Opis
Mój złośnik, czyli jak nauczyć dzieci mądrego radzenia sobie ze złością. Wydanie 2
Autor: Agnieszka Gąstoł, Aneta Jegier
Książka praktyczna, napisana w przystępny sposób i wypełniona narzędziami do zastosowania od ręki.
Jeśli szukasz odpowiedzi na pytania:
- Co, gdzie, kiedy, w jaki sposób i w jakiej kolejności mówić dziecku o złości?
- Jak odróżnić problemy w zachowaniu od rzeczywistych zaburzeń?
- Jak zapobiegać wybuchom złości oraz ograniczać wywołane nią straty?
a także:
- Jak poprowadzić trening umiejętności wychowawczych dla rodziców dzieci z problemami w zachowaniu?
… ten poradnik jest właśnie dla Ciebie. Autorki w prosty i bardzo praktyczny sposób wyjaśniają, w jaki sposób możemy pomóc naszym dzieciom zrozumieć złość i zacząć sobie mądrze z nią radzić. Zamieszczono tutaj programy terapeutyczne, propozycje rozmów, gotowe scenariusze zajęć i karty pracy.
To książka pełna humoru, pomysłów i rzeczywistych doświadczeń, która powinna się znaleźć w bibliotece każdego rodzica, nauczyciela i terapeuty.
Spis treści
Mój złośnik, czyli jak nauczyć dzieci mądrego radzenia sobie ze złością. Wydanie 2
Autor: Agnieszka Gąstoł, Aneta Jegier
Przedmowa do wydania 2
Rozdział 1. JAK TO WIDZĄ NAUKOWCY?
Czyli najnowsze doniesienia z badań nad złością
Rozdział 2. SKĄD SIĘ WZIĘŁA ZŁOŚĆ?
Czyli o tym, jak w pierwszych latach życia dziecko rozwija kompetencje emocjonalne
Rozdział 3. PRZEMOC, KTÓREJ NIE WIDAĆ
Czyli o tym, jak dorośli przekształcają dziecięce myślenie
Rozdział 4. CZY TY NIE MOŻESZ BYĆ TAKI JAK INNE DZIECI?
Czyli o tym, jak odróżnić problemy w zachowaniu od rzeczywistych zaburzeń
Rozdział 5. CZY MY MUSIMY ZAWSZE SIĘ KŁÓCIĆ?
Czyli o tym, jakie strategie radzenia sobie ze złością stosuje twoje dziecko
Rozdział 6. SKRZYNKA Z NARZĘDZIAMI
Czyli o tym, co, gdzie, kiedy, w jaki sposób i w jakiej kolejności mówić dziecku o złości
Rozdział 7. APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY
Czyli o tym, jak zapobiegać wybuchom złości oraz ograniczać wywołane nią straty
Rozdział 8. ŻEBYŚ TY SIĘ WRESZCIE USPOKOIŁ...
Czyli o tym, jak prowadzić trening umiejętności wychowawczych dla rodziców dzieci z problemami w zachowaniu
Rozdział 9. INFORMATOR SPOŁECZNY
Czyli gdzie szukać pomocy i wsparcia
Rozdział 10. BIBLIOTECZKA ZŁOŚNIKA
Czyli o tym, co czytać, aby dowiedzieć się więcej