NASTĘPSTWA BRAKU BEZPIECZEŃSTWA W PRACY RESOCJALIZACYJNEJ Z NIELETNIMI
- Wydawca: Difin
- Rok wydania: 2020
- Wydanie: I
- Ilość stron: 158
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-8085-293-8
39,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 39,90 zł
Następstwa braku bezpieczeństwa w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi
Autor: Marek Łukasiewicz
Książka dotyczy sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa jakich doświadczaja pracownicy pedagogiczni placówek resocjalizacyjnych dla nieletnich w praktyce. Zaproponowana definicja, tych sytuacji oraz propozycje profesjonalnego reagowania wobec ich pojawienia się nie były podejmowane przez żadnego z polskich autorów. Wśród następstw takich sytuacji, oprócz stresu i wypalenia zawodowego opisano i zlilustrowano wynikami badań, również inne reakcje wraz z ich konsekwencjami dla procesu resocjalizacji. Ponadto dostępne opracowania na temat stresu i wypalenia zawodowego nie odnoszą się opisywanej grupy zawodowej pedagogów resocjalizacji. Zaproponowane rozwiązania mogą być przydatne dla potencjalnego odbiorcy w przyswojeniu sobie podstawowych zasad związanych z reagowaniem wobec sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa w pracy z nieletnimi.
Tagi: resocjalizacja definicja ,
Następstwa braku bezpieczeństwa w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi
Autor: Marek Łukasiewicz
Rozdział 1. Polski system resocjalizacji nieletnich
1.1. Przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości nieletnich – rozwiązania historyczne oraz współczesne podstawy prawno-organizacyjne
1.2. Młodzieżowe ośrodki wychowawcze, zakłady poprawcze i schroniska dla nieletnich w strukturze systemu instytucjonalnej resocjalizacji nieletnich
Rozdział 2. Bezpieczeństwo w procesie resocjalizacji nieletnich
2.1. Sytuacje zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa – definicja, źródła i rozmiary problemu
2.2. Status prawny i odpowiedzialność zawodowa pedagoga resocjalizacji
2.3. Podstawy profesjonalnego reagowania w sytuacjach zagrożenia i/lub bezpieczeństwa
2.4. Prawno-organizacyjne możliwości działania wobec sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa
Rozdział 3. Funkcjonowanie zawodowe pedagoga resocjalizacji w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa – założenia teoretyczne
3.1. Założenia modelu teoretycznego w ujęciu poszerzonym
3.2. Teorie stresu
3.3. Teorie wypalenia zawodowego
3.4. Teorie zachowań nieetycznych w warunkach szczególnych instytucji resocjalizacyjnej
Rozdział 4. Założenia metodologiczne części badawczej
4.1. Założenia główne modelu badawczego
4.2. Problemy i pytania badawcze
4.3. Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze oraz analizy statystyczne
4.4 Dobór i charakterystyka grupy badawczej oraz przebieg i organizacja badań
Rozdział 5. Wybrane aspekty funkcjonowania zawodowego pedagoga resocjalizacji w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa w świetle przeprowadzonych badań
5.1. Poczucie zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa
5.2 Źródła sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa
5.3. Stres w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa
5.4. Wypalenie zawodowe w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa
5.5. Inne reakcje i zachowania w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa
Rozdział 6. Uwagi końcowe i propozycje implikacji praktycznych
6.1. Bezpieczeństwo pedagoga resocjalizacji i jego następstwa dla procesu resocjalizacji nieletnich
6.2. Propozycje implikacji praktycznych