
AUTYZM I PROBLEMY NATURY SENSORYCZNEJ
- Wydawca: Harmonia
- Rok wydania: 2017
- Wydanie: I
- Ilość stron: 104
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-7744-127-5
17,50 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
Opis
"Autyzm i problemy natury sensorycznej" autorstwa Temple Grandin
Temple Grandi - wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt - opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z ASD. Doświadczenia autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowania dziecka z autyzmem.
W książce skupiono się na sposobie myślenia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
W publikacji omówiono zagadnienia takie jak:
- nauka panowania nad gniewem,
- nabywanie podstawowych umiejętności społecznych,
- nauka interakcji,
- rozumienie pojęć abstrakcyjnych,
- kłopoty z przetwarzaniem słuchowym,
- spowolnione przenoszenie uwagi,
- kłopotliwe zachowania wywołane ukrytymi dolegliwościami,
- wzbogacenie środowiska terapeutycznego.
Spis treści
"Autyzm i problemy natury sensorycznej" autorstwa Temple Grandin
Wstęp, czyli kilka słów o sobie.
Temple o autyzmie i przetwarzaniu sensorycznym.
Waga podejmowania wysiłku i wyborów.
Podstawowe umiejętności, które musimy nabyć, żeby funkcjonować w społeczeństwie.
W latach pięćdziesiątych uczono umiejętności społecznych.
Znieczulanie na głośne dźwięki.
Wykorzystywanie okazji do nauki.
Kluczem jest konsekwencja.
Nauka interakcji.
Ekscentrycy i kariera zawodowa.
Nauka panowania nad gniewem.
Kategorie reguł.
Problemy natury sensorycznej.
Kłopoty z przetwarzaniem słuchowym.
Spowolnione przenoszenie uwagi.
Fragmentacja obrazu.
Problemy z czytaniem.
Problemy z badaniami.
Bodźce w tle, które trudno zignorować.
Wzbogacone sensorycznie środowisko terapeutyczne.
Badania nad mózgiem potwierdzają problemy z przetwarzaniem sensorycznym.
Mózg morze się skupiac na mysleniu lub na życiu towarzyskim.
Prześwietlenie mojego mózgu.
Pomagaj dziecku rozwinąc jego silne strony.
Tworzenie pojęć.
Stopniowa akceptacja faktu, że myślę inaczej.
Obawy o wykluczenie inteligentnych dzieci przez system edukacyjny.
Rózne rodzaje mózgów.
Nauka jazdy.
Zainteresowania, które dzieliłam z rówieśnikami, pozwalały mi uciec przed dręczeniem.
Rozumienie pojęć abstrakcyjnych.
Myślenie oddolne.
Uczenie się w autyźmie to nie tylko odwzorowywanie.
Nauka pojęć liczbowych i słów określających położenie.
Zainteresowanie przedmiotami.
Socjalizacja poprzez wspólne uprawianie sztuki, muzyki, robotyki lub mechaniki.
Konieczność kategoryzowania problemów z zachowaniem.
Wzbogacenie środowiska terapeutycznego.
Kłopotliwe zachowania wywołane ukrytymi dolegliwościami.
Głęboki ucisk zmniejsza lęki.
Moja rodzina.
Pytania do Temple.
Ogólne pytania dotyczące kwestii sensorycznych.
Diagnoza.
Moje życie i doświadczenia.
Umiejętności życiowe.
Kłopoty z mową.
Edukacja i nauka.
Maszyna do przytulania.
Lektura uzupełniająca z opisami.