Opis
Z Przedmowy:
Jennifer Myers przedstawia praktyczne metody dostarczania wzorców postępowania i zapewnienia wsparcia, dzięki którym osoby na spektrum autystycznym mogą prowadzić produktywne, satysfakcjonujące życie.
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie.
Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy – zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat.
Tłumacze: Sorensen Patricia
Tagi:
zespół aspergera u dzieci , zespoł Aspergera u dzieci ,
Spis treści
- Przedmowa.
- Podziękowania.
- Wprowadzenie.
Część 1: Najpierw przeczytaj mnie.
- Rozdział 1 Dlaczego Ty? Dlaczego ja? Dlaczego umiejętności życiowe?
- Rozdział 2 Układ odniesienia.
- Rozdział 3 Sukces buduje się na umiejętnościach życiowych.
- Rozdział 4 Dziwny świat terminologii autyzmu.
Część 2:Uczenie umiejętności życiowych dziecka na spektrum: pomysły i przykłady.
- Rozdział 5 Nauka uczenia się.
- Rozdział 6 Mów to, co musisz powiedzieć.
- Rozdział 7 Przekazuj informacje na kilka róznych sposobów.
- Rozdział 8 Jak przekazać informacje: mów językiem, który twoje dziecko rozumie.
- Rozdział 9 Powtarzanie i wytrwałość.
- Rozdział 10 Okazje do nauki, okazje do osiągnięcia sukcesu.
- Rozdział 11 Wykorzystaj zainteresowania swojego dziecka.
- Rozdział 12 Nastawienie, które prowadzi do zwycięstwa (i to, które do niego nie prowadzi).
Część 3: Konkretne umiejętności życiowe.
- Rozdział 13 Wprowadzenie do konkretnych umiejętności.
- Rozdział 14 Prace domowe i więcej.
- Rozdział 15 Prace domowe, część druga:jak mówić dziecku, co ma robić.
- Rozdział 16 Prace4 domowe, częsć trzecia: więcej o uczeniu prac domowych.
- Rozdział 17 Punktualnośc.
- Rozdział 18 Stosowne ubranie.
- Rozdział 19 Maniery, maniery, maniery.
- Rozdział 20 Życzliwość to umiejętność życiowa.
- Rozdział 21 Ucz konkretów życzliwości.
- Rozdział 22 Wypady poza dom uczą umiejętności życiowych.
- Rozdział 23 Ucz specjalnych umiejętności, które potrzebne są osobą z autyzmem.
- Rozdział 24 Umiejętności życiowe dla osób na spektrum: problemy z przechodzeniem do innych zajęć i obsesje na punkcie gier komputerowych.
- Rozdział 25 Uczenie się, jak spędzać czas.
- Rozdział 26 radzenie sobie z kwestiami sensorycznymi.
Część 4: Bardzo ważne umiejętności, które każdy musi opanować.
- Rozdział 27 Pierwsza bardzo ważna umiejętność: ćwiczenia dla zdrowia psychicznego i fizycznego.
- Rozdział 28 Druga bardzo ważna umiejętność: dobre nawyki senne.
- Rozdział 29 Trzecia bardzo ważna umiejętność: radzenie sobie z błędami i niepowodzeniami.
- Rozdział 30 czwarta i ostatnia bardzo ważna umiejętność: rozumienie metod terapii poznawczo-behawioralnej.
- Posłowie.
- Słowniczek.
- Zalecane materiały.