
PSYCHOLOGIA W BIZNESIE NOWE PERSPEKTYWY
- Wydawca: Difin
- Rok wydania: 2015
- Wydanie: I
- Ilość stron: 396
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-7930-984-9
63,00 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
Opis
Obecność psychologii w szeroko rozumianej praktyce zarządzania jest powszechnie znana. Sfera aktywności biznesowej nie zawsze jednak pokrywa się z tym, co przyjęliśmy traktować jako zarządzanie. Pojęcie „biznesu” użyte w tytule monografii zbiorowej ma na celu podkreślenie ważności problemów nowych i pokazanie nowych zastosowań psychologii w warunkach gospodarki rynkowej. Obserwujemy bowiem z jednej strony szybki rozwój psychologii jako nauki, powstawanie nowych koncepcji i nowych metod badań, a z drugiej – pojawianie się nowych problemów praktycznych, dotąd nieznanych.
Prezentowany zbiór artykułów przedstawia zarówno wybrane nowe koncepcje teoretyczne, jak i nowe wyniki badań psychologicznych. Przedstawiono nowe zjawisko tzw. prokrastynacji, czyli działań podejmowanych w sytuacjach kryzysowych dla biznesu, działalność pomocową, rolę portalu społecznościowego, facebooka jako medium porozumiewania się w pracy, model formowania się kariery zawodowej, funkcjonowanie pracowników, którzy świadomie wybrali życie w modelu „singli”, analiza pracy trenerów, ale także zjawisko romansowania w pracy, mowa jest o rozwiązaniach systemowych w funkcjonowaniu działów kadr oraz rolach nowej techniki motywacyjnej, tzw. gamifikacji. Psychologia w biznesie jest obecnie powołana do tworzenia sieci wsparcia psychologicznego, projektowania strategii zaradczych, przeciwdziałania zagrożeniom i ryzykownym decyzjom podejmowanym w sytuacjach kryzysowych.
Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunków zarządzania oraz psychologii pracy i organizacji. Może być wykorzystywana również jako lektura pomocnicza w prowadzeniu studiów podyplomowych ukierunkowanych na uzupełnianie wiedzy humanistycznej.
Spis treści
Wprowadzenie
Zofia Ratajczak
1. Kapitał kariery a prokrastynacja decyzyjna i działaniowa w biznesie
Augustyn Bańka
2. Dobroczynność. Interes i bezinteresowność wybitnych przedsiębiorców
Grażyna Mendecka
3. Media społecznościowe jako nowoczesna forma komunikacji firmy z otoczeniem. Zastosowanie Facebooka w Centrum Rozrywki – studium przypadku
Agata Diec
4. Wrażliwość na sprawiedliwość i koszty psychologiczne doświadczane przez pracownika a zadowolenie z pracy oraz poczucie dopasowania do organizacji – projekt badań
Chudzicka-Czupała Agata, Grabowski Damian
5. Poczucie kontroli a zadowolenie z pracy przedsiębiorców i pracowników najemnych
Marta Stasiła-Sieradzka Turska Elżbieta
6. Poczucie stygmatyzacji singli w pracy zawodowej
Dominika Ochnik, Eugenia Mandal
7. Kariera zawodowa Romów. Ocena przez pryzmat stereotypów i jej konsekwencje
Renata Rosmus, Styrkacz Sonia
8. Czy mężczyźni bardziej cieszą się pracą? Podstawowe samowartościowanie zawodowe w zależności od płci i wieku
Radosław B. Walczak
9. Płeć a postawy przedsiębiorcze studentów wybranych kierunków studiów
Krystyna Buchta, Monika Jakubiak
10. Kontrola społeczna a przeciwdziałanie dewiacyjnym zachowaniom w przedsiębiorstwach
Agnieszka Szczygielska
11. Czynniki środowiskowe i wartości jako wyznaczniki satysfakcji trenera biznesu w sytuacji sukcesu zawodowego
Agnieszka Kozak, Jacek Sobek
12. Romanse w pracy i ich wpływ na funkcjonowanie w przedsiębiorstwie
Iwona Lupa
13. Problem trafności narzędzi doboru personelu wśród różnych grup zawodowych
Jarosław Grobelny
14. Uwarunkowania akceptacji i korzystania z informatycznych systemów zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach
Patrycja Rudnicka, Anita Pollak, Małgorzata Chrupała-Pniak
15. Wykorzystanie gamifikacji do zwiększania motywacji pracowników
Wioleta Boruch
16. Uwarunkowanie osobowościowo-temperamentalne pracoholizmu wśród osób przedsiębiorczych
Adam Pawlak, Joanna Musioł, Paulina Piechaczek, Katarzyna Warzecha
17. Neuromarketing w świetle badań nad uważnością oraz w kontekście teorii neurobiologii interpersonalnej
Stanisław Radoń
18. Etyka pracy a wartości realizowane w pracy
Damian Grabowski
19. Biznes i marketing wyzwaniem dla wykształcenia psychologa
Adam Niemczyński