
STRATEGIE WSPIERANIA POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ DZIECI I MŁODZIEŻY Z AUTYZMEM
- Wydawca: Fraszka Edukacyjna
- Rok wydania: 2016
- Wydanie: I
- Ilość stron: 119
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-63766-01-6
32,30 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł
Opis
Fantastyczna, mądra książka, z pomocą której możemy wykryć, jaka przyczyna leży za trudnymi zachowaniami autystycznego dziecka i zbadać nasze predyspozycje do pracy z takimi dziećmi.
Bardzo dobry poradnik dla rodziców i dla osób pracujących w organizacjach zajmujących się wspieraniem autystycznych dzieci. Praca z dziećmi skoncentrowana jest na osobie - nie zarządzamy ich zachowaniem, ale wspomagamy zachowania pozytywne, dzięki czemu możemy - tu i teraz - poradzić sobie z napadami niewłaściwych zachowań i rozwijać umiejętności adaptacyjne naszych podopiecznych.
Ciekawa, przystępna lektura, skoncentrowana na zachowaniach trudnych, niezbędna w zestawie pomocy do pracy dla terapeutów, nauczycieli, rodziców.
Spis treści
Rozdział 1. Autyzm i trudne zachowania
Autyzm: aktualne teorie
Trudne zachowania: tworzenie roboczej definicji
Trudne zachowanie a autyzm: asocjacja
Rozdział 2. Jak rozumieć wspieranie zachowania
Wspieranie zachowań
Rozumienie zachowania jako ekspresji potrzeb
Kategorie potrzeb
Identyfikowanie potrzeb.
Rozdział 3. Rozwijanie strategii proaktywnych
Strategie proaktywne
Wprowadzanie proaktywnych strategii
Oczyszczenie miejsca do uczenia się
Rozdział 4. Rozwijanie naszej roli we wspieraniu zachowania
Rozumienie siebie
Trudne zachowania własne
Dalsze działania, rozwijanie praktyki
Organizacje rozwijające się
Rozdział 5. Rozwijanie środowiska uczenia się
Środowisko uczenia się
Bezpieczne środowisko uczenia się
Zdrowe środowisko uczenia się
Spokojne środowisko uczenia się
Odpowiednia treść uczenia się
Motywująca treść uczenia się
Rozdział 6. Wspieranie innych.
Dzielenie się wiedzą, wspieranie innych
Wspierające rodziny
Wspierający profesjonaliści
Załącznik do rozdziału 6. Materiały szkoleniowe