• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Autyzm Co to dla mnie znaczy? Podręcznik z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu

AUTYZM CO TO DLA MNIE ZNACZY? PODRĘCZNIK Z ĆWICZENIAMI DLA DZIECI I DOROSŁYCH ZE SPEKTRUM AUTYZMU

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Rok wydania: 2016
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 512
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-233-4125-3
 
59,99 zł
53,00 zł 53,00 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Autyzm co to dla mnie znaczy Catherine Faherty  to składający się z 12 rozdziałów specjalistyczny podręcznik z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także dla ich rodziców, nauczycieli czy też terapeutów. Zawarte w tym podręczniku porady i ćwiczenia rozwijają umiejętności społeczne osób ze spektrum autyzm.  Pomagają w ten sposób lepiej zrozumieć ich doświadczenia zmysłowe, sposób myslenia i emocje. Dzięki tej książce Catherine Faherty wiele osób dowie się również, jak sprostać wyzwaniom codzienności.

Pierwsza część rozdziału to podręcznik do czytania, uzupełniania lub rysowania razem z dzieckiem, druga jest przeznaczona dla starszych czytelników, a w ostatniej znajdują się praktyczne sugestie i ciekawe pomysły ćwiczeń, które można wykorzystywać zarówno w domu, jak i w szkole.

Każdy kolejny rozdział podręcznika "Autyzm co to dla mnie znaczy podręcznik z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu"  dotyczy waznego aspektu zycia takich jak 

  • komunikacja
  • rozwijanie talentów,
  • rozwijanie twórczego wyrażania siebie
  • uczenia się
  • zawierania przyjaźni

 

Catherine Faherty w swej publikacji oferuje podejście poszerzające rozumienie autyzmu - zachęca osoby autystyczne do lepszego poznawania siebie samych. Podręcznik ten jest skarbnicą wiedzy, która pozwala dzieciom uświadomić sobie własną naturę, zrozumieć ją i zwiększyć poczucie własnej wartości. 

Spis treści

Autyzm co to dla mnie znaczy autorstwa Catherine Faherty oraz Joanna Bilmin:

  • Przedmowa  
  • Wstęp 
  • Struktura książki?  
  • Podręcznik  
  • Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów 
  • Kto w rzeczywistości napisał ten podręcznik?  
  • O czym trzeba pamiętać, kiedy posługujemy się pomysłami z tej książki
     

Rozdział 1. Wprowadzenie 

  • Mogę mieć pytania  
  • Lektura tej książki  
  • To podręcznik  
  • Pisanie w tej książce  
  • Praktyka zaznaczania tego, co jest prawdą  
  • Strona z ćwiczeniami  
  • Przedstawianie się  
  • Mocne strony i talenty  
  • Autyzm to jedna z moich cech  
  • Czym jest autyzm?  
  • Dlaczego autyzm?  
  • Czy urodziłem się z autyzmem?  
  • Z myślą o starszych czytelnikach  
  • Samowiedza  
  • Autyzm i samowiedza  
  • Neuroróżnorodność  
  • Wyrażenia opisujące mnie i autyzm: „tożsamość przede wszystkim” ...
  • Więcej informacji o wyrażeniach opisujących mnie i autyzm: „osoba przede wszystkim” 
  • Dobór słów nie ma dla mnie znaczenia  
  • Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów  
  • Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale  
  • Zaznaczanie tego, co jest prawdą 
  • Podręcznik wymaga twojej współpracy i pomocy  
  • Co zrobić, jeśli młody czytelnik chce zaznaczyć wszystkie opcje albo nie zaznaczy żadnej?  
  • Zachęć czytającego, by za pomocą kawałka papieru wskazywał istotny fragment, przysłaniając resztę tekstu, co pomoże mu się skupić  
  • Wybierz strony do przeczytania  
  • Jak to powiedzieć? 
  • Język: „osoba przede wszystkim” i „tożsamość przede wszystkim” 

Rozdział 2. Doświadczenie zmysłowe  

  • Pięć zmysłów  
  • Głośne lub niespodziewane dźwięki  
  • „Ciche” dźwięki, których inni nie słyszą  
  • Dotyk
  • Powonienie  
  • Wzrok  
  • Smak  
  • Ból fizyczny 
  • Manieryzmy ruchowe: jak to robię?  
  • Manieryzmy ruchowe: dlaczego to robię?  
  • Zrozumieć manieryzmy ruchowe  
  • Z myślą o starszych czytelnikach 
  • Tiki  
  • Ból emocjonalny  
  • Współczucie emocjonalne  
  • Samookaleczanie  
  • Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów  
  • Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale  
  • Strefa ciszy  
  • Ograniczanie stymulacji wzroku  
  • Kontrolowanie stymulacji słuchu  
  • Kierowanie stymulacją dotyku 
  • Zapachy 
  • Stymulacja sfery oralnej i narządów artykulacyjnych  
  • Jedzenie  
  • Preferencje wizualne i rozpraszanie uwagi  
  • Manieryzmy ruchowe 
  • Ocena integracji sensorycznej  
  • Ból fizyczny  
  • Współczucie emocjonalne  
  • Tiki  
  • Samookaleczanie  

Rozdział 3. Sposoby myślenia  

  • Szczególne zainteresowania 
  • Szczegóły  
  • Sposoby uczenia się  
  • Perfekcjonizm  
  • Perfekcjonizm a robienie wszystkiego, na co cię stać  
  • Rutyna i przyzwyczajenia  
  • Zmiany 
  • Planowanie może pomóc mi być elastycznym  
  • Zmiany w ostatniej chwili  
  • Z myślą o starszych czytelnikach 
  • Skupianie się i niepodzielność uwagi  
  • Uwaga i wielozadaniowość  
  • Rozpraszanie uwagi 
  • Organizacja 
  • Co to znaczy „uczyć się na błędach”? 
  • Plan siedmiu kroków: kiedy znajdę błąd  
  • Niepewność  
  • Dla rodziców i nauczycieli  
  • Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale  
  • Potrzeba odnoszenia sukcesów  
  • Błędy  
  • Ocena  
  • Codzienna nieformalna ocena  
  • Brak konsekwencji 
  • Nauka oparta na bodźcach wizualnych  
  • Plan  
  • Sześć przykładów planów  
  • Przykład planu 1  
  • Przykład planu 2  
  • Przykład planu 3  
  • Przykład planu 4  
  • Przykład planu 5  
  • Przykład planu 6  

Rozdział 4. Talent i twórcze wyrażanie siebie  

  • Muzyka  
  • Teatr  
  • Rysowanie  
  • Malowanie  
  • Fotografowanie i kręcenie filmów  
  • Pisanie  
  • Komiksy 
  • Majsterkowanie i robótki ręczne  
  • Gotowanie  
  • Projekty mechaniczne  
  • Komputery, tablety i inne technologie  
  • Wiele innych sposobów  
  • Z myślą o starszych czytelnikach  
  • Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów  
  • Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale  
  • Dlaczego uważasz, że kreatywne wyrażanie siebie jest ważne?  
  • W jaki sposób rodzice mogą wpłynąć na rozwój talentu swojego dziecka? 
  • Czy masz jakieś inne refleksje na temat osób z autyzmem i talentów? 
  • Jakie jest twoje osobiste doświadczenie związane z rozwijaniem swojego talentu?  

Rozdział 5. Ludzie  

  • Ludzie  
  • Członkowie mojej rodziny  
  • Więcej informacji o członkach mojej rodziny 
  • Nowi lub inni ludzie w domu  
  • Drzewo genealogiczne mojej rodziny  
  • Nowi lub inni ludzie w szkole 
  • Inni ważni ludzie  
  • Zwracanie uwagi na więcej niż jedną osobę  
  • Bezpieczeństwo  
  • Więcej o bezpieczeństwie  
  • Przyjaciele 
  • Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów  
  • Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale  
  • Wpisywanie nowych osób do planu  
  • Posługiwanie się kalendarzem 
  • Zapisywanie planu wydarzeń, gdy spodziewasz się gości  
  • Goście, którzy zostają na noc 
  • Rodzice poza domem  
  • Rozumienie zmian zachodzących w rodzinie  
  • Nauczyciel na zastępstwie  
  • Zapisywanie historyjek społecznych  
  • Historyjka społeczna: dni, kiedy mamy zastępstwo  
  • Wyrabianie nawyku proszenia o pomoc  

Rozdział 6. Rozumienie  

  • Kontakt wzrokowy  
  • Słowa: znaczenie dosłowne i przenośne  
  • Więcej przykładów wyrażeń o znaczeniu przenośnym  
  • Język ciała i mimika twarzy 
  • Więcej informacji o języku ciała i mimice twarzy  
  • Więcej przykładów typowych wyrazów twarzy wyrażających stan szczęścia  
  • Więcej przykładów typowych wyrazów twarzy wyrażających smutek  
  • Zrozumienie mojej mimiki twarzy  
  • Trudności w rozumieniu ludzi  
  • Lepiej rozumieć ludzi  
  • Zrozumieć, o co im chodzi  
  • Wyłączanie się 
  • Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów  
  • Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale  
  • Ogromna przepaść między mówieniem a rozumieniem  
  • Przyjrzyj się bliżej  
  • Kontakt wzrokowy  
  • Dobór słów  
  • Tempo i pauzy  
  • Bądź świadomy czynników rozpraszających uwagę 
  • Kształtowanie czasu na słuchanie  
  • Język ciała
  • Zapisz to  
  • Wyłączanie się  

Rozdział 7. Myśli  

  • Czym są myśli?  
  • Kto myśli?  
  • Marzenia to myśli  
  • Obawy to myśli  
  • Wyobraźnia: świat fantazji 
  • Myśli innych ludzi  
  • Kto zna moje myśli?  
  • Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów  
  • Założenia  
  • Komiksowe rozmówki  

Rozdział 8. Komunikacja  

  • Komunikacja za pomocą mowy jest naturalna dla wielu ludzi  
  • Komunikacja nie zawsze przychodzi łatwo 
  • Proces komunikacyjny  
  • Ubieranie myśli w słowa  
  • Jak rozpocząć zdanie  
  • Pewność, że ktoś słucha  
  • Więcej informacji o byciu pewnym, że ktoś słucha  
  • Więcej informacji o byciu pewnym, że ktoś słucha 
  • Z kim się komunikować? 
  • Słuchanie i odpowiadanie na to, co ktoś mówi  
  • Dlaczego rozmowa może wprawiać w zakłopotanie  
  • Mówić dużo  
  • Zadawać to samo pytanie
  • Milczeć  
  • Style wypowiadania się  
  • Zakończenie rozmowy  
  • Mówienie do siebie  
  • Proszenie o pomoc  
  • Bycie szczerym i uprzejmym  
  • Więcej o byciu szczerym i uprzejmym  
  • Poczucie humoru  
  • Więcej o poczuciu humoru  
  • Dlaczego ludzie się śmieją, kiedy nie żartuję  
  • Komunikacja poprzez sztukę  
  • Z myślą o starszych czytelnikach  
  • O co chodzi z tą całą komunikacją?  
  • Nieporozumienie  
  • Co powinienem robić, jeśli doszło do nieporozumienia?  
  • Skąd mam wiedzieć, że mam coś do zakomunikowania?  
  • Kategoria pierwsza: wyrażanie potrzeby zmiany (na lepsze)  
  • Co może się zdarzyć, gdy poproszę o pomoc?  
  • Kategoria druga: pozytywne doświadczenia i wyrażanie wdzięczności 
  • Kategoria trzecia: dzielenie się pomysłami, myślami i uczuciami  
  • Komunikacja: istnieją możliwości wyboru!  
  • Odkryj ulubiony sposób na rozmowę  
  • Komunikuj się szczerze i życzliwie  
  • Upominanie się o swoje prawa  
  • Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów  
  • Koncepty wprowadzone w tym rozdziale  
  • Język i komunikacja to dwie różne sprawy  
  • Mowa nie świadczy o tym, że dziecko jest komunikatywne 
  • Znaczące różnice pojawiają się już we wczesnych latach  
  • Dokonaj oceny rozwoju mowy i języka  
  • Korzystaj z tej książki 
  • Eksperyment z pisaniem odręcznym lub na komputerze  
  • Dostarczaj wskazówek wizualnych  
  • Proszenie o pomoc, przy mojej błękitnej bufiastej kurtce 
  • Wypróbuj to!  
  • Ułatw rozmowę  
  • Korzystaj z formuł komunikacyjnych 
  • Strony stworzone „z myślą o starszych czytelnikach”  

Rozdział 9. Szkoła 

  • Różne rodzaje szkół  
  • Świadomość tego, co się dzisiaj stanie  
  • Miejsce do pracy  
  • Moje własne biuro 
  • Więcej informacji o moim własnym biurze  
  • Dlaczego może być trudno pracować samodzielnie  
  • Bycie samodzielnym i zorganizowanym w systemie pracy  
  • Wskazówki pisemne 
  • Świadomość tego, co jest najważniejsze 
  • Pisanie odręczne  
  • Wykorzystywanie moich szczególnych zainteresowań  
  • Technologia 
  • Prace szkolne 
  • Czas wolny 
  • Wiedzieć więcej o czasie wolnym  
  • Zasady  
  • Więcej o zasadach  
  • Praca domowa  
  • Dobre oceny  
  • Więcej informacji o dobrych ocenach  
  • Strefa ciszy 
  • Uczenie innych dzieci o mnie 
  • Co myślę o szkole  
  • Z myślą o starszych czytelnikach 
  • IN (indywidualne nauczanie)  
  • IN: co i kto?  
  • Moja lista na spotkanie na temat IN 
  • Informacje, jakich potrzebuje zespół do spraw IN  
  • Formularz komunikacyjny IN  
  • Więcej informacji na temat zespołu do spraw IN  
  • Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów  
  • Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale  
  • Środowisko edukacyjne  
  • Pamiętaj o planie!
  • Problemy w nabywaniu umiejętności samodzielnej pracy 
  • Osobisty asystent  
  • Tworzenie biura  
  • Jak mam stosować tryb pracy, by nauczyć dziecko pracować samodzielnie?  
  • Zapewnianie wskazówek pisemnych  
  • Pisemne wskazówki można też stosować w domu  
  • Organizowanie miejsca pracy, przyborów i materiałów  
  • Modyfikowanie arkuszy  
  • Zadania z wykorzystaniem papierowych teczek  
  • Satysfakcja i motywacja ucznia  
  • Włączanie szczególnych zainteresowań  
  • Konspekty, rysunki, modele, notatki i mapy  
  • O tworzeniu mapy umysłu  
  • Jak stworzyć mapę umysłu  
  • Dziewięć sposobów adaptowania lekcji  
  • Instrukcje grupowe 
  • Komputer: środki bezpieczeństwa  
  • Praca domowa  
  • Jakie są najważniejsze umiejętności, których powinienem nauczyć dziecko?  
  • Strefa ciszy  
  • Dlaczego on taki jest?  
  • Programy, które uczą rówieśników o różnicach  
  • Rozmawianie o autyzmie i twoim dziecku  
  • Autentyczne uczestnictwo w IN 

Rozdział 10. Przyjaciele

  • Kim jest przyjaciel?  
  • Zabawa 
  • Zabawa na niby  
  • Zabawa na świeżym powietrzu  
  • Bieganie i inne umiejętności motoryczne  
  • Wygrywanie i przegrywanie  
  • Bycie dobrym graczem  
  • Drużyny  
  • Przyjaciel przychodzi do mnie do domu  
  • Dogadywanie się z przyjacielem  
  • Bycie przyjacielskim  
  • Zastanawiam się, dlaczego  
  • Czy przyjaciele powinni wiedzieć o autyzmie?  
  • Szukanie autystycznych przyjaciół  
  • Przyjaciel-zwierzątko 
  • Mieć mentora 
  • Przyjaciele i internet  
  • Z myślą o starszych czytelnikach  
  • Przyjaciele, których znamy osobiście 
  • Znajomi  
  • Kim jest znajomy z sieci?  
  • Czy znajomi z internetu nie są niebezpieczni  
  • Odpowiedzialność podczas czatowania  
  • Sześć zasad dotyczących znajomych z sieci  
  • Dlaczego nawiązywanie kontaktów w sieci może być łatwiejsze 
  • Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów  
  • Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale  
  • Zacznij od szacunku  
  • Ocena 
  • Zbadaj, co jest fajne z perspektywy twojego dziecka 
  • Ocena 1: Co jest fajne?  
  • Oceń poziom komfortu społecznego  
  • Ocena 2: Poziom komfortu społecznego  
  • Zapewnij niezbędną strukturę 
  • Ocena 3: Struktura  
  • Wzór na udane doświadczenie społeczne 
  • Pomocnicy z grupy rówieśniczej i inne formy współpracy  
  • Indywidualizacja wydarzenia towarzyskiego: duże przyjęcie nie zawsze jest przyjemne!  
  • Historyjki społeczne  
  • Wszyscy jesteśmy w tym razem  
  • Prawdziwi przyjaciele  
  • Grupy społeczne  
  • Ostatnie słowo o rozwoju społecznym  
  • Przyjaciele-zwierzęta 
  • Bezpieczeństwo w Internecie: apel  

Rozdział 11. Mieć zły humor 

  • Odczuwanie emocji 
  • Nazywanie emocji  
  • Odczuwanie niepokoju  
  • Co się dzieje, kiedy odczuwam niepokój  
  • Robić na przekór 
  • Robienie sobie krzywdy  
  • Robienie krzywdy innym  
  • Odczytywanie emocji innych ludzi
  • Emocjometr dla mojego rodzica  
  • Emocjometr dla mnie  
  • Doradztwo  
  • Czuć się lepiej  
  • Z myślą o starszych czytelnikach  
  • Wyrażanie emocji 
  • Co to znaczy, gdy ktoś mówi, że  
  • Te wyrażenia mogą wejść w nawyk  
  • Co naprawdę mogą oznaczać nawykowe wyrażenia  
  • Depresja  
  • Dlaczego powinienem powiedzieć komuś, że mam depresję?  
  • Co robić  
  • Wybierz jeden albo kilka sposobów komunikowania się z tej listy  
  • Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów  
  • Koncepty wprowadzone w tym rozdziale  
  • Zapobieganie  
  • Samoakceptacja  
  • Podczas ataku  
  • Po ataku  
  • Uważaj przy wychodzeniu z pociągu  
  • Korzystanie z emocjometru  
  • Ponowna ocena  
  • Ogranicz stymulację zmysłową  
  • Częste przerwy  
  • Strefa ciszy  
  • Doradztwo 
  • Środki farmakologiczne  
  • Specjalna wzmianka o dorastaniu  
  • Depresja i lęk  
  • Rozdział 12. Szczęście – poczucie dobrostanu
  • Czym jest szczęście?  
  • Ćwiczenie mięśnia sercowego 
  • Rozciąganie  
  • Relaks  
  • Sen  
  • Zdrowa dieta  
  • Bycie uprzejmym  
  • Czym jest szacunek? 
  • Wszyscy są jednakowi  
  • Czy na świecie istnieją inne osoby autystyczne? 
  • Jak wiele osób z autyzmem mieszka w moim województwie lub kraju? 
  • Dopasowanie się lub bycie tym niepowtarzalnym sobą  
  • Wdzięczność  
  • Mówienie o tym, jak się czuję  
  • Jak się dzisiaj czuję (przykład codziennego formularza komunikacyjnego do wykorzystania w szkole) 
  • Więcej o szczęściu  
  • Z myślą o starszych czytelnikach  
  • Słowa wyrażające szczęście  
  • Więcej o relaksie  
  • Więcej o ćwiczeniach  
  • Dlaczego ćwiczenia fizyczne tak pomagają?  
  • Stwórz plan aktywności fizycznej  
  • Akceptacja  
  • Przebaczenie  
  • Wdzięczność  
  • Po co odczuwać i wyrażać wdzięczność?  
  • Odwaga  
  • Życzliwość  
  • Związki  
  • Więcej o związkach  
  • Miłość  
  • Wiara  
  • Żyj tylko jednym dniem  
  • Więcej o życiu tylko jednym dniem  
  • „Wzloty i upadki”  
  • Pozytywne nastawienie  
  • Wypracowanie pozytywnego nastawienia  
  • Żyj pełnią życia 
  • Sprawiać, by świat był lepszym miejscem 
  • Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów 
  • Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale  
  • Ćwiczenia 
  • Relaks
  • Dieta 
  • Sen  
  • Badania na temat szczęścia 
  • Autorzy ilustracji i inni  
  • Jade McWilliams  
  • Thomas Johnson  
  • Maria White  
  • Kelly Davis  
  • Teresa Johnson  
  • John Engle  
  • Dave Spicer  
  • Irene Vassos  
  • Podziękowania 
  • O autorce  

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY