KSZTAŁTOWANIE I WSPIERANIE ROZWOJU PSYCHORUCHOWEGO MAŁYCH DZIECI W ŻŁOBKU
- Wydawca: Difin
- Rok wydania: 2019
- Wydanie: I
- Ilość stron: 245
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-8085-916-6
52,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 52,90 zł
Kształtowanie i wspieranie rozwoju psychoruchowego małych dzieci w żłobku
Autor: Aneta Jegier
Celem Autorek prezentowanej publikacji jest ukazanie potencjału tkwiącego we współczesnych żłobkach publicznych. Pracownicy żłobków towarzyszą dzieciom w rozwoju, podziwiają ich dokonania i pomagają wtedy, gdy to konieczne. Absolwenci żłobków to samodzielni młodzi ludzie, radośni, pełni ciekawości poznawczej i chęci doświadczania nowych wrażeń. Dlatego we wrześniu zarówno dzieci, jak i ich rodzice mogą odważnie przekroczyć próg przedszkola.
Dziecko żłobkowe ma dużą przewagę nad swoimi rówieśnikami: jest samodzielne, potrafi funkcjonować w grupie i w większości przypadków jest bardziej odporne na zachorowania. Żłobek może zbudować fundament przyszłej edukacji dziecka. Warunek jest jeden – musi to być dobry żłobek, z dobrym zarządzającym i wykwalifikowaną kadrą. Jak organizować pracę żłobka i jak pracować z dziećmi pokazane zostało w książce. Autorki omówiły w niej kwestie prawne i organizacyjne związane z funkcjonowaniem żłobków (poczynając od harmonogramu żłobkowego dnia po pełnowartościowe jadłospisy posiłków), a także przedstawiły scenariusze różnorodnych zajęć, rozwijających dzieci intelektualnie, sensorycznie, społecznie i emocjonalnie.
Kształtowanie i wspieranie rozwoju psychoruchowego małych dzieci w żłobku
Autor: Aneta Jegier
1. Podstawy prawne funkcjonowania żłobków
2. Rozwój psychoruchowy dziecka do trzeciego roku życia
3. Trudności rozwojowe małych dzieci
4. Żłobek jako instytucja opiekuńczo-wychowawcza
4.1. Organizacja pracy w żłobku
4.1.1. Żywienie dzieci w żłobkach
4.2. Realizacja funkcji opiekuńczej
4.2.1. Czy warto wprowadzać program adaptacyjny w żłobku?
4.2.2. Opieka nad małym dzieckiem
4.2.3. Znacząca rola pielęgniarki w żłobku
4.3. Realizacja funkcji wychowawczej
4.3.1. Kształtowanie umiejętności samoobsługowych
4.3.2. Wychowanie poprzez zabawę
5. Przestrzeń dla edukacji w placówce
5.1. Metody pracy wykorzystywane podczas zajęć z dziećmi
5.2. Język angielski w żłobku – nauka poprzez zabawę i czynności dnia codziennego
5.3. Dobre praktyki – zajęcia edukacyjne prowadzone metodą programu rocznego
5.4. Współpraca z uczelniami i organizacjami pozarządowymi
6. Zabawa jako forma uczenia się dzieci
6.1. Zabawy fundamentalne
6.2. Zajęcia muzyczno-ruchowe w żłobku
6.3. Zajęcia muzyczno-ruchowe dla dzieci jako profilaktyka logopedyczna – Edyta Żebrowska
6.4. Zajęcia taneczne
6.5. Teatr w życiu małych dzieci
6.6. Zajęcia plastyczne dla najmłodszych
7. Bajki i baśnie dla najmłodszych
8. Profesjonalny opiekun małych dzieci
9. Znaczenie dobrych relacji z rodzicami
10. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne w żłobkach