• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Kształtowanie i wspieranie rozwoju psychoruchowego małych dzieci w żłobku

KSZTAŁTOWANIE I WSPIERANIE ROZWOJU PSYCHORUCHOWEGO MAŁYCH DZIECI W ŻŁOBKU

  • Wydawca: Difin
  • Rok wydania: 2019
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 245
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-8085-916-6
 
58,00 zł
52,90 zł 52,90 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Kształtowanie i wspieranie rozwoju psychoruchowego małych dzieci w żłobku

Autor: Aneta Jegier

Celem Autorek prezentowanej publikacji jest ukazanie potencjału tkwiącego we współczesnych żłobkach publicznych. Pracownicy żłobków towarzyszą dzieciom w rozwoju, podziwiają ich dokonania i pomagają wtedy, gdy to konieczne. Absolwenci żłobków to samodzielni młodzi ludzie, radośni, pełni ciekawości poznawczej i chęci doświadczania nowych wrażeń. Dlatego we wrześniu zarówno dzieci, jak i ich rodzice mogą odważnie przekroczyć próg przedszkola.

Dziecko żłobkowe ma dużą przewagę nad swoimi rówieśnikami: jest samodzielne, potrafi funkcjonować w grupie i w większości przypadków jest bardziej odporne na zachorowania. Żłobek może zbudować fundament przyszłej edukacji dziecka. Warunek jest jeden – musi to być dobry żłobek, z dobrym zarządzającym i wykwalifikowaną kadrą. Jak organizować pracę żłobka i jak pracować z dziećmi pokazane zostało w książce. Autorki omówiły w niej kwestie prawne i organizacyjne związane z funkcjonowaniem żłobków (poczynając od harmonogramu żłobkowego dnia po pełnowartościowe jadłospisy posiłków), a także przedstawiły scenariusze różnorodnych zajęć, rozwijających dzieci intelektualnie, sensorycznie, społecznie i emocjonalnie.

Spis treści

Kształtowanie i wspieranie rozwoju psychoruchowego małych dzieci w żłobku

Autor: Aneta Jegier

1. Podstawy prawne funkcjonowania żłobków

2. Rozwój psychoruchowy dziecka do trzeciego roku życia

3. Trudności rozwojowe małych dzieci

4. Żłobek jako instytucja  opiekuńczo-wychowawcza

4.1. Organizacja pracy w żłobku
4.1.1. Żywienie dzieci w żłobkach
4.2. Realizacja funkcji opiekuńczej
4.2.1. Czy warto wprowadzać program adaptacyjny w żłobku?
4.2.2. Opieka nad małym dzieckiem
4.2.3. Znacząca rola pielęgniarki w żłobku
4.3. Realizacja funkcji wychowawczej
4.3.1. Kształtowanie umiejętności samoobsługowych
4.3.2. Wychowanie poprzez zabawę

5. Przestrzeń dla edukacji w placówce

5.1. Metody pracy wykorzystywane podczas zajęć z dziećmi
5.2. Język angielski w żłobku – nauka poprzez zabawę i czynności dnia codziennego
5.3. Dobre praktyki – zajęcia edukacyjne prowadzone metodą programu rocznego
5.4. Współpraca z uczelniami i organizacjami pozarządowymi
6. Zabawa jako forma uczenia się dzieci

6.1. Zabawy fundamentalne
6.2. Zajęcia muzyczno-ruchowe w żłobku
6.3. Zajęcia muzyczno-ruchowe dla dzieci jako profilaktyka logopedyczna – Edyta Żebrowska
6.4. Zajęcia taneczne
6.5. Teatr w życiu małych dzieci
6.6. Zajęcia plastyczne dla najmłodszych

7. Bajki i baśnie dla najmłodszych

8. Profesjonalny opiekun małych dzieci

9. Znaczenie dobrych relacji z rodzicami

10. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne w żłobkach

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY