• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-26339_14520_150x190

GŁOS UCZNIA INSTRUMENT DOBRYCH ZMIAN W EDUKACJI

  • Wydawca: Wolters Kluwer
  • Rok wydania: 2015
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 328
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-264-8128-4
 
59,00 zł
53,10 zł 53,10 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Książka podkreśla znaczenie opinii uczniów w procesie nauczania oraz dostarcza praktycznych rad, jak sprawić, aby odgrywały one w nim kluczową rolę. Przekonuje, że aspiracje uczniów mogą pomóc w wyznaczeniu nowych, wartościowych celów w szkolnictwie i w efekcie nowego kierunku w edukacji. Pokazuje także, iż uczniowie, którzy mają świadomość, że są słuchani rozwijają poczucie własnej wartości, angażują się w istotny sposób i dostrzegają znaczenie swojej nauki w szkole. 

Prezentując skuteczną strategię osiągnięcia prawdziwego partnerstwa między nauczycielami i uczniami, autorzy wskazują, w jaki sposób:

  • zadawać właściwe pytania i wykorzystać informacje uzyskane na podstawie odpowiedzi,
  • zaangażować uczniów w procesy decyzyjne prowadzące do poprawy sytuacji w szkole,
  • wprowadzać w życie model rozwoju aspiracji, który wspiera uczniów w pełnym wykorzystaniu swoich możliwości.

Adresaci:
Zawarte w publikacji wskazówki opierają się na praktyce autorów, poparte są licznymi przykładami oraz danymi pozyskanymi od ponad miliona uczniów, którzy wzięli udział w sondażu zatytułowanym "Mój głos" i w pracach uczniowskich grup dyskusyjnych. Dzięki temu publikacja stanowi wyjątkowe źródło informacji dla pedagogów oraz przygotowuje ich do kierowania procesem nauczania z poczuciem pewności, że uczniowie potrafią i będą chcieli w nim uczestniczyć.

Dr Michael J. Corso - dyrektor do spraw nauczania w Quaglia Institute for Student Aspirations gdzie łączy działalność naukową, badając opinie uczniów na temat szkolnictwa, z praktyczną pracą z uczniami, nauczycielami i zarządami szkół; od ponad dwudziestu pięciu lat pracuje jako pedagog, posiada doświadczenie zdobyte na każdym poziomie szkolnym, od nauczania początkowego po szkolnictwo wyższe.

Dr Russell J. Quaglia - założyciel i kierownik Quaglia Institute for Student Aspirations, a także dyrektor naczelny do spraw nauczania w zarządzie Student Engagement Trust, założyciel i przewodniczący Aspirations Academies Trust, organizacji, która na poziomie szkolnictwa podstawowego i średniego sponsoruje inicjatywy oparte na badaniach dotyczących wspierania i rozwoju aspiracji. 
 

Spis treści

Od wydawcy | str. 15

Uczniowie są naszymi partnerami. Rozmowa z Russellem J. Quaglią | str. 19

Przedmowa | str. 23

O autorach | str. 31

Wprowadzenie: czas na słuchanie | str. 33

Część I. Słuchanie | str. 47

1. Aspiracje uczniów | str. 49
Marzenia i działanie | str. 53
Profil aspiracji | str. 56

2. Model rozwoju aspiracji | str. 65
Zasady przewodnie | str. 69
Warunki szkolne | str. 70
Nauka słuchania | str. 74

Część II. Uczenie się | str.81

3. Rzeczywistość nie jest wrogiem | str. 83
Słuchać, aby się dowiedzieć | str. 86
Nieznajomość rzeczywistości jest wrogiem | str. 100
Słuchanie na dużą skalę | str. 106

4. Uczniowie mówią o poczuciu własnej wartości | str. 109
Warunek 1: Poczucie przynależności do grupy | str. 119
Warunek 2: Osoby znaczące | str. 129
Warunek 3: Świadomość osiągnięć | str. 143

5. Uczniowie mówią o zaangażowaniu | str. 159
Warunek 4: Umiejętność czerpania radości z nauki i fascynacja nią | str. 173
Warunek 5: Ciekawość i kreatywność | str. 185
Warunek 6: Otwartość na nowe wyzwania | str. 199

6. Uczniowie mówią o dążeniu do celu | str. 217
Warunek 7: Zdolności przywódcze i odpowiedzialność | str. 228
Warunek 8: Pewność przy podejmowaniu działania | str. 241

Część III. Kierowanie | str. 259

7. Uczniowie jako współliderzy | str. 261
Obecna kakofonia | str. 268

8. Kontekst teoretyczny w rozwoju zdolności przywódczych | str. 277
Model rozwoju aspiracji a teoria całościowego rozwoju | str. 278
Model rozwoju aspiracji a hierarchia potrzeb Abrahama Maslowa | str. 279
Model rozwoju aspiracji a program nauczania | str. 282
Model rozwoju aspiracji w XXI wieku | str. 288

9. Nasz wybór - uczeń ma głos | str.297

Bibliografia | str. 311

Załącznik A | str. 317

Załącznik B | str. 319

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY