• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Dialog motywujący w terapii zaburzeń lękowych

DIALOG MOTYWUJĄCY W TERAPII ZABURZEŃ LĘKOWYCH

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Rok wydania: 2016
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 320
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-233-4113-0
 
69,91 zł
59,40 zł 59,40 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Dialog motywujący w terapii zaburzeń lękowych to książka wyjątkowo mądra i pragmatyczna - zawiera szczegółowe omówienie skutecznych strategii wzmacniających zaangażowanie klienta w terapię.

Henny A. Westra pokazuje w niej, jak stosować metody dialogu motywującego (DM) w terapii poznawczo-behawioralnej oraz w innych typach terapii. Autorka dostarcza na prawde skutecznych narzędzi pozwalających pomóc klientom z zaburzeniami lękowymi w pokonaniu sprzecznych emocji oraz zbudowaniu wewnętrznej motywacji do przeprowadzenia zmiany.


W książce Dialog motywujący w terapii zaburzeń lękowych autorka omawia podstawowe pojęcia z dziedziny DM, a także ukazuje ich znaczenie w terapii zaburzeń lękowych oraz skojarzonych z nimi problemów, szczególnie depresji. W tej publikacji znaleźć można konkretne sposoby wykorzystania DM w charakterze interwencji poprzedzającej terapię lub podczas terapii, gdy pojawia się impas motywacyjny.

Publikacja zawiera odniesienia do problemów, z jakimi klienci najczęściej zgłaszają się na terapię. Znajdziemy także wyjątkowo głębokie przemyślenia, które mogą prowadzić do skuteczniejszych interwencji, dzięki czemu książka ta jest bezcennym źródłem wiedzy dla psychologów klinicznych, pracowników socjalnych, terapeutów, psychiatrów oraz studentów.

Autorka omawia m.in.:

  • Włączenie dialogu motywującego do terapii zaburzeń lękowych i problemów pokrewnych
  • Rozszerzenie dialogu motywującego na fazę działania 
  • Jak zrozumieć ambiwalencję i budować wolę zmiany
  • Ocenę gotowości do zmiany
  • Integrację

Dr Henny A. Westra jest adiunktem na York University w Toronto. Słynie z szczegónie bogatego doświadczenia klinicznego i badawczego. Pracowała jako klinicystka, ordynatorka, wykładowczyni uniwersytecka i trenerka. Dr Henny A. Westra jest członkinią Międzynarodowego Stowarzyszenia Trenerów Dialogu Motywującego (Motivational Inteniewing NetworkofTrainers-MINT).
 

Opinie specjalistów o publikacji 
Dialog motywujący w terapii zaburzeń lękowych Dr Henny A. Westra
 

  • „Autorka opracowała doskonały podręcznik przydatny w terapii klientów z zaburzeniami lękowymi i problemami pokrewnymi. Z wyczuciem i kompetencją doradza terapeutom, jak elastycznie stosować DM oraz wykorzystywać potencjał i wiedzę klienta. Książka wnosi cenny wkład w literaturę przedmiotu".

    dr Lizabeth Roemer, Wydział Psychologii Uniwersytetu Massachusetts w Bostonie  
     
  • „Westra po mistrzowsku opisuje koncepcje leżące u podstaw DM oraz sposoby jego zastosowania w terapii zaburzeń lękowych. Książka powstała na podstawie dowodów empirycznych, a jednocześnie zawiera jasne, wciągające opisy przypadków klinicznych i objaśnienia. Pozwala zrozumieć, jak można się posługiwać DM w celu rozwiązania problemów wiążących się z terapią zaburzeń lękowych. To jeden z nielicznych podręczników, które wpisałbym na listę lektur obowiązkowych dla wszystkich praktykujących klinicystów".   

    dr David A. Clark, Wydział Psychologii Uniwersytetu Nowego Brunszwiku w Kanadzie   

Tagi: psychoterapia książki ,

Spis treści

Część I
Włączenie dialogu motywującego do terapii zaburzeń lękowych i problemów pokrewnych

Rozdział 1. Gdzie i dlaczego stosować dialog motywujący         15
Rozdział 2. Duch dialogu motywującego         33

Część II
Ocena gotowości do zmiany

Rozdział 3. Obserwacja oporu         51
Rozdział 4. Pytanie o gotowość         67

Część III
Jak zrozumieć ambiwalencję i budować wolę zmiany

Rozdział 5. Wprowadzenie do pracy nad ambiwalencją         87
Rozdział 6. Zrozumienie i przeformułowanie oporu wobec zmiany        97
Rozdział 7. Wywoływanie i rozwijanie języka zmiany         127
Rozdział 8. Rozwijanie rozbieżności         149

Część IV
Rozszerzenie dialogu motywującego a fazę działania

Rozdział 9. Wywoływanie i rozwijanie wiedzy klienta         169
Rozdział 10. Dzielenie się własną wiedzą         193
Rozdział 11. Słuchanie odzwierciedlające         213
Rozdział 12. Podążanie za oporem         231

Część V
Integracja

Rozdział 13. Przykład integracji         255

Epilog. Szkolenie i dalsze kierunki         287

Dodatek. Materiały źródłowe i polecane lektury         291

Bibliografia         295

Indeks         311

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY