OSWOIĆ ADHD. PRZEWODNIK DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI DZIECI NADPOBUDLIWYCH PSYCHORUCHOWO
- Wydawca: Difin
- Rok wydania: Warszawa 2011
- Wydanie: 2
- Ilość stron: 140
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788376413037
35,20 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 35,20 zł
Przeciętnie w każdym społeczeństwie od 2% do 5% dzieci cierpi na nadpobudliwość i chroniczny brak koncentracji oraz gonitwę myśli. Dzieci te są uciążliwe dla nauczycieli, rówieśników, rodziców. Jak pomóc dzieciom, rodzicom i wychowawcą? To jedna z pierwszych na rynku książek o nadpobudliwości psychoruchowej, która uwzględnia polską specyfikę. Książka powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenia Autorek w terapii i pracy z dziećmi z ADHD i zawiera, obok teorii, praktyczne wskazówki, jak postępować z dziećmi, które "wiercą się na krześle, ciągle się ruszają, łatwo się rozpraszają", w sytuacjach życia codziennego.
Rozdział 1. Czym jest ADHD?
1.1. Czym jest, a czym nie jest nadpobudliwość psychoruchowa?
1.2. Skąd się to bierze?
1.3. Jak pracuje układ nerwowy dziecka z ADHD?
1.4. Trzy rodzaje nadpobudliwości zamknięte w jednym ciele
1.5. Podtypy ADHD
1.6. Co nie działa jak należy? Koncepcja psychologiczna
Rozdział 2. Dziecko z ADHD
2.1. Trzy obszary nadpobudliwości
2.2. Jak dziecko z ADHD widzi świat, czyli życie na karuzeli
2.3. Potrzeby
2.4. Emocje
2.5. Pierwotne i wtórne skutki ADHD
2.6. Dyscyplina i Samodyscyplina
2.7. Dodatkowe problemy
Rozdział 3. Problemy rodziców dziecka z ADHD
3.1. W przedszkolu
3.2. W szkole
3.3. W okresie dorastania
3.4. ADHD a relacje e rodzinie
3.5. Jeśli rodzice mają ADHD
3.6. Uwaga pułapka: zwracanie uwagi tylko na złe zachowanie
3.7. Uczucia rodziców
3.8. Co zrobić, gdy już nie można wytrzymać?
Rozdział 4. Jak radzić sobie z trudnym zachowaniem dziecka
4.1. Metody, które się sprawdzają
4.2. Co zrobić, aby spowodować sytuację, w której dziecko będzie miało szansę dobrze się zachować
4.3. Dzień jak co dzień
Rozdział 5. Dorosły z ADHD
5.1. Rodzice z ADHD
5.2. Partner z ADHD
5.3. Jak poradzić sobie z trudnością w związku?
5.4. Jak sobie radzić, gdy masz ADHD?
Rozdział 6. Diagnoza ADHD
6.1. Postępowanie w celu wykrycia ADHD
6.2. Leczenie farmakologiczne
6.3. Problemy z diagnozą
6.4. Diagnoza ADHD u dzieci
6.5. Diagnoza ADHD u osób dorosłych
6.6. Diagnoza i co dalej?
Rozdział 7. Rodzaje oddziaływań terapeutycznych
7.1. Metody skierowane na dziecko
7.2. Metody wspomagające
7.3. Metody skierowane do i na rodziców
Aneks 1. Kryteria diagnostyczne zespołu zaburzeń uwagi i nadruchliwości u dzieci zgodne z klasyfikacją DSM-IV
Aneks 2. Kryteria diagnostyczne zespołu zaburzeń uwagi i nadruchliwości u dzieci zgodne z klasyfikacją ICD-10
Ospa wietrzna to choroba, którą uważa się za powszechną. Najczęściej dotyka...
czytaj więcejChoroba Wilsona to schorzenie, które może początkowo pozostawać niemal niewidoczne,...
czytaj więcejChoroba syropu klonowego (MSUD), mimo swojej pozornie łagodnej nazwy, stanowi poważne...
czytaj więcejOpryszczkowate zapalenie skóry wywołuje charakterystyczne zmiany skórne, które...
czytaj więcejNietolerancja fruktozy to stan, w którym organizm ma trudności z przetwarzaniem...
czytaj więcej