• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-31173_20200_150x190

SKUTECZNA TERAPIA DZIECKA Z AUTYZMEM PRAKTYCZNY PORADNIK DLA TERAPEUTÓW I RODZICÓW

  • Wydawca: GWP
  • Rok wydania: 2020
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 280
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7489-845-4
 
59,90 zł
49,90 zł 49,90 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Skuteczna terapia dziecka z autyzmem Praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców

Autor: Anna Budzińska

Metody i techniki stosowanej analizy zachowania

Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie.

W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną.

Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny.

Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci.

Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”.

W książce – w praktyczny i przystępny sposób – zostały omówione takie zagadnienia, jak:

• charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu;
• wybór skutecznej terapii;
• budowanie relacji z dzieckiem;
• tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego;
• angażowanie rodziców w proces terapii;
• określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii;
• tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka;
• przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych;
• pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia;
• monitorowanie i ocena postępów;
• radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych;
• rozwijanie samodzielności u dziecka;
• kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych.

Doktor Anna Budzińska, psycholog i terapeutka, uczy dorosłych w Polsce i innych krajach europejskich oraz Stanach Zjednoczonych, jak radzić sobie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Wie, jak uczyć skutecznie. Niczym przewodnik prowadzi czytelnika przez 33 rozdziały książki, omawiając najistotniejsze kwestie związane z wychowaniem i nauką dziecka z autyzmem. Pisze językiem prostym, zrozumiałym, nie omijając trudnych terminów i problemów. Tłumaczy wszystko słowem, obrazem, przykładem, odwołując się jednocześnie do danych z badań naukowych. Jej celem jest przekazanie nie tego, co należy wiedzieć, lecz tego, co należy umieć, będąc rodzicem, nauczycielem czy terapeutą dziecka z autyzmem.
Niniejsza książka to swego rodzaju elementarz, przewodnik dla każdego odbiorcy. Nie należy jej pominąć.

prof. dr hab. Marta Bogdanowicz

Spis treści

Skuteczna terapia dziecka z autyzmem Praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców

Autor: Anna Budzińska

Rozdział 1

Czym jest zaburzenie ze spektrum autyzmu

Rodział 2

Skuteczna terapia dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu

Rozdział 3

Rodzice w terapii

Rozdział 4

Ocena sfer deficytowych

Rozdział 5

Tworzenie programów edukacyjnych i zbieranie danych

Rodział 6

Funkcje zachowań niepożądanych

Rozdział 7

Uczenie zachowań alternatywnych

Rozdział 8

Nagrody w terapii

Rodział 9

Tablica wyboru nagród

Rozdział 10

Żetonowy system wzmocnień

Rozdział 11

Kontrakty behawioralne

Rozdział 12

Zasady podawania nagród

Rozdział 13

Organizacja przestrzeni

Rozdział 14

Organizacja matriałów edukacyjnych

Rozdział 15

Generalizacja nabytych umiejętności

Rozdział 16

Podpowiedzi manualne

Rozdział 17

Podpowiedzi słowne

Rozdział 18

Modelowanie

Rozdział 19

Plany aktywności

Rozdział 20

Metoda skryptów i ich wycofywania

Rozdział 21

Uczenie incydentalne

Rozdział 22

Metoda wyodrębnionych prób

Rozdział 23

Podstawowe umiejętności społeczne

Rozdział 24

Prośby i proszenie o pomoc

Rozdział 25

Zabawa - od czego zacząć?

Rozdział 26

Naśladowanie ruchów

Rozdział 27

Imitacja werbalna

Rozdział 28

Dopasowywanie

Rozdział 29

Rozumienie mowy

Rozdział 30

Mowa czynna

Rozdział 31

Zabawa

Rozdział 32

Umiejętności grafomotoryczne

Rozdział 33

Umiejętności samoobsługowe

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY