
MODEL NABYWANIA WYSPECJALIZOWANYCH UMIEJĘTNOŚCI RUCHOWYCH
- Wydawca: PWN
- Rok wydania: 2013
- Wydanie: I
- Ilość stron: 112
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-01-17454-5
39,90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 299zł Najniższa cena z 30 dni: 39,90 zł
Zamówienia złożone od dnia 20 XII 2021 r. mogą zostać zrealizowane w styczniu.
Dr Stanisław Czyż zajmuje się problematyką nabywania umiejętności ruchowych oraz kontroli motorycznej. Opublikował kilkadziesiąt prac naukowych i popularyzatorskich w Polsce i za granicą. Prezentował wyniki swoich badań na konferencjach oraz podczas wizyt na uczelniach polskich i zagranicznych. Doradza trenerom i instruktorom w zakresie zwiększania efektywności procesów uczenia się motorycznego. Pracownik naukowy Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu.
Zagadnienia specyficzności i wariancyjności ćwiczeń od dawna znajdują się w kręgu zainteresowań praktyków-trenerów, instruktorów, nauczycieli, fizjoterapeutów, psychologów. Ich wątpliwości dotyczą tego, w jakim zakresie zmieniać warunki ćwiczeń tak, by zwiększyć efektywność procesu uczenia się.
W niniejszej monografii autor porusza problem mechanizmów specjalizacji, czyli efektywności uczenia się w warunkach stałych. Co powoduje, że specyficzność ćwiczenia prowadzi do efektywniejszego wykonywania tak zwanych umiejętności zamkniętych, czyli takich, w których nie występuje zmienność wykonania?
Tagi: fizjoterapia książki
1. Definicja i klasyfikacja umiejętności ruchowych
1.1. Umiejętności
1.2. Klasyfikacje umiejętności
1.2.1. Umiejętności Poultona
1.2.2. Dwuwymiarowa klasyfikacja Gentile
2. Uczenie się motoryczne
2.1. Nabywanie umiejętności otwartych i zamkniętych
2.2. Teorie uczenia się motorycznego
2.2.1. Dwie perspektywy w wyjaśnianiu mechanizmów uczenia się motorycznego
2.2.1.1. Nabywanie umiejętności jako kształtowanie schematów
2.2.1.1.1. Kontrola motoryczna według Schmidta
2.2.1.1.2. Teoria schematów Schmidta
2.2.1.1.3. Wykształcanie schematu w warunkach zmiennych
2.2.1.1.4. Wykształcanie schematu w warunkach stałych
2.2.1.1.5. Generalizacja jako wykształcanie schematów
2.2.1.2. Nabywanie umiejętności jako proces dynamiczny
2.2.1.2.1. Stopnie swobody w układzie dynamicznym
2.2.1.2.2. Percepcyjne stopnie swobody
2.2.1.2.3. Nabywanie umiejętności zamkniętych jako proces dynamiczny
3. Wyspecjalizowane umiejętności ruchowe
3.1. Nabywanie wyspecjalizowanych umiejętności
3.2. Hipotezy tłumaczące nabywanie wyspecjalizowanych umiejętności
3.2.1. Hipoteza zależności wizualnej
3.2.2. Hipoteza eGMP
3.2.3. Hipoteza wyuczonych parametrów
3.2.4. Inne czynniki mogące wpływać na występowanie wyspecjalizowanych umiejętności
3.3. Uproszczony model wyspecjalizowanych umiejętności
3.3.1. Generalizacja jako zjawisko wyjaśniające nabywanie umiejętności wyspecjalizowanych
3.4. Pełny model umiejętności wyspecjalizowanych
3.4.1. Modelowanie Bayesowskie
3.4.2. Dopasowanie modelu
3.4.3. Zależność wizualna
4. Dyskusja
4.1. Wpływ interferencji kontekstowych na wyniki post-testów i testów retencyjnych
4.2. Umiejętności wyspecjalizowane w kontekście generalizacji i różnicowania w warunkowaniach
4.3. Generalizacja i różnicowanie w uczeniu się motorycznym
4.4. Dalsze badania w zakresie specjalizacji
4.5. Rozwijanie pełnego modelu wyspecjalizowanych umiejętności
Podsumowanie
Bibliografia
Spis rycin
Indeks osób
Indeks rzeczowy
Strona Internetowa Medicon.pl korzysta z plików cookies. Możesz je wyłączyć w swojej przeglądarce. Więcej o plikach cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.