• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-31131_20147_150x190

SZKOŁA, NAUCZYCIEL, UCZEŃ W PRZESTRZENI EDUKACYJNEJ

  • Wydawca: Difin
  • Rok wydania: 2020
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 246
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-8085-460-4
 
58,00 zł
52,20 zł 52,20 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Szkoła, nauczyciel, uczeń w przestrzeni edukacyjnej

Autor: Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk, Aleksandra Szczygieł

Monografia stanowi zbiór tekstów skoncentrowanych wokół dyskusji na temat szkoły, nauczyciela oraz kształcenia ustawicznego. Adresowana jest do pedagogów, nauczycieli, wychowawców, rodziców i opiekunów dzieci i młodzieży, również ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Tematyka monografii stanowi także przyczynek do podjęcia cyklu debat i dyskusji na temat roli i zadań szkoły, wizerunku współczesnego nauczyciela, a także miejsca ucznia (dziecka) w procesie edukacyjnym realizowanym w warunkach dynamicznych przeobrażeń społecznych i zmian technologicznych. Wierzymy zatem, że prezentowana publikacja przyczyni się do nowego spojrzenia zarówno na szkolę, nauczyciela, jak i najważniejszy podmiot procesu edukacji, a więc ucznia.

Spis treści

Szkoła, nauczyciel, uczeń w przestrzeni edukacyjnej

Autor: Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk, Aleksandra Szczygieł

Wstęp

Część 1. Szkoła jako przestrzeń edukacyjna wspierająca ucznia

  • Oblicza gotowości szkolnej w realiach współczesnej szkoły
  • Niepowodzenia szkolne na I etapie edukacyjnym w perspektywie uczniów
  • Formuła integracyjna w edukacji osób niepełnosprawnych
  • Diagnoza pedagogiczna – studium jednego przypadku. W kierunku „autentycznej” pomocy i wsparcia

Część 2. Nauczyciel – kalejdoskop działań edukacyjnych, pomocowych i wspomagających

  • Nauczyciel wobec procesu zmiany w szkole jako organizacji uczącej się
  • Współdziałanie nauczyciela wiodącego i wspomagającego w klasie integracyjnej w edukacji wczesnoszkolnej
  • Działania podejmowane przez nauczycieli liceów ogólnokształcących i techników w tworzeniu klimatu społeczno-wychowawczego klas szkolnych – raport z badań
  • Optymalizacja procesu kształtowania kompetencji społecznych nauczyciela jako warunek niezbędny dla realizacji konstruktywistycznego modelu edukacji – raport z badań
  • Nauczyciel w jego postmodernistycznej realności – możliwości, fikcje, konieczności
  • Bariery komunikacyjne w interakcji nauczyciel – uczeń oraz ich potencjalny wpływ na funkcjonowanie ucznia w szkole
  • Komunikacja interpersonalna w przestrzeni edukacji

Część 3. Kształcenie ustawiczne a potrzeby, wymagania i oczekiwania rynku

  • Kształcenie studentów w zakresie przedsiębiorczości a potrzeby rynku pracy
  • Trudności w efektywnej pracy logopedy w przedszkolu i szkole oraz rola pedagoga jako ogniwa we wczesnej diagnostyce zaburzeń rozwoju u dzieci
  • Edukacja zdrowotna jako obszar kształcenia ustawicznego w profilaktyce wybranych chorób stylu życia
  • Kompetencje kluczowe jako zadanie i cel kształcenia – szanse, możliwości i zagrożenia w kontekście niepełnosprawności wychowanka
  • Kształtowanie kompetencji społecznych wobec oczekiwań rynku pracy

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY