego obrazu wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z lekką NI, a także badania wiedzy o emocjach młodzieży z umiarkowaną NI. Podstawowym założeniem było ujawnienie, jak kształtuje się wiedza o emocjach podstawowych w obrębie poszczególnych kodów: obrazowego, werbalnego i abstrakcyjnego ze względu na poziom funkcjonowania intelektualnego. Do pomiaru dziecięcej wiedzy o emocjach podstawowych stworzono autorskie narzędzie WE06. Uzyskane wyniki dostarczały informacji na temat wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z NI, charakteryzując tę wiedzę i wskazując prawidłowości w jej kształtowaniu w obrębie poszczególnych kodów w zależności od poziomu funkcjonowania intelektualnego. Wiedza ta natomiast stanowi przesłankę do podjęcia efektywnych działań terapeutycznych. Przedstawione opracowanie zostało napisane czytelnym językiem.
Wiedza dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną o emocjach
Autor: Marzena Buchnat, Aleksandra Jasielska
Rozdział 1. Wiedza o emocjach
1.1. Modele wiedzy o emocjach
1.2. Emocje podstawowe
1.3. Możliwości rozwojowe dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie budowania wiedzy o emocjach
1.4. Poznanie dziecięcej wiedzy o emocjach
1.4.1. Opis narzędzia
1.4.2. Przebieg badania
1.4.3. Obszary zastosowania
Rozdział 2. Badania nad wiedzą o emocjach u dzieci o różnym poziomie rozwoju intelektualnego
2.1. Wiedza o zdziwieniu – badania porównawcze dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną i dzieci w normie intelektualnej
2.1.1.Wprowadzenie
2.1.2. Badanie
2.1.3. Dyskusja
2.2. Wiedza o emocjach u młodzieży z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną
2.2.1. Wprowadzenie
2.2.2. Badanie
2.2.3. Dyskusja
Rozdział 3. Leksykon emocji dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną
3.1. Słownictwo używane do identyfikacji emocji w kodzie obrazowym
3.2. Słownictwo używane do opisywania emocji w kodzie werbalnym
3.3. Słownictwo używane do rozumienia emocji w kodzie abstrakcyjnym
3.4. Językowy obraz emocji – wnioski
Podsumowanie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Streszczenie
Biogramy
Ospa wietrzna to choroba, którą uważa się za powszechną. Najczęściej dotyka...
czytaj więcejMocznik to związek w organizmie człowieka, będący końcowym produktem metabolizmu...
czytaj więcejTrójglicerydy to typ tłuszczów występujących w organizmie człowieka. Mają...
czytaj więcejRola leukocytów w układzie odpornościowym jest wyjątkowo znacząca, ponieważ...
czytaj więcejRola erytrocytów, czyli czerwonych krwinek, jest niezwykle ważna. Odpowiadają...
czytaj więcejStężenie kreatyniny we krwi jest istotnym wskaźnikiem funkcjonowania nerek oraz...
czytaj więcejFosfataza alkaliczna to enzym, który odgrywa kluczową rolę w wielu procesach biologicznych....
czytaj więcejRumień zakaźny to stosunkowo łagodna infekcja wirusowa, która najczęściej dotyka...
czytaj więcejZespół jelita drażliwego jest przewlekłą chorobą przewodu pokarmowego o charakterze...
czytaj więcejSzkarlatyna to choroba zakaźna, która dotyka dzieci w każdym wieku. Mogą zarazić się...
czytaj więcej