• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-25934_14075_150x190

AUTYZM I AAC ALTERNATYWNE I WSPOMAGAJĄCE SPOSOBY POROZUMIEWANIA SIĘ W EDUKACJI OSÓB Z AUTYZMEM

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2015, dodruk 2019
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 362
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7850-769-7
 
62,15 zł
54,90 zł 54,90 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Praca dotyczy bardzo istotnej i doniosłej społecznie problematyki, jaką stanowi prezentacja rozmaitych form wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD). Autorzy wykorzystali z jednej strony aktualne dane z literatury sięgając do prac wybitnych badaczy zamieszczonych w publikacjach książkowych oraz czasopismach o znaczeniu i zasięgu międzynarodowym. Obszerna monografia wychodzi na przeciw pilnym potrzebom związanym z udostępnianiem najnowszych informacji w zakresie rozwijania zdolności porozumiewania się, ze szczególnym uwzględnieniem procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży z ASD.
Zawarte w przygotowywanej do druku książce rozdziały, odznaczają się wysokim poziomem profesjonalizmu i mogą stanowić niewątpliwie cenne źródło wiedzy oraz inspiracji dla czytelników.
Ukazanie się tej książki pozwoli czytelnikom zapoznać się z wieloma różnorodnymi i często wypróbowanymi podejściami i metodami związanymi z diagnozą trudności komunikacyjnych i oddziaływaniami pozwalającymi je zmniejszyć lub im zapobiegać u dzieci z ASD. Lekturę ocenianej publikacji można polecić zarówno profesjonalistom jak i praktykom, a także studentom takich kierunków jak pedagogika specjalna, psychologia, logopedia, audiofonologia.
Myślę, że także rodzice tej grupy dzieci będą zainteresowani tymi koncepcjami i propozycjami, jakie stanowią przedmiot rozważań omawianej publikacji.
z recenzji Profesora Tadeusza Gałkowskiego
Odczytanie i zrozumienie komunikatów dziecka daje szansę na wprowadzenie alternatywnych i wspomagających form terapii.
Książka Autyzm i AAC. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem jest dziełem wielu autorów – naukowców i praktyków. Jest ona cennym wkładem do badań nad budowaniem takich form postępowania terapeutycznego, które umożliwią dziecku autystycznemu komunikację społeczną. Prezentowane formy pracy z dzieckiem i jego otoczeniem budzą nadzieję na zbudowanie drogi, która umożliwi dziecku autystycznemu odnalezienie się w środowisku społecznym.
Książka winna być podstawowym źródłem wiedzy dla wszystkich terapeutów pracujących z dziećmi z deficytami rozwojowymi.
Prof. Hanna Jaklewicz

Praca dotyczy bardzo istotnej i doniosłej społecznie problematyki, jaką stanowi prezentacja rozmaitych form wspomagania procesu komunikacji osób z autystycznym spektrum zaburzeń (ASD). Autorzy wykorzystali z jednej strony aktualne dane z literatury sięgając do prac wybitnych badaczy zamieszczonych w publikacjach książkowych oraz czasopismach o znaczeniu i zasięgu międzynarodowym. Obszerna monografia wychodzi na przeciw pilnym potrzebom związanym z udostępnianiem najnowszych informacji w zakresie rozwijania zdolności porozumiewania się, ze szczególnym uwzględnieniem procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży z ASD.

Zawarte w przygotowywanej do druku książce rozdziały, odznaczają się wysokim poziomem profesjonalizmu i mogą stanowić niewątpliwie cenne źródło wiedzy oraz inspiracji dla czytelników.

Ukazanie się tej książki pozwoli czytelnikom zapoznać się z wieloma różnorodnymi i często wypróbowanymi podejściami i metodami związanymi z diagnozą trudności komunikacyjnych i oddziaływaniami pozwalającymi je zmniejszyć lub im zapobiegać u dzieci z ASD. Lekturę ocenianej publikacji można polecić zarówno profesjonalistom jaki praktykom, a także studentom takich kierunków jak pedagogika specjalna, psychologia, logopedia, audiofonologia.

Myślę, że także rodzice tej grupy dzieci będą zainteresowani tymi koncepcjami i propozycjami, jakie stanowią przedmiot rozważań omawianej publikacji.z recenzji Profesora Tadeusza Gałkowskiego

Tagi: autyzm księgarnia ,

Spis treści

Przedmowa (Hanna Jaklewicz)

 

Wstęp (Bogusława Beata Kaczmarek, Aneta Wojciechowska)

 

Katarzyna Markiewicz
Kompetencje i dysfunkcje komunikacyjne osób z ASD – ujęcie rozwojowe

 

Jacek J. Błeszyński
Komunikacja osób ze spektrum autyzmu – w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań

 

Barbara Winczura
Komunikacja społeczna u dzieci ze spektrum autyzmu w świetle prekursorów rozwoju teorii umysłu

 

Marzenna Zaorska
Mowa ciała dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

 

Anna Prokopiak
Dziecko z autyzmem jako partner dialogu

 

Anna Matkowska
Relacje z innymi jako podstawa komunikacji społecznej osób z autyzmem

 

Nina Zawidniak
Behawioralna koncepcja nabywania języka oraz rozwijania mowy i komunikacji u osób z autyzmem

 

Joanna Kwasiborska-Dudek, Zofia Borska-Mądrzycka, Katarzyna Regulska
Wybór właściwej metody AAC do rozwijania umiejętności porozumiewania się dzieci ze spektrum autyzmu

 

Aneta Wojciechowska
Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

 

Bogusława Beata Kaczmarek
Obraz narzędziem komunikacji – znaki i strategie wizualne w usprawnianiu społecznego zrozumienia i komunikacji osób z ASD

 

Joanna Ławicka
Zastosowanie AAC w kształtowaniu samoświadomości osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

 

Jolanta Matusewicz
Dziecko z autyzmem w szkole
Wybrane narzędzia komunikacji alternatywnej i wspomagającej wykorzystywane w procesie edukacji osób z autyzmem

 

Maria Podeszewska-Mateńko
AAC – Piktogramy w komunikacji i edukacji osób z autyzmem

 

Rafał Kawa
Picture Exchange Communication System (PECS) jako metoda rozwijania umiejętności komunikowania się dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

 

Małgorzata Sekułowicz, Agnieszka Sokołowska-Kasperiuk
Video modeling jako alternatywna metoda usprawniania komunikacji społecznej dzieci z autystycznego spektrum zaburzeń

 

Katarzyna Łuszczak
Technologia wspomagająca jako wsparcie komunikacji alternatywnej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

 

Maria Piszczek
Rola rytmu i elementów muzykoterapii podczas prób nawiązywaniainterakcji komunikacyjnej z dziećmi autystycznymi

 

Iwona Jagoszewska
Komunikacja osób głuchych z autyzmem

 

Agnieszka Pilch
Wspomaganie rozwoju komunikacji osób z autyzmem w świetle przepisów prawa oświatowego

 

Bogusława Beata Kaczmarek
Posłowie
Mity i fakty o AAC i naturalnym rozwoju mowy

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY