• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-20267_21182_150x190

CYBERPSYCHOLOGIA MEDIA – UŻYTKOWNICY – ZASTOSOWANIA

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2021
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 200
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 9788380959477
 
54,00 zł
47,90 zł 47,90 zł PLN 1
Dostawa od 12.50 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 299zł
UWAGA!

Zamówienia złożone od dnia 20 XII 2021 r. mogą zostać zrealizowane w styczniu.

Opis

Cyberpsychologia Media – użytkownicy – zastosowania

Autor: Agnieszka Ogonowska

Celem tej książki jest m.in. ukazanie potencjału nowej transdyscypliny cyberpsychologii, która wykracza poza tradycyjne dyscypliny naukowe (głównie psychologię i media studies) oraz rozwija się równolegle do cyberkultury.
We współczesnej cywilizacji medialnej (trzecia dekada XXI wieku) obserwujemy coraz silniejsze związki człowieka i technologii, także na poziomie systemowym czy organicznym. Technologie cyfrowe stają się częścią podstawowych systemów społecznych i instytucji: edukacji, zdrowia, kontaktów społecznych, wymiany handlowej, rodziny, grupy rówieśniczej etc. Powstają również hybrydy technologiczne, których organicznym komponentem jest ludzkie ciało lub umysł. Człowiek ulega usieciowieniu zarówno jako uczestnik procesów komunikacji społecznej zapośredniczonej przez sieć i cyfrowe interfejsy, jak i jako biologiczny element większych struktur biotechnologicznych obdarzony samoświadomością i intencjonalnością. Jako mieszkaniec tzw. inteligentnych domów, użytkownik inteligentnych urządzeń oraz samochodów, których deski rozdzielcze przypominają kokpity samolotów, w coraz większym stopniu oswaja się z technologiami, których obsługa bazuje na przyjaznych, intuicyjnych interfejsach. Technologiczny design imituje nierzadko atrybuty człowieka boty uczestniczą w konwersacji, roboty humanoidalne zaś są zaprogramowane nawet do ekspresji quasi-emocjonalnej. Problematyka ta stała się przedmiotem zainteresowań cyberpsychologii.
 

Spis treści

Cyberpsychologia Media – użytkownicy – zastosowania

Wprowadzenie     

Rozdział 1
Cyberpsychologia. Nowe horyzonty badania mediów i ich użytkowników    

Rozdział 2
Psychoterapia indywidualna online
Aspekty medialne i (cyber)psychologiczne     

Rozdział 3
Chatboty jako wyzwanie etyczne dla współczesnej psychoterapii
Perspektywa badaczy i praktyków     

Rozdział 4
Profilaktyka uniwersalna patologicznych form używania Internetu przez dzieci i młodzież
Nowa profilaktyka wobec nowych mediów     

Rozdział 5
Edukacja medialna w kontekście (cyber)psychologii
Nowe narzędzia i strategie     

Rozdział 6
Od personalizmu do posthumanizmu
Seniorzy wobec nowych technologii     

Rozdział 7
Miłość, seks i pożądanie 3.0. RealDoll, sexroboty i femboty     

Rozdział 8
Nowy model kooperacji i zarządzania produktem kreatywnym
Gry problemowe w terapii, edukacji i leczeniu
Perspektywa projektantów (game designers) i użytkowników (game users)     

Rozdział 9
Kultura strachu w mediach i popkulturze cyfrowej    

Perspektywy dalszych badań    

Indeks osób     

Spis tabel

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY