• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-30753_19691_150x190

NASTĘPSTWA BRAKU BEZPIECZEŃSTWA W PRACY RESOCJALIZACYJNEJ Z NIELETNIMI

  • Wydawca: Difin
  • Rok wydania: 2020
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 158
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-8085-293-8
 
45,00 zł
39,90 zł 39,90 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Następstwa braku bezpieczeństwa w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi

Autor: Marek Łukasiewicz

Książka dotyczy sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa jakich doświadczaja pracownicy pedagogiczni placówek resocjalizacyjnych dla nieletnich w praktyce. Zaproponowana definicja, tych sytuacji oraz propozycje profesjonalnego reagowania wobec ich pojawienia się nie były podejmowane przez żadnego z polskich autorów. Wśród następstw takich sytuacji, oprócz stresu i wypalenia zawodowego opisano i zlilustrowano wynikami badań, również inne reakcje wraz z ich konsekwencjami dla procesu resocjalizacji. Ponadto dostępne opracowania na temat stresu i wypalenia zawodowego nie odnoszą się opisywanej grupy zawodowej pedagogów resocjalizacji. Zaproponowane rozwiązania mogą być przydatne dla potencjalnego odbiorcy w przyswojeniu sobie podstawowych zasad związanych z reagowaniem wobec sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa w pracy z nieletnimi.

Tagi: resocjalizacja definicja ,

Spis treści

Następstwa braku bezpieczeństwa w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi

Autor: Marek Łukasiewicz

Rozdział 1. Polski system resocjalizacji nieletnich

1.1. Przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości nieletnich – rozwiązania historyczne oraz współczesne podstawy prawno-organizacyjne
1.2. Młodzieżowe ośrodki wychowawcze, zakłady poprawcze i schroniska dla nieletnich w strukturze systemu instytucjonalnej resocjalizacji nieletnich

Rozdział 2. Bezpieczeństwo w procesie resocjalizacji nieletnich

2.1. Sytuacje zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa – definicja, źródła i rozmiary problemu
2.2. Status prawny i odpowiedzialność zawodowa pedagoga resocjalizacji
2.3. Podstawy profesjonalnego reagowania w sytuacjach zagrożenia i/lub bezpieczeństwa
2.4. Prawno-organizacyjne możliwości działania wobec sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa

Rozdział 3. Funkcjonowanie zawodowe pedagoga resocjalizacji w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa – założenia teoretyczne

3.1. Założenia modelu teoretycznego w ujęciu poszerzonym
3.2. Teorie stresu
3.3. Teorie wypalenia zawodowego
3.4. Teorie zachowań nieetycznych w warunkach szczególnych instytucji resocjalizacyjnej

Rozdział 4. Założenia metodologiczne części badawczej

4.1. Założenia główne modelu badawczego
4.2. Problemy i pytania badawcze
4.3. Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze oraz analizy statystyczne
4.4 Dobór i charakterystyka grupy badawczej oraz przebieg i organizacja badań

Rozdział 5. Wybrane aspekty funkcjonowania zawodowego pedagoga resocjalizacji w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa w świetle przeprowadzonych badań

5.1. Poczucie zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa
5.2 Źródła sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa
5.3. Stres w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa
5.4. Wypalenie zawodowe w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa
5.5. Inne reakcje i zachowania w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa

Rozdział 6. Uwagi końcowe i propozycje implikacji praktycznych

6.1. Bezpieczeństwo pedagoga resocjalizacji i jego następstwa dla procesu resocjalizacji nieletnich
6.2. Propozycje implikacji praktycznych

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY