• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-twoje-kompetentne-dziecko-dlaczego-powinnismy-traktowac-dzieci-powazniej_12441_150x190

TWOJE KOMPETENTNE DZIECKO DLACZEGO POWINNIŚMY TRAKTOWAĆ DZIECI POWAŻNIEJ?

  • Wydawca: Mind
  • Rok wydania: 2011
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 264
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-62445-02-8
 
36,90 zł
33,21 zł 33,21 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

  • Czy właściwie rozumiemy zachowanie naszych dzieci
  • Czy umiemy zauważyć ich problemy
  • Jak możemy rozwinąć ich poczucie własnej wartości i wiarę w siebie
  • Jakim traktowaniem krzywdzimy je najbardziej
  • Kiedy na wychowanie jest już za późno

Współcześni rodzice często czują się bezradni wobec swoich dzieci. Gubią się też w poradach wychowawczych które mają sprawić że ich pociechy staną się posłuszne i grzeczne. Jesper Juul europejski autorytet w dziedzinie wychowania twierdzi że dzieci wcale nie muszą być grzeczne. Powinny natomiast mieć zdrowe poczucie własnej wartości wierzyć w swoje siły i nawiązywać dobre relacje z innymi. Stopniowo powinny także uczyć się odpowiedzialności za siebie a w razie potrzeby także za innych.

Spis treści

SŁOWO WSTĘPNE DO POLSKIEGO WYDANIA

WPROWADZENIE

ROZDZIAŁ 1. WARTOŚCI RODZINNE

RODZINA JAKO STRUKTURA WŁADZY

DEFINICJE

METODY WYCHOWAWCZE

WIEK BUNTU

DOJRZEWANIE

BUNT NASTOLATKA

USTALANIE GRANIC

JEDNOMYŚLNOŚĆ

STANOWCZOŚĆ

KONSEKWENCJE

SPRAWIEDLIWOŚĆ

DEMOKRATYCZNE INTERLUDIUM

PROCES INTERAKCJI W RODZINIE

KONFLIKT

RÓWNOŚĆ

SZACUNEK I AKCEPTACJA

ŻĄDANIA

SPOŁECZNOŚĆ JEDNOSTEK O RÓWNEJ GODNOŚCI

ROZDZIAŁ 2. DZIECI WSPÓŁDZIAŁAJĄ!

PODSTAWOWY KONFLIKT

WSPÓŁDZIAŁANIE

INTEGRALNOŚĆ

KONFLIKT POMIĘDZY INTEGRALNOŚCIĄ A WSPÓŁDZIAŁANIEM

OBJAWY PSYCHOSOMATYCZNE

ZACHOWANIA DESTRUKCYJNE I AUTODESTRUKCYJNE

ROZDZIAŁ 3. POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI A WIARA W SIEBIE

DEFINICJE

,,PATRZ NA MNIE, MAMO!” − POTRZEBA BYCIA DOSTRZEŻONYM

DOSTRZEGANIE I OCENA

DAWANIE DZIECIOM POCZUCIA WARTOŚCI

NIEWIDZIALNE DZIECI

DLACZEGO DZIECI STAJĄ SIĘ NIEWIDZIALNE?

OD NIEWIDZIALNEGO DO WIDZIALNEGO

PRZEMOC TO PRZEMOC

POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI U DOROSŁYCH

ROZDZIAŁ 4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ I WŁADZA

DEFINICJE

NAJTRUDNIEJSZY PIERWSZY KROK

ODPOWIEDZIALNOŚĆ I WŁADZA RODZICIELSKA

OSOBISTA ODPOWIEDZIALNOŚĆ DZIECKA

JĘZYK OSOBISTY

ODPOWIEDZIALNY, ALE NIE SAM

ODPOWIEDZIALNOŚĆ A USŁUGIWANIE

ROZDZIAŁ 5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA U DZIECI ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRAKTYCZNA

PRZEROST ODPOWIEDZIALNOŚCI U DZIECI

SAM ZE SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

WŁADZA RODZICIELSKA

INTERAKCJA

ODPOWIEDZIALNE UŻYCIE WŁADZY RODZICIELSKIEJ

ROZDZIAŁ 6. GRANICE

WYJŚCIE Z ROLI

WYZNACZANIE GRANIC

GDY WYZNACZANIE GRANIC IDZIE W ZŁĄ STRONĘ

GRANICE SPOŁECZNE

GRANICE SPOŁECZNE I STARSZE DZIECI

ROZDZIAŁ 7. NASTOLATEK W RODZINIE

ZA PÓŹNO NA WYCHOWYWANIE

POCZUCIE STRATY U RODZICÓW

WZAJEMNE RELACJE RODZICÓW

KTO DECYDUJE?

O KROK OD ZWYCIĘSTWA

ROZDZIAŁ 8. RODZICE

RÓŻNICE

KIEROWANIE ZESPOŁOWE

PARTNERSTWO A RODZICIELSTWO

WZAJEMNOŚĆ OZNACZA SZACUNEK

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

POLECAMY